Ouder paard amper in te rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:44

Ja...., die wel....

maar die met die hele kleine lettertjes......

Edit: ben toch blij dat het niet alleen aan mij ligt..... lolbroek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:46

Kirri, ik kan me geen experimenten veroorloven. Ik zou het een keer kunnen proberen met een slachtpaard omdat die er geen levenslange schade aan overhoudt maar zelfs dat gaat me te ver, eigenlijk. En experimenteren kan verder domweg niet omdat ik altijd met andermans paarden te maken heb.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:51

Dat is duidelijk, ik snap het ook wel hoor, ik zou het nu ook niet meer doen hoor, ik hoop echt dat je oplossing kan vinden, ben ook benieuwd hoe het gaat aflopen. Heb je het al geprobeert met de dummie? of heb ik daar overheen gelezen? Met mennen deed ze helemaal niks toch? ik weet zelf eigenlijk zo 123 niks anders ik stoot nu toch niemand tegen het hoofd hoop ik, want zo bedoel ik mijn posts helemaal niet

anneliesdj

Re: Ouder paard amper in te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:54

Ik stoot alleen tegen de bank van het lachen _O-
Nee hoor, mij boeit het niet, is alleen iets waar ik me nooit mee bezig zou houden en dat meld ik dus ook als ik me geroepen voel :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:56

dubbel zien en 3 dagen zware koppijn hmm ik denk dat ik het opgegeven had.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:57

ah ok, tja ik zelf heb eigenlijk bijna alleen maar brave paarden gehad met beleren (een paar die niet echt ''fijn'' waren) maar over het algemeen altijd brave beestjes, ik beleer ze zelf altijd eerst voor de wagen en dan ohz, die manier vind ik erg fijn werken, hoewel mss iemand anders het daar niet mee eens is ;) net zo als ik vind dat je een jong paard niet gelijk in 2-span moet zetten (maar nu ga ik wel erg offtopic) om weer ontopic te komen. Ik hoop dat het goed gaat komen met het beestje, en zo te horen word er alles aan gedaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:05

Dier is van top tot teen gescreend? Ze heeft een veulen aan de voet van hoe oud?
Ik krijg echt de indruk dat er iets niet helemaal lekker zit in haar lijf.

Verder lees ik in je beginpost dat je 15 minuten stapt, soms heeft een paard behoefte aan meer prikkels en verveelt ze zich misschien heel snel.

Ik geloof over het algemeen niet in draken van paarden, wel in draken van eigenaren. Ze probeert je volgens mij gewoon iets duidelijk te maken en dan kan ze 1000 x gescreend zijn. Wanneer is ze nagekeken en wat hebben ze precies na laten kijken en was dat voor of na de geboorte van het veulen?

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:09

Ik heb niet het hele topic gelezen (wel het meeste) maar kan je wel draven/galopperen, of echt alleen stappen? aangezien je zei dat ze na 15 min stappen hiermee begint.
Ik neem aan dat je longeren voor het rijden ook al hebt gedaan.

Deze klinkt wel heftig als zelfs jij niet kan blijven zitten.
Een dummie zou wel kunnen, maar bokt ze echt om het gewicht van haar rug af te krijgen of tegen je been/hand. Want het is toch vreemd dat ze het de eerste 10 min wel tolereerd en daarna niet meer.

Wat doet ze als je er aan de longeerlijn op gaat zitten, dus dat iemand haar vast heeft? (en van mijn part mee gaat rennen...valt te proberen toch, mits het veilig is)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:13

suleilitha schreef:
Lezen, ze sloeg dat andere paard door de omheining toen ze zelf gewoon los stond, zonder zadel, zonder hoofdstel... dus het een en ander had niks met elkaar te maken, ze ging niet op de vuist omdat er op dat moment iemand op haar rug zat, met zadel en al.

Dit kan ook een dominantie gedrag zijn , dat hij zo wie zo geen ander paard accepteert bij hem in de buurt, kan ook frustratie zijn en dat op een ander paard afreageren, naar een lager staand paard, als er een mens had gelopen die niet veel durf had gehad was die ook uit de wei gejaagd, is rangorde. 8-)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:16

IK ben er zelf nou niet zo'n voorstander van, maar heb je wel eens gedacht aan wat rustgevends door het voer?
Natuurlijk wel opletten dat het voor het veulen niet schadelijk is aangezien die nog drinkt bij mams, maar zo wijs ben je zelf ook wel.
Misschien geeft dat net dat beetje rust in haar kop en lijf dat je er mee aan de slag kan en gaat ze de ruiter accepteren. ( ik probeer met je mee te denken )
Heeft deze trouwens al meerdere veulens gehad en zo ja kan je achterhalen of het probleem toen erger was/werd??

