Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Bentuh schreef:http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ole/114018
dit is een heel fijn halster met een hengstenketting er gelijk bij in.. misschien kan je deze voor zijn stal hangen.. zodat ze deze kunnen gebruiken voor het buiten zetten?
Rocamor schreef:Stukje bij beetje kom je steeds een stapje verder. Gelukkig.
Sizzle schreef:Dat probleem heb ik helaas ook.
Ook hier eenvoudige wissels in de GA (laagste klasse)![]()
Dus we zijn gelimiteerd tot slechts 2 proeven op het moment.
Ik geef af en toe gemberpoeder over het eten (natuurlijke ontstekingsremmer).
Mijn paard staat in groepsstalling, dus een rustdag is nog steeds vrij actief.
In de winter hang ik haar dan nog wel eens aan de longe tussendoor maar dan vraag ik weinig.
Stijf zijn na een dag rust waarbij ze wel gewoon de hele dag op de wei staan zou mij trouwens ook licht ongerust maken bij een relatief jong paard. Dan zou ik experimenteren met selenium/vit E of magnesium bijvoorbeeld
CalishaAmira schreef:Mooi dat het beter gaat!
Wel jammer dat er niet precies uit komt wat hij nou heeft.. maakt het allemaal net even moeilijker!
Veel succes met hem verder!
CalishaAmira schreef:Ik heb niet alle 10 pagina's terug gelezen.. maar ik begrijp dus dat het om een vorm van slijtage gaat?
Zo ja, heb je al eens gedacht aan het geven van glucosamine?
2 paarden met slijtage op mijn werk doen het er uitstekend op.
ChocooPrins schreef:CalishaAmira schreef:Mooi dat het beter gaat!
Wel jammer dat er niet precies uit komt wat hij nou heeft.. maakt het allemaal net even moeilijker!
Veel succes met hem verder!
Het is duidelijk dat die knie overbelast is, maar de onderliggende oorzaak is niet echt duidelijk.
Het kon zijn dat door het niet 100% passend zadel dat hij rugpijn had, en daardoor overbelasting in knieen heeft gekregen. Dat is de fysio haar oordeel.
Die ziet veel paarden met knieproblemen, en meestal zit de achterliggende oorzaak in de rug, zegt ze.
Tijd zal het sowieso moeten uitwijzen.
En bedankt![]()