Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:56

dior_bokt schreef:
specialmoon .

Verslikt hij zich dan ook als de sperriem zo goed als los zit ?

waarschijnlijk wel, het ligt er namelijk niet aan dat hij zijn mond niet goed open kan doen, maar juist waarschijnlijk dat hij hem niet goed dicht kan doen. als je hem hooi geeft tijdens het rijden met een bit in heb je
ten eerste al dat het hooi zich om het bit heen gaat wikkelen waardoor het bit nog minder plezierig word.
ten tweede kan hij niet goed kauwen, omdat hij zijn mond niet goed dicht kan doen omdat het bit dan in de weg zit en kauwen dan pijn doet
ten derde loop je kans dat als hij het al kan kauwen en het hem niet tot last is hij door de beweging van het rijden zich als nog verslikt.
ik zou het dus niet doen.

heb jij hem zelf ingereden? of weet je hoe hij is ingereden?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:01

MIka11

het doel van dit topic is, dat hij zijn tong weer naar binnen gaat houden,
En dat hij dan zijn tong niet meer tegen het bit aan gaat drukken zo dat ik geen stuur meer heb en alle kanten op ga als ik figuren wil gaan rijden met hem in de bak, ;)
En dat ik meer wou gaan weten over het recht richten,
In de hoop dat hij dan wel zijn tong naar binnen houden ,
Ik wil graag op een mannier gaan rijden zonderdwang, of dat ik hem in een bepaalde houding moet gaan dwingen in de lessen,
Hij heeft veel afwisseling nodig daar bedoel ik mee dat je niet 100 rondjes achter elkaar moet gaan rijden maar veel verschilende figuren en en tempowisselingen moet gaan rijden met hem, als je telkes het zelfde met hem doet gaat hij zelf op onderzoek uit en dus zelf dingen bedenken,

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:05

specialmoon .

Hij heeft weining ruimte in zijn mond,
hier voor werd hij ook altijd met een bit gereden,
Daarom snap ik ook niet waarom hij zijn tong er uit laat hangen,
Hij heeft nerges last van zo ver als ik weet.
Ik ga geen hooi om het bit doen, dat neemt inderdaad nog meer ruimte in beslag.
Ik weet niet hoe hij is ingereden,

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:08

heb je wel eens bitloos geprobeert?

ik krijg nu les in rechtrichten van monique de rijk, zij heeft voor Special en mij al heel veel betekent en we gaan erg vooruit, je zou eens kunnen kijken...
http://www.atletischerijkunst.nl/

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:15

dior_bokt schreef:
MIka11

Ik probeer verschilende dingen met hem te gaan doen, om te kijken wat het beste bij hem gaat passen,
Als ik elke dag het zelfde bij hem ga doen ,gaat hij zich vervelen, en zelf op onderzoek uit,

En een lesaanbod van Mindfields neem je niet aan omdat je paard dan niet meer weet waar hij aan toe is? :?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:31

robeer

Ik heb dat al een paar keer uitgelegt waarom ik niet bij Mindfields wil gaan lessen, ;)
Dat ga ik niet nog een keer doen, als je het toch wilt gaan weten, stuur mij dan even pb.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:33

specialmoon schreef:
heb je wel eens bitloos geprobeert?

ik krijg nu les in rechtrichten van monique de rijk, zij heeft voor Special en mij al heel veel betekent en we gaan erg vooruit, je zou eens kunnen kijken...
http://www.atletischerijkunst.nl/

Ik stuur je even een pb hier over,

mika11

Re: Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:59

Maar als je nu van plan bent om Monty Roberts te 'gaan doen'.
Dan moet je daar nu eigenlijk helemaal voor gaan.
En het niet weer aan de kant gooien als iemand hier op Bokt een andere optie heeft.

Dan kan ik me voorstellen dat jij nooit verder komt met je probleem, als je telkens voor 1 dag iets probeert en dan weer wat anders.
Dan wordt dit een oneindig lang topic, want elke dag is er wel iemand die iets opschrijft wat je kan doen. :')
Of je het werkelijk uitprobeert weet niemand, (ik denk het eigenlijk niet)
Maar in ieder geval, als er iemand er eens naar vraagt, schrijf je dat je het hebt geprobeerd maar dat het niet ging.

