little_king schreef:Ik snap gewoon echt met de beste wil van de wereld niet waarom er mensen zijn die niet willen erkennen dat meer gewicht niet hoeft te betekenen dat er schade komt.
Dat het combinatie afhankelijk is. Niet alleen domweg een cijfertje zonder de rest te zien.
60 kilo kan te veel zijn, 90 kan goed zijn.
Maar dan moet je wel de combinatie weten.
Omdat toch niemand met droge ogen kan beweren dat één persoon mer rugzak en dezelfde persoon zonder rugzak op hetzelfde paard niet belastender is? Dan heb je toch oogkleppen voor? Sorry hoor ik wil niemand tegen de schenen schoppen en heb al meerdere keren gezegd dat de combinatie, de mate van training, conditie en bespiering van zowel ruiter en paard van invloed zijn maar wáárom moet er in godsnaam zo spastisch gedaan worden over het ruitergwicht?
little_king schreef:En wat jou opvalt moet jij weten.
Ik weet waar mijn kilo's en gezondheid vandaan komen.
Ik sportte zeer fanatiek, viel gigantisch af, tot het ongezonde, maar dat kwam door het sporten volgens de arts.
Een jaar later kwam ik in een paar maanden 20 kilo bij, oke die eerste 10 waren goed, maar die latere niet.
Toch sportte ik nog steeds fanatiek. Dus waar kwamen die kilo's ineens vandaan?
Nog later werd ik ook vermoeid, heel vermoeid. Ik moest sporten minderen en minderen. Terwijl ik dat niet wilde, maar ik kon niet meer.
Ja dan komen er ook nog kilo's bij.
Dieet aangepast, maar ik viel niet af. diëtist erbij, maar ik voel nog niet af.
En uiteindelijk ben ik er achter gekomen wat de oorzaak is. Haschimoto.
Volgens de arts zal ik nooit meer de oude worden. Ook niet met medicatie. Ook niet mijn gewicht.
Ik eet nog steeds niet veel aan callorieen.
Weeg 78 kilo, dat is overgewicht bij mij. En ik haat het. Maar daardoor heb ik wel een ander type paard gekocht, 1 die geen moeite heeft met mijn recreatie ritten (fanatiek gaat niet meer)
Maar dan gaan de getallen freaks hier nog zeggen dat het schade brengt zonder de combinatie te kennen.
Dan is er 1 woord voor, kortzichtigheid.
Dat is idd een constatering die ik heb gedaan nav meerdere topics over dit onderwerp
.
Super dat jij een ander paard hebt gekocht, echt waar
.