slofteugel te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:34

Citaat:
heb ik ook regelmatig geprobeerd, hem wat losser te laten. helaas dacht meneer dat ie dan mocht rennen bokken en doen

Neem hem dan terug en probeer het weer. Rome is ook niet in 1 keer gebouwd.
Al moet je het 100 keer doen voor dat het kwartje bij je paard valt. Dat zal zeker gebeuren je moet alleen geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:34

Dat hangt ook van paard tot paard af hé... je kan er echt geen tijd op zetten.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:38

R_ali_R schreef:
Citaat:
heb ik ook regelmatig geprobeerd, hem wat losser te laten. helaas dacht meneer dat ie dan mocht rennen bokken en doen

Neem hem dan terug en probeer het weer. Rome is ook niet in 1 keer gebouwd.
Al moet je het 100 keer doen voor dat het kwartje bij je paard valt. Dat zal zeker gebeuren je moet alleen geduld hebben.

hoe willen ze dat doen als ze niet denken??

maargoed, aangezien ik nu wel weer genoeg weet, wil ik het topic graag sluiten

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:39

lovemario schreef:
Ariebren schreef:
Waarom moet het goede rug gebruik van een paard afgedwongen worden met hulp teugels zoals een slof ??

Leer toch eens een keertje paard rijden en heb geduld.
Het kost minimaal twee jaar bij een goede begeleiding om een paard in de goede houding te krijgen.[/quote]
daar ben ik het niet mee eens.. ik ben nu een 4 jarige aan het beleren, en heb er nu 7 keer op gezeten, en die loopt heerlijk ontspannen en over de rug :)

Maar je paard loopt dan nog niet in de goede houding, met het evenwicht op de acterhand. Je basis is goed maar je bent er nog niet, dat duurt denk ik ook nog wel even.

lovemario

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:41

ik denk dat het nog niet eens zo lang gaat duren. paard vangt alles perfect op, en gaat elke dag 10 x beter :)

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:43

Tot volgend jaar op de OS dan! Succes en ga voor goud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:45

Mensen kom op... probeer de lieve vrede een beetje te bewaren :)

TS ik denk dat je alle tips die je kunt gebruiken intussen wel gegeven zijn, en aan de rest: maak je er niet langer druk in! Je kan iemand echt niet vanachter je scherm leren rijden. Dit is echt een zoveelste onzinnig topic over het gebruik van een slofteugel. Excuus voor mijn reactie!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:46

weer zo'n respectloze opmerking. nee tuurlijk, ze zou niks leren en duurt het wel jááááren voordat we eindelijk eens een rondje kunnen rijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:48

Waarom ga je er eigenlijk in mee...? zo blijf je zulke reacties uitlokken natuurlijk :\

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:51

omdat ik me niet laat uitmaken dat ik niet om mn paarden geef. daar word ik enorm kwaad om, en ja dan blijf je maar doorgaan

Marieke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:52

merenque schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:53

Ach ja whatever.. 't is maar net waar je zin in hebt.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:53

ik vraag me werkelijkwaar af waarom dit topic nog niet op slot,het is alleen maar heen en weer gooien met modder,daar word dit topic niet leuker van.

jammer dat er eigenlijk niet respectvol met elkaar omgegaan word,het gaat allang niet meer over het onderwerp waar ts dit topic voor geopend had

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:54

Marieke1985 schreef:
merenque schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:O

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:55

Robin_S schreef:
Dat hangt ook van paard tot paard af hé... je kan er echt geen tijd op zetten.

Daar heb je helemaal gelijk in wat ik bedoel tezeggen is ts moet geduld hebben

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:55

mich, geen van de mods voor dit topic waren online net.
ik wil ook wel dat het sluit, en ga hier dus verder ook niet meer in reageren. :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:23

Ik rijd ook een haflinger, zonder slof, hij heeft ook karakter, deponeerde me keurig op bordje C, ging met mij en al door het draad, maar dit heb ik weten op te lossen met veel geduld en consequent blijven. Nee het beestje loopt nog niet echt nagevelijk, soms nog teveel op de voorhand, maar we zijn er mee bezig dat we langzaam op het goede pad komen. Af en toe longeer ik hem eens met de passoa/pessoa welke is het? en op deze manier leert hij ook zijn spieren gebruiken zonder ruiter, en proberen we uiteindelijk samen de elasticiteit te bereiken. Maar dan wel zonder hulpteugels wanneer ik erop zit. En ondanks zijn soms sterke karakter, lukt het ons wel er steeds weer samen uit te komen. :)

Een slof zou voor mij het laatste redmiddel zijn, wanneer er niet veel meer aan te verpesten valt en er zeker geen pijn aanwezig zal zijn.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:55

lovemario schreef:
[quote="JamieShanin"

haha ja dat snap ik ;)
ik vind het ook een ontzettend interessante discussie.. vandaar ;)

ja, maar dan moet ik me zorgen maken of ik mn nek wel of niet ga breken :+[/quote]

hoe bedoeld u dit?

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:55

Ik heb me in het begin gemengd in dit topic, maar ben even weg gegaan omdat ik het idee had dat TS niet echt behoefte heeft aan meer tips.
Maar TS, ik heb wel een vraag, en dat bedoel ik echt niet stom, maar serieuze interesse; op de foto is je slof niet te strak, je zegt dat hij tijdens het rijden hooguit 2x even onder druk heeft gestaan. Dat betekend dat de slof je paard tijdens die keer rijden niet in de weg heeft gezeten. (vind ik) Verder geef je aan dat als je zonder slof rijdt, je bang bent je nek te gaan breken.. Is de werking van de slof dan niet 'overbodig', (omdat je m dus bijna niet gebruikt) maar gaat het er bij je paard misschien meer om dat hij het gevoel heeft begrensd te zijn? Als dat zo is zou je ook naar bijvoorbeeld martingaal oid kunnen kijken. Dan heb je minder risico dat je m te strak pakt? Het is maar een idee hoor, maar als je echt bang bent dat het fout gaat, en je wil proberen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:31

Het blijft ontzettend jammer (en eigenlijk gewoon behoorlijk triest) dat een topic vrijwel alle topics waarin vragen worden gesteld over de slofteugel standaard uitlopen op een rel.
Wanneer ik nu alles uit dit topic ga slopen wat aanvallend, grof of kinderachtig is (heb ik de overkill aan oneliners nog niet meegerekend), blijft er van het topic niks over. Daarom hier een slotje.