Ik zou eerst maar eens aan jezelf gaan werken, dat je een stabiel iemand wordt.
Dat ben je nu helemaal niet, dat komt je pony ook niet ten goede.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:04

mika11,

Wat jij van alles vind of van mij dat maakt mij echt helemaal niks uit,!
IK ga de monty roberts techniek gebruiken als grondwerk,
Als er een andere tips voor bij gaat komen, in dit topic, en ik denk ik heb er wat aan, dan ga ik die ook gebruiken bij hem, ;)
Ik ben er nu pas twee dagen mee bezig, ik kan dus nog niet gaan zeggen of dit wel of niet gaat werken bij hem.
Het heeft gewoon de tijd nodig :j zo dat het paard hier ook op een rustige mannier aan kan gaan wennen, :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:17

Waarom zeg je nu, dat je er pas twee dagen mee bezig bent, en dus niet kan zeggen of het wel of niet werkt.

Terwijl je allerlei tips uit dit topic en je vorige topics ook hebt geprobeerd.
En dan kon je na 1 dag al zeggen dat het niet werkte.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:21

mika11 schreef:
Waarom zeg je nu, dat je er pas twee dagen mee bezig bent, en dus niet kan zeggen of het wel of niet werkt.

Terwijl je allerlei tips uit dit topic en je vorige topics ook hebt geprobeerd.
En dan kon je na 1 dag al zeggen dat het niet werkte.

Ik heb ook een aantal tips gekregen via de pb,
En die werken wel toe nu toe bij hem. :)
En een aantal tips die hier in dit topic staan. werken ook goed,
Voor de rest zou het fijn zijn als dingen via de pb ging vragen,
En als je dan toch iets wilt gaan plaatsen, plaats dan iets wat zou kunnen gaan helpen bij hem.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:25

Het is wel handig, als je in je topic vermeldt, welke tips je gebruikt en welke goed helpen.
Dat is ook handig voor mensen die je topic lezen.
De dingen die ik hier heb neergezet, zijn niet bedoeld voor PB.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:26

Niet zelf aan gaan klooien, maar goede begeleiding zoeken. Is de 'basis van de academische rijkunst' niet wat voor je? Mijn berijdpony wordt op deze manier getraind om o.a. het rechtrichten. Het is geen snelle manier, maar het wel, na mijn mening, de paardvriendelijkste manier. Je kunt hier op de grond en onder het zadel aan werken. Waar anderen met hulpteugels enzovoorts gaan werken, werken wij vanuit de ontspanning en letten goed op wanneer het teveel wordt voor haar. (Het is trouwens een fjord en is geen 'standaard' pony, ze heeft wat issues).

Niet zomaar hiermee aan gaan klooien!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:33

De tips die werken bij hem zijn deze,
hakken meer uit gaan drukken, op twee teugels gelijke druk gaan geven.
Dat hij op bijde kanten even veel moet gaan inbuigen, met twee teugels zijn hals gaan laten inbuigen,
Longeren gaan met dubbele longe, voor het rijden,
Op de lange zijden hoofd naar binnen gaan sturen ,en weer een stuk recht door gaan rijden en dan het hoofd weer naar buiten gaan. sturen, zo dat hij ontspannen gaat in zijn lichaam,
Ik ga morgen met de dubbele longe aan de slag, om te kijken of ik hem nog beter kan gaan los werken zo dat de spanning eerder weg gaat.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:54

Dubbele longe? Ik mag hopen dat je er verstand van hebt, want daar kan je je paard helemaal mee verpesten.

Heb je wel begeleiding?
En wat vond je van mijn tip hierboven?

