Help, mijn paard spiegelt mij!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Help, mijn paard spiegelt mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:50

@dresjoepie: leestekens zouden fijn zijn.

@TS: heb je dan weer in een manegeles mee gereden? Want ik kan me voorstellen dat dit niet goed bevalt, inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:55

Even een update, vorige week zaterdag heeft mijn paard meegedaan met een springwedstrijd met mijn bijrijder, dit ging boven verwachting goed en ze was erg relaxed! De maandag er op in de manege les ging helaas niet zo fijn. Veel frustraties bij mij die mn merrie keurig spiegelde waardoor ik een ''verslagen'' gevoel had.. Dreigen met frikandellen haalde niks uit, en na mn verbale uitbarsting gaf ik me gewonnen en zijn we in stap verder gegaan.
Afgelopen week hebben we onze band hersteld op een heerlijke buitenrit, daar genieten we beiden van en was het weer 100% in orde. Daarna niet weer gereden vanwege het weer (sneeuw, bevroren grond) en gister weer les gehad. De les ging weer redelijk goed, en waar ik twijfelde was mn merrie juist zelfverzekerd! Zit dus toch een stijgende lijn in gelukkig, maar wel met behulp van jullie eerlijke reacties en de spiegel die jullie mij voor hebben gehouden! Hartstikke bedankt hiervoor, als jullie het leuk vinden kan ik jullie op de hoogte houden. We zijn nog lang niet waar ik wil zijn, maar de ruzies onder het zadel kan ik beter handelen nu.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:35

Geen dreigementen uiten als je op je paard zit. Je gemoedstoestand neemt je negatieve gedachten aan ;-)

Probeer negatieve gedachten te vervangen voor positieve! Komt goed. Het heeft tijd nodig en gaat altijd met ups en downs. Als je maar in jezelf en jullie blijft geloven en vertrouwen.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:33

Hoe gaat het nu met jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:11

Ik kan met eerlijkheid zeggen dat we inmiddels met een grote stap vooruit gegaan zijn.
Het tempo is vrijwel onder controle (ze blijft voorwaarts en dat is ook helemaal niet erg, zolang ze maar niet gaat ''rennen'') en ik kan dr ook steeds beter netjes verzamelen. Zelfs in de galop hoef ik me (als er niet teveel paarden mee galopperen) niet meer druk te maken over de hoefslag, en kan ik me nu zelfs gaan richten op het achterbeengebruik en de stelling en buiging! Zo onwijs fijn dat ik niet meer dat gevecht heb!
Ook met springen gaat het super, ze wordt er niet meer heet van en gaat er juist extra fijn op lopen. Als ze heet wordt spring ik namelijk niet maar richt ik me juist op de stelling en buiging en het tempo, als dat weer goed is mag ze weer en dat had ze erg snel door!

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet weer aan een wedstrijdje heb mee gedaan, maar wat betreft lessen gaat het echt onwijs de goede kant op!

Natuurlijk hebben we nog wel onze ''ruzie'' momentjes, en zijn we er nog lang niet, maar ik kan me nu met de echte basis-dingen gaan bezig houden en dat is wel onwijs fijn. Maakt het rijden een stuk leuker!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:18

Shanna schreef:
Ik kan met eerlijkheid zeggen dat we inmiddels met een grote stap vooruit gegaan zijn.
Het tempo is vrijwel onder controle (ze blijft voorwaarts en dat is ook helemaal niet erg, zolang ze maar niet gaat ''rennen'') en ik kan dr ook steeds beter netjes verzamelen. Zelfs in de galop hoef ik me (als er niet teveel paarden mee galopperen) niet meer druk te maken over de hoefslag, en kan ik me nu zelfs gaan richten op het achterbeengebruik en de stelling en buiging! Zo onwijs fijn dat ik niet meer dat gevecht heb!
Ook met springen gaat het super, ze wordt er niet meer heet van en gaat er juist extra fijn op lopen. Als ze heet wordt spring ik namelijk niet maar richt ik me juist op de stelling en buiging en het tempo, als dat weer goed is mag ze weer en dat had ze erg snel door!

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet weer aan een wedstrijdje heb mee gedaan, maar wat betreft lessen gaat het echt onwijs de goede kant op!

Natuurlijk hebben we nog wel onze ''ruzie'' momentjes, en zijn we er nog lang niet, maar ik kan me nu met de echte basis-dingen gaan bezig houden en dat is wel onwijs fijn. Maakt het rijden een stuk leuker!

Jaja, je begint dus goed te leren hoe dat werkt, onderhandelen met een merrie :j
Stug volhouden, gaat je lukken op deze manier.

Ik heb er wel een leuke theorie over, maar dat is wat lomp om dat hier zomaar neer te zetten dus dat doe ik niet. Mocht je daarover willen sparren, PB gerust.

Oh enne, nog een kleine waarschuwing: als je eenmaal door het hoe dat werkt met onderhandelingen, dan is niet onderhandelen een saaie bezigheid, oftewel, merries zijn verslavend :D

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:16

Fijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:01

Ik heb afgelopen week op een manege-paard gereden, ook een fries. Ik was alweer vergeten hoe een fries hoort te voelen onder het zadel, nu weet ik weer waar ik naartoe wil trainen!
Diezelfde les heeft de dochter van de instructrice op mijn paard gereden, en ook zij had moeite met het paard correct te rijden. Ik kan zelfs wel zeggen dat zij daar meer moeite mee had als dat ik heb.

Ik ben er inmiddels ook wel achter dat mijn onzekerheid toch echt een grote boosdoener is, dus ik denk dat ik maar gewoon moet proberen het ''los'' te laten. Ik heb inmiddels een bare-back pad gekregen, en ik ga die binnenkort maar gewoon uitproberen met mijn merrie (ook al vind ik het superspannend, als ik het bij enkel stappen en kleine drafjes houd komt de rest vanzelf!) om toch wat meer vertrouwen te krijgen dat het allemaal wel goed gaat, en dat mn paard wel lief en voorzichtig met me is..

Iemand laten filmen is me nog niet gelukt helaas..