Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LuffB schreef:Het lichtrijden met langere beugels is voor mij idd wat moeilijk, ik heb korte beentje en ga hierdoor vaak juist mijn hakken optrekken in plaats van meer uitdrukken. Ook zal ik eens kijken tijdens het lichtrijden of ik me bewust kan worden van hoe ver ik uit het zadel kom. Ik denk dat het wel mee valt, maar eigenlijk nog nooit op gelet.
mrie schreef:@ Argievai Heel grappig je foto's. Op de eerste foto zit je duideijk in een sledezit. Maar ik kan er eigenlijk niet achter komen of dat komt omdat je daar net aan het strekken bent of dat je de hele tijd zo gezeten hebt. Op de tweede foto vind ik je heel keurig zitten, al steek je wel de kaak en hoofd een beetje vooruit, dit wordt ondersteund door een lichte bolling in je bovenrug.
Op de derde foto heb je een gekrulde zit.. Er is voor mij geen eenduidig advies te geven.. Wat ik me af vraag is hoe het kan dat je drie heel verschillende zitten laat zien op hetzelfde paard... Het lijkt wel een voor en na de zitles fotoserie....
IloveNikitaa schreef:Handig topic dit,
Ik heb veel dat ik niet rechtop zit, ik laat mn schouders naar voren vallen en moet moeite doen mijn rug recht te houden, het is de laatste maanden al erg verbeterd maar kan naar eigen idee nog beter. Trek mijn benen vaak ook op en heb neiging tot stoelzit. Ook heb ik mijn handen te laag en als ik bijv linksom rijd val ik naar binnen en zit mn linkerschouder dus lager als de rechter als je snap wat ik bedoel
iemand tips,
Als ik fotos moet plaatsen doe ik dat vanavond even