De tips die je hierboven geeft worden met de academische rijkunst ook behandeld :) Komt me bekend voor. Behalve die dubbele longe.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:07

Laura_x_ ik heb je post gelezen. bedoel jij niet het zelfde als wat specialmoon tegen mij zij.
Over het recht richten, ?
Dus die dubbele longe hoort daar niet bij,

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:51

Ik heb heel het topic doorgelezen ik snap dat jou paard niet meer weet wat ie moet doen inderdaad. Mijn hemel! Er worden veel goede tips gegeven maar dat wil niet zeggen dat je ze allemaal in 2 dagen moet proberen, zo raakt het paard juist in de war. Vind je erg eigenwijs over komen hoor! Neem een goede instructeur die je vanaf de grond de juiste begeleiding kan geven, er zijn er zat die zulke problemen kunnen oplossen zonder dwang. Niet alleen gaan klooien want volgens mij weet je niet helemaal waar je mee bezig bent.

Dubbele longe moet je heel goed kunnen wil je je paard heel houden!! Heb meerdere paarden hier slechter van zien worden. Doe dit ook met begeleiding erbij!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:00

pippie123 schreef:
Ik heb heel het topic doorgelezen ik snap dat jou paard niet meer weet wat ie moet doen inderdaad. Mijn hemel! Er worden veel goede tips gegeven maar dat wil niet zeggen dat je ze allemaal in 2 dagen moet proberen, zo raakt het paard juist in de war. Vind je erg eigenwijs over komen hoor! Neem een goede instructeur die je vanaf de grond de juiste begeleiding kan geven, er zijn er zat die zulke problemen kunnen oplossen zonder dwang. Niet alleen gaan klooien want volgens mij weet je niet helemaal waar je mee bezig bent.

Dubbele longe moet je heel goed kunnen wil je je paard heel houden!! Heb meerdere paarden hier slechter van zien worden. Doe dit ook met begeleiding erbij!

Iemand met verstand. _/-\o_

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:08

Als jij met de monty roberts methode gaat werken moet je wel iemand bij je hebben dke er vestand van heeft.
Want ja, uit het boekje is het allemaal wel makkelijk, maar zie het ook goed te timen en te herkennen.. Dat valt nog eens vies tegen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 15:53

Aieshja schreef:
Als jij met de monty roberts methode gaat werken moet je wel iemand bij je hebben dke er vestand van heeft.
Want ja, uit het boekje is het allemaal wel makkelijk, maar zie het ook goed te timen en te herkennen.. Dat valt nog eens vies tegen.

Dat klopt aieshjha, ik was ook niet van plan om alleen te gaan doen, want vanaf de grond kan er altijd iemand gaan mee kijken zo dat het op de goede mannier gaat gebeuren,

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:09

Je was niet van plan om het alleen te gaan doen maar je doet het al wel 2 dagen? :?
Hoe doe je dat?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:11

dior_bokt schreef:
Laura_x_ ik heb je post gelezen. bedoel jij niet het zelfde als wat specialmoon tegen mij zij.
Over het recht richten, ?
Dus die dubbele longe hoort daar niet bij,

Ik bedoel academische rijkunst en niet atletische rijkunst ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:06

Mijn mond valt er van open dat je het aanbod van Mindfields afslaat. Als ik dat aanbod had gekregen zou ik het wel weten! Als er iemand is die je kan helpen hiermee is zij het.

Verder heb ik maar 1 goede tip voor jou op dit moment na alles wat ik in dit topic heb gelezen, en dat is: zoek heel goede les. Met lukraak deze tips elke dag uitproberen kom je er niet. Er gaat niet 1 tip zijn die dé goede oplossing is voor je paard en jou. Zo werkt het helaas niet. Je zult echt consequent goed les moeten krijgen wil je dit soort problemen helemaal kunnen oplossen.

Doe dit je paard toch niet aan...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:10

Dit wil ze allemaal niet horen.
Meerderen hebben dit al aangegeven en ze blijft gewoon roepen.
Hoop voor het paard dat ie niet al te veel schade oploopt.
Ik heb zo mijn gedachten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:15

Ja nou ja, dat besef ik me terdege. Maar ik ga niet dingen zeggen waar ik niet achter sta in de hoop dat ze naar me luistert.