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:24

maikeltje schreef:
Dier is van top tot teen gescreend? Ze heeft een veulen aan de voet van hoe oud?
Ik krijg echt de indruk dat er iets niet helemaal lekker zit in haar lijf.

Verder lees ik in je beginpost dat je 15 minuten stapt, soms heeft een paard behoefte aan meer prikkels en verveelt ze zich misschien heel snel.

Ik geloof over het algemeen niet in draken van paarden, wel in draken van eigenaren. Ze probeert je volgens mij gewoon iets duidelijk te maken en dan kan ze 1000 x gescreend zijn. Wanneer is ze nagekeken en wat hebben ze precies na laten kijken en was dat voor of na de geboorte van het veulen?

Voor mij heb je gelijk.
Er is toch iets behoorlijk mis in zijn rug volgens mij
Hij accepteer het veulen wel dus rangorde kennis is er dan toch wel.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:25

suleilitha schreef:
Annelies als je niet ophoudt me de kieteldood te bezorgen van het lachen ga ik je TEM men hoor _O-

Joh laat 'r doen, zo begint m'n dag goed. :D

was dit niet haar eerste veulen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:48

Klopt, dit is het eerste veulen en veulie is nu bijna drie maanden. Verder is het paard NA de bevalling helemaal nagekeken. Het dier heeft geen draak van een eigenaar, dat is juist een schat van een meid die alles er voor over heeft om de paarden een zo goed mogelijk leven te geven.
Vóór deze merrie beviel zijn er twee anderen bezig geweest dit dier te beleren en deze mensen zijn allebei zowat weggejaagd door het paard, en kwamen dus niet meer opdagen.
Maar goed, ze is nu van de merriebrok af en krijgt "muesli-zonder" als bijvoeding. Eens kijken wat het doet als de melasse wordt weggelaten uit het voer. En volgende week pop erop, kijken hoe ze dat vindt...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:52

Ben erg benieuwd hoe het gaat met de pop er op. Bij die van mij heeft het gewerkt! hoop dat het bij deze ook werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:53

Oh, dat is goed te horen, Nathalie!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:56

het zag er wel hilarisch uit moet ik zeggen.
Mijn toen nog hengst was met alles heel makkelijk eerlijk en braaf. Hangen geen probleem maar totaal in paniek als je met het bovenlichaam om hoog kwam en boven zijn hoofd uit kwam. Gevolg was recht om hoog komen en achter over laten vallen keer op keer.

toen opblaas pop van de sex shop (jaja incl open mond haha) aangekleed en er op gezet, vast gebonden aan het zadel. En de armen om de nek. In de bak touwtje wat armen bij elkaar hielden om zn nek los en zweep der achter en gas er op! en zo opgelost. Ging perfect!

Zal is kijken of ik daar nog foto;s van kan vinden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:00

O gosh hahaha!!!! Ik had zelf een beetje het idee dat je iets zou moeten hebben wat zwaarder is, ik wou er zelf eerst maar een keer een oude spijkerbroek gevuld met zand bovenop knopen...
Ik ben wel benieuwd of jij nog foto's hebt :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:03

ja ik ga vanavond even kijken!
Bij die van mij ging het niet om het gewicht want hangen was geen probleem. Hij was bang voor alles wat achter hem boven hem uit kwam. Zodra je met je boven lichaam om hoog kwam raakte hij in paniek.

Ze kon wel rete goed rijden moet ik zeggen! ze bewoog goed mee ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:18

tjee je treft ze ook wel op je weg he...
Heeft de eigenaresse al wat met de hormonentip gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:25

Ach zo gaat dat Carina, als je met grote regelmaat paarden beleert, dan wil er wel eens een moeilijke tussen zitten.
Het hormonenverhaal wordt nader uitgezocht maar we kunnen helaas maar 1 ding tegelijk, en in dit geval begint het te lijken op één voor één zaken uitsluiten, dan blijft er aan het eind van de rit vast wel iets over.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:37

foto is onderweg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:40

Oh jemig Nathalie, ik verheug me er nu al op, zet je hem wel in dit topic???

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:42

natuurlijk! :D
Helaas geen foto van de pop op de hengst maar een foto van de pop zelf. Maar dat is al hilarisch al zeg ik het zelf _O-

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:03

whahaha mensen houd de stoel goed vast!!!!!!
Anders lig je straks onder de tafel van het lachen!!! :D :D :D

Minder jarigen ogen dicht!!!!!!

Deze sexy meid (je kan je toch niet voor stellen dat een kerel het daar mee wil doen := ) heeft het inrijden van een jonge hengst genaamt breitje :Y) op haar naam staan en het was haar op het lijf geschreven _O- :')

Afbeelding
Afbeelding

Dit was het project en neeeee vