ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:14

Don_Zhivago schreef:
nadita schreef:
@ saschafierce: ik heb het hele topic doorgelezen. Met stijgende verbazing.

Vanwaar jouw opmerking?

Dat was gerich op jou reactie dat ze met stoppen van die lessen het paard nog meer verziekt..

Als je alles goed had gelezen had ze juist een instructeur die niet deugde, hulpteugels en andere symtoombestrijdende middelen
Dus het is JUIST WEL goed dat ze is gestopt bij die instructeur ;)
Nu alleen een ander zoeken..

ik denk dat saschafierce dat bedoelt..

Oke, daar heb je gelijk in. Zo'n instructeur heb je niets aan.
@ TS mocht je idd een echt probleem hebben met een bestaand paard, zoek dan GOEDE begeleiding en ga niet zelf kloten.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:25

kunnen jullie nu op houden over dingen te gaan praten wat niet aan de orde is in dit topic die mensen die ik bedoel weten dat zelf wel neem ik aan :)* , want dit topic gaat nu nerges meer over
Heeft er iemand van jullie ervaring met een bit wat helpt tegen een tong problemen ?
Ik heb namelelijk nog een bit gevonden die daar tegen kan helpen, via de pb zij ook iemand dat dat bit kon gaan werken bij hem
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 30-10-11 13:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:27

Tjonge, wat een onvriendelijke taal TS. Ok, ik haak hier af. Ga jij maar lekker prutsen met allerlei andere bitten en weet ik wat allemaal ipv eindelijk eens les te nemen van iemand die weet hoe dat moet. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:28

Ik haak ook af en het is duidelijk, geen bit helpt tegen tongproblemen, alleen maar de juiste ruiterhandjes

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:45

russel schreef:
Ik haak ook af en het is duidelijk, geen bit helpt tegen tongproblemen, alleen maar de juiste ruiterhandjes

Ik ga dit bit even proberen om gewoon even te kijken als hij dat bit prettiger vind in zijn mond als dat bit die hij nu heeft
Als je iets niet probeert dan weet je het ook niet, dat is mij altijd geleerd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:52

Eerst proberen om zonder druk te rijden...je zult verbaast zijn hoeveel mensen denken dat ze niet trekken en druk leggen...dan kan elk bit er in...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 14:01

russel schreef:
Eerst proberen om zonder druk te rijden...je zult verbaast zijn hoeveel mensen denken dat ze niet trekken en druk leggen...dan kan elk bit er in...

oke ik probeer gewoon wat bitten uit en dan kijk ik welke hij het fijnste vind, ik heb mijn neusriem ook wat lager gedaan zo dat de sperriem ook wat lager komt te zitten zo dat de neusriem niet bij dat botje in de buurt komt

Electra63

Re: ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:16

Wat ik jammer vind is dat TS geen antwoord geeft op de vraag in welke regio zij woont. Stel dat het niet in de buurt is vam Rotterdam dan is er misschien wel een andere bokker dan MF bereid om eens te kijken bij TS

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:19

dior_bokt schreef:
kunnen jullie nu op houden over dingen te gaan praten wat niet aan de orde is in dit topic die mensen die ik bedoel weten dat zelf wel neem ik aan :)* , want dit topic gaat nu nerges meer over
Heeft er iemand van jullie ervaring met een bit wat helpt tegen een tong problemen ?
Ik heb namelelijk nog een bit gevonden die daar tegen kan helpen, via de pb zij ook iemand dat dat bit kon gaan werken bij hem

TS, je hebt genoeg tips gehad in dit topic en al je andere topics.
Eigenlijk tegen beter weten in reageer ik toch nog..

Tong uit de mond ligt aan je manier van rijden. Als je een andere instructeur zoekt kijken dan op marktplaats of zet een advertentie op Eenmaal, Andermaal. Hulpmiddelen gaan je niet helpen, alleen een kundig iemand die in het midden van de bak staat.
Hoe oud is je pony, hoe lang heb je 'm al, wat heeft hij voor ervaring? Welke regio zoek je een instructeur?
(stiekum denk ik nl dat je helemaal geen pony hebt en 1 keer in de week op de manege rijdt. :o )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:29

Toch nog een poging om het paard te helpen....in o.a.Ommen komt een instructrice (ze woont volgens mij in Zwartsluis), ze heet Esther Dommerholt, in het topic 'opnieuw leren rijden' is iemand die les van haar krijgt. Je kunt haar vast vinden via Google.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:35

dior_bokt schreef:
Hier mag een SLOTJE op ik ben er klaar mee !!!!!!!!!
Ik ga zelf wel dingen proberen die werken ik krijg toch alleen maar raare pb,s en antworden in dit topic.

Je hebt een heleboel dingen aangeboden gekregen die wel kunnen werken imo. Les van Mindfields, nu weer een naam, en er zijn wel meer goede instructeurs met verstand van zaken die heus die kant wel op willen. Ik vind de panty eraf laten ook een prima tip :j
Punt is denk ik vooral dat je naar jezelf moet willen gaan kijken, en dat dat niet makkelijk is, snap ik heus wel.

Overigens vind ik de opmerking over de bitten niet helemaal onzinnig, paarden hebben echt een voorkeur wat betreft bitten, en het kan geen kwaad je paard een bit te geven dat hij prettig vindt. Het zal echter niet alles oplossen, de oplossing ligt nog steeds bij het rijden, en bij het kijken naar jezelf en stoppen met je paard de schuld te geven.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:17

@ts, ik woon ook in overijssel (Zwolle), ken ook wel een paar goede instructeurs. Wil je dat ze bij jou thuis komen of kan je ook zelf naar locatie gaan en wat is je budget voor een les?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:26

Iemand ervaringen met een tongriem toevalig ?
Via de pb kreeg ik een link naar dat topic alleen daar staat niet echt veel informatie in

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:27

Tongriem is hetzelfde als een panty, niet doen dus.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:29

Mindfields schreef:
Tongriem is hetzelfde als een panty, niet doen dus.

Ik kon hem krijgen van iemand :+
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 30-10-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:29

Dan nog, niet doen.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:30

Jammer dat je nog steeds naar hulpmiddelen zoekt:(

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:31

Mindfields schreef:
Dan nog, niet doen.

Maar hij gaat zelf zijn tong niet naar binnen doen. dat is dus het probleem

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:32

Omdat jij nog steeds niet anders aan het rijden bent. Ga je dat wel doen, dan gaat hij steeds minder zijn tong naar buiten doen.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:32

Meen je dat nu echt? Denk je er nog steeds zo over na zoveel goed bedoeld advies?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:33

Mindfields schreef:
Omdat jij nog steeds niet anders aan het rijden bent. Ga je dat wel doen, dan gaat hij steeds minder zijn tong naar buiten doen.

Ik heb ook andere lessen bij iemand anders met hem gereden. en hij doet ze tong er bij iedereen even veel uit
Ik heb er ook iemand anders om hem laten rijden maar er was geen verschil te zien
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 30-10-11 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:34

Tongriem is wederom symptoombestrijding. Dat zijn quick-fixes, en ik hoop dat je inmiddels weet dat dat niet werkt.
Lief, ik werk extra om mijn lessen te betalen. Omdat ik goed les wil hebben. Ik wil een instructrice die niet aan symptoombestrijding doet, maar mij leert voelen en rijden, en mij leert begrijpen wat ik doe met mijn lijf, en hoe dat dan inwerkt op het lichaam van mijn merrie. Want als ik dat kan voelen en begrijpen, kan ik problemen zelf oplossen, omdat ik begrijp wat de oorzaak is. En dat is ook wat jij moet leren, want er heeft nog nooit iemand leren rijden door middel van trucs.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:34

Daar gaaaan we weer. TS misschien moet je gewoon je eigen topic even opnieuw doorlezen, dat scheelt ons weer een hele hoop opnieuw typen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:39

Triest hoor... dieptriest...

Je paard heeft pijn/ongemakken door JOU, en JIJ hoort er álles aan te doen om te zorgen dat je paard dat niet heeft.
Gelukkig las ik dat je geen eigen paard hebt....

BEGIN ER OOK NIET AAN! Ik zeg het niet snel, maar... je bent het echt niet waard...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:40

Mindfields schreef:
Daar gaaaan we weer. TS misschien moet je gewoon je eigen topic even opnieuw doorlezen, dat scheelt ons weer een hele hoop opnieuw typen.

Als ik iemand wist die dit op kon lossen had ik al lang aan de bel getrokken, maar ik weet zelf niemand die dat kan
Er komt ooit wel iemand die mij daar wel bij kan helpen ;)
Tuurlijk kan je beter leren rijden, maar dat lost het probleem niet op met die tong .want ook als er niemand op zit doet hij het -O-
Als hij het alleen onder het zadel deet dan zou ik inderdaad naar me zelf gaan kijken wat ik niet goed aan het doen ben.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 30-10-11 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt