Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ukkie1979 schreef:Na lang nagedacht te hebben, laat ik hier toch een antwoord achter.
De persoon die dit paard aan TS heeft verkocht is namelijk een goede bekende van mij!
Daarom zou ik graag wat duidelijkheid willen scheppen voordat er hier nog meer gesuggereerd gaat worden...
Ten eerste zocht TS een paard in de prijsklasse van € 1000 - € 2500 om mee te gaan rijden, waarschijnlijk een veulentje te fokken en misschien een keer op wedstrijd in de toekomst. Ze is meerdere malen naar het paard komen kijken, ze was erbij dat de verkoopster het paard uit de wei haalde opzadelde en er zo op stapte en mee weg reed. Stap, draf, galop, stukje wijken, een begin van schouderbinnenwaarts, wat geschakeld in alle drie de gangen, maar wel allemaal met redelijk lange teugel. Het paard had namelijk al langere periode op de wei gestaan aangezien ze als fokmerrie gebruikt werd.
Deze merrie is aangekocht door de verkoopster om mee op cursus te gaan aangezien haar paard op dat moment geblesseerd was. Op die cursus hebben er ander personen op moeten rijden (M-niveau) Intussen is het paard gedekt, nadat de cursus afgerond was heeft het paard een veulen gekregen, (de Special D die in een ander topic genoemd word) daarna is het paard op wedstrijd uitgebracht t/m met het Z1. Zoals erbij gezegd bij verkoop was dat op dat moment de top van dit paard. Aangezien de verkoopster intussen over meerdere getalenteerde wedstrijdpaarden beschikte is zij met dit paard gestopt. Wel is het paard bij haar gebleven. Nadat ze wegens prive-omstandigheden besloten heeft om twee paarden te verkopen heeft ze gereageerd op de advertentie van TS.
Nadat er van de verkoopster uit nog gevraagd is hoe het ging, en hierop een positief antwoord kwam, zo ook bij betaling van het tweede gedeelte, kwam een paar dagen geleden het bericht dat TS er niks meer mee kon, of dit de verkoopster bekend voor kwam. Tot die tijd leek alles dus goed te gaan...
De verkoopster heeft inderdaad aangeboden aan TS om te komen kijken wat het probleem is, maar TS zegt er niet op te willen en ook niet meer mee aan de slag te gaan. Aangezien verkoopster twee jaar geleden haar rug (op wedstrijd met een jonge Amsterdam, dus niet dit paard) gebroken heeft, ziet zij het niet zitten om nu op dit paard te klimmen... Ze heeft ook gezegd tegen TS dat een fysio, goede zadelmaker, instructeur etc. misschien het probleem mee kunnen oplossen i.p.v. een bijzet aan en paard wat al zolang niets of nauwelijks iets gedaan heeft te knopen. Maar TS vind dat ze kennis genoeg heeft en dat na een maand acclimatiseren het paard toch wel weer wat bij elkaar gereden moet kunnen worden, nu vraag ik me af of dit wel reeel is van TS?
) en heb ik nog menig uurtje met de bewuste knol in de bossen doorgebracht. Dit zou v. nooit toe gelaten hebben als ze de situatie als onveilig zou bestempelen!
) en zie mijn problemen met mijn vos Unity. Een echte merrie merrie die ik met mijn pennyfactor wel weer op de rit zou krijgen. Deze merrie wilde ik verkopen, toch heb ik dr een veulen mee gefokt en deze vos is op de wei beland. Na haar toen weer op te pakken bleek de merrie gewoon gevaarlijk! Lang verhaal, maar verkoop was geen optie meer. Uiteindelijk heb ik samen met de V. besloten om het beest (ondanks sterpremie) naar de slager te doen, om de lijdensweg van het beest en eventuele vervolgrisico's voor kopende partijen uit te sluiten.
) Een 13 jarig paard is daarnaast niet zo snel op niveau als een 4 jarige. Je kunt dit dus niet zo snel van een paard verwachten en dan zou ik, heel eerlijk, ook vol in staking gaan!
Citaat:ik had eigenlijk al besloten dat ik in het topic niet meer ga reageren uit zelfrespect. maar jou wil ik toch een berichtje terug sturen.
lotte002 schreef:superwoman : dat is ook de rede dat de Da komt kijken als ik met dr ga werken zodat ze me (eventueel) een goede osteopaat of fysio kan aanbieden hier in de regio
)
lotte002 schreef:ze komt kijken omdat ze het zelf ook een 'apart' geval vind.
en ze zeker wil weten dat er niks is waar ze overheen of wat dan ook heeft gekeken.