Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jojoni schreef:Inderdaad ho stop! Er is nergens maar dan ook nergens KS gezegd. Daar is ook nooit sprake van geweest! Ook geen neiging tot of wat dan ook.. Gewoon 2 afwijkingen die niet ernstig zijn als ze los van elkaar staan.
Er is 1 wervel die wat dichter bij een andere staat door een lichte kalkvorming. GEEN KS.
Sizzle schreef:Ik begrijp ook niet goed waarom inslapen wordt geopperd bij een probleem wat nog niet eens geprobeerd is te behandelen.
Je doet je paard toch ook niet accuut naar de slacht bij een peesblessure of lichte spat waardoor het ineens zou steigeren? Doorgaans probeer je dan eerst te behandelen.
paardrijmiep schreef:Hoi hoi, hier de oude eigenaar ik zou hem graag terug kopen. Helaas komen we het niet over de prijs uit. Ook omdat mijn ouders er niet achter staan (blijvende kosten) dus financiële steun hoef ik niet te verwachten.
Ik ken het paard en kan er dus ook rekening mee houden. Zonder het risico dat hij doorverkocht gaat of kan worden.
koos2015 schreef:paardrijmiep schreef:Hoi hoi, hier de oude eigenaar ik zou hem graag terug kopen. Helaas komen we het niet over de prijs uit. Ook omdat mijn ouders er niet achter staan (blijvende kosten) dus financiële steun hoef ik niet te verwachten.
Ik ken het paard en kan er dus ook rekening mee houden. Zonder het risico dat hij doorverkocht gaat of kan worden.
Is dit niks ts?
Heel eerlijk denk ik dat bij jou net teveel gebeurd is om nog lekker aan de gang te gaan. Gezien de lichamelijke problemen is de handel in ook geen optie.
jojoni schreef:Inderdaad ho stop! Er is nergens maar dan ook nergens KS gezegd. Daar is ook nooit sprake van geweest! Ook geen neiging tot of wat dan ook.. Gewoon 2 afwijkingen die niet ernstig zijn als ze los van elkaar staan.
Er is 1 wervel die wat dichter bij een andere staat door een lichte kalkvorming. GEEN KS.
Babootje schreef:Dan begrijp ik niet waarvan het paard bij oprichting volgens de veearts dan zoveel pijn zou hebben aan die 2 hele kleine afwijkingen en geen KS dat het ingeslapen zou moeten worden.
Ten tweede begrijp ik niet, dat de veearts heeft gezegd dat 2 twee afwijkingen al aanwezig waren voordat je het paard kocht. Nu heb ik echt wel wat ervaring met dat soort dingen en kan met stellige wetenschap zeggen dat KS al niet langer dan tot 3 maanden kan worden gedateerd tot voor aankoop. Laat staan die kleine afwijkingen waar jij het dan over hebt al bij de vorige eigenaar, twee jaar geleden!, aanwezig waren. Je hebt het paard aanvankelijk toch ook zonder problemen kunnen rijden.
Sorry, maar iets klopt er toch niet in jouw verhaal.; of misschien heb je het verhaal van de veearts niet goed geinterpreteerd,
De "afwijkingen" waarover je het hebt, zijn prima behandelbaar met inspuiten en een gericht trainingsschema. Er is IMO geen veearts die je paard daarom laat inslapen.
Babootje schreef:jojoni schreef:Inderdaad ho stop! Er is nergens maar dan ook nergens KS gezegd. Daar is ook nooit sprake van geweest! Ook geen neiging tot of wat dan ook.. Gewoon 2 afwijkingen die niet ernstig zijn als ze los van elkaar staan.
Er is 1 wervel die wat dichter bij een andere staat door een lichte kalkvorming. GEEN KS.Babootje schreef:Dan begrijp ik niet waarvan het paard bij oprichting volgens de veearts dan zoveel pijn zou hebben aan die 2 hele kleine afwijkingen en geen KS dat het ingeslapen zou moeten worden.
Ten tweede begrijp ik niet, dat de veearts heeft gezegd dat 2 twee afwijkingen al aanwezig waren voordat je het paard kocht. Nu heb ik echt wel wat ervaring met dat soort dingen en kan met stellige wetenschap zeggen dat KS al niet langer dan tot 3 maanden kan worden gedateerd tot voor aankoop. Laat staan die kleine afwijkingen waar jij het dan over hebt al bij de vorige eigenaar, twee jaar geleden!, aanwezig waren. Je hebt het paard aanvankelijk toch ook zonder problemen kunnen rijden.
Sorry, maar iets klopt er toch niet in jouw verhaal.; of misschien heb je het verhaal van de veearts niet goed geinterpreteerd,
De "afwijkingen" waarover je het hebt, zijn prima behandelbaar met inspuiten en een gericht trainingsschema. Er is IMO geen veearts die je paard daarom laat inslapen.
Kun je nu hierop antwoord geven Jojoni? Wat heeft de veearts nu precies gezegd en wat is de blessure nu precies? Heeft het paard nu pijn of niet? Als het paard pijn heeft is hij - ook al is hij nog jong - waard wat de slager ervoor geeft. Alles wat je meer krijgt is meegenomen.
sneeuwpop schreef:Imo verkoop je een potentieel gevaarlijk paard.
Mocht je hem verkopen zou ik het wel zo eerlijk vinden om dit duidelijk in het paspoort (en papier) te zetten.