Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tabaflab schreef:Een paard dat jong ingereden is 3 jaar valt wel mee, maar misschien omdat hij nog in de groei was zijn zijn botten door het rijden verkeerd gaan groeien en dat hij daardoor pijn heeft. Mijn suggestie lijkt denk ik wel heel onwaarschijnlijk.
En als hij ooit een veelbelovende hengst was geweest denk ik dat ze er trouwens toen al heel veel aan gedaan hebben om uit te zoeken wat er was.
Ben benieuwd naar verdere updates 

.......idd elke minuscule verandering in zijn omgeving en / of in jouw gedrag t.a.v. hem, is voor hem een wereld van verschil. Hoe duidelijker en rustiger jij bent, des te makkelijker is het voor hem om iets aan te nemen. Voorlopig zullen veel 'muggen' voor hem ' olifanten' lijken. Blijf vooral elk klein stapje vooruit, ook al is het maar een heel klein detail, zien en waarderen. Laat het hem ook voelen dat je dat waardeert. Reken maar dat hij het opvangt, die waardering van jou!
Ongewenst gedrag vooral niet benadrukken, ook niet gevoelsmatig. (dat is nog wel het moeilijkste, lijkt me...)

fokkertje schreef:Rechts heel zwaar en links niet aanpakken. Wil zeggen dat het paard een extreem bolle (zware kant) en holle kant (niet aanpakken) heeft. Mijn paard heeft er ook wat last van. Heel veel rechtrichten, en niet veel aan de zware kant willen werken maar juist aan de holle kant. Succes.