Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juangi schreef:Marliez, wauw, wat knap zeg! Hoe heb je het stilstaan geleerd? Klinkt misschien heel dom. Die van mij kent het stilstaan wel goed, maar zodra ik net als jou probeer te hangen begint die van mij te draven... Echt knap hoor! Heb je het helemaal alleen gedaan? Heb je er inmiddels al echt opgezeten?
Chefke schreef:Ik ben ook bezig mijn 3 jarige te beleren. Ben er al 1 x hard afgedondert. Ze bokte... Heb vorig jaar 2 ingereden zonder enige problemen. Ben bij deze even met beide benen op de grond gezetIk heb er vandaag na mn val er weer op gezeten. Wel braaf maar niet gedraaft...
Maar ze vind het bit echt niet leuk. Ze accepteerd het totaal niet en wordt erg gefrustreerd. Ze heeft een dubbel gebroken watertrens. Iemand een idee om het haar wat makkelijker te maken?
lisanneOnne schreef:Goedemorgen,
Ook ik meld me maar even, vond het erg interessant om te lezen hoe jullie starten met jullie beestjes.
Ik ga mijn kleine man aankomend weideseizoen uit de opfok halen, hij is dan 2 en komt in een gemengde groep te staan.
Voorheen stond hij in de opfok op een hengstengroep.
Van de winter gaat hij in de groepsstalling van Simonshaven.
Hoe zijn jullie begonnen met een 2 jarige en wat deden jullie wel en niet op 2 jarige leeftijd?
xmarliez schreef:Hoe denken jullie over het wegbrengen van je paard? Dus door laten trainen door een ander.
xmarliez schreef:Hoe denken jullie over het wegbrengen van je paard? Dus door laten trainen door een ander.
Fury08 schreef:@ Jessix : Ook welkom hier! Leuk hoor dat hij het erg leuk vind allemaal. Dat nieuwe zadel laat je die over een tijdje weer aanpassen door de zadelmaker? Aangezien hij nu hele andere spieren gaat ontwikkelen nu hij ingereden gaat worden.
Jessix schreef:Fury08 schreef:@ Jessix : Ook welkom hier! Leuk hoor dat hij het erg leuk vind allemaal. Dat nieuwe zadel laat je die over een tijdje weer aanpassen door de zadelmaker? Aangezien hij nu hele andere spieren gaat ontwikkelen nu hij ingereden gaat worden.
Uiteraard komt elk half jaar de zadelmaker (Callista van Exclusive Saddles) erbij om e.e.a. na te kijken, daarbij ben ikzelf ook heel goed op de hoogte van hoe een zadel hoort te liggen. De boom heeft de perfecte pasvorm voor hem en uiteraard kan hij indien nodig nog een paar centimeter wijder gemaakt worden. Dus geen enkel probleem!