Yamcha schreef:Goed, we hebben inmiddels heel wat spanning opgebouwd in onze bovenbenen en kuiten, en dus ook in bekken, heupen en rug.
En toen kregen we nieuwe instructie, die vond dat we niet moesten klemmen (en póef, merrie blies eens lekker uit, en proestte) en onze benen maar gewoon weer moesten laten afhangen, zoals je dat deed toen je als klein guppie op een paard zat.
Dit is voor mij heel herkenbaar. Als ik even niet op houding gelet heb, of even niet doorhad dat foutjes er in sluipen dan ga ik even stilstaan, alles ontspannen. En wat doet ponylief, briesen, en zich helemaal uitschudden. Daarna ga ik weer lekker zitten en rijden we heel veel fijner weer verder.
Ik moet zeggen, het is wel moeilijk, oude fouten afleren. Het voelt namelijk lang niet altijd als spanning, omdat je er zó aan gewend bent. Maar het IS wel spanning.
Yamcha schreef:En toen verloren we onze beugels, uiteraard, want door spannning op te bouwen hadden we geleerd die vast te houden. Ze had er een vrij simpele oplossing voor: rol je voeten naar buiten, zo dat je kleine teen omlaag gaat. En die werkt geweldig, dan heb je die beugel weer.
Zou je dit nog iets duidelijker kunnen uitleggen? Bedoel je dat je met je enkel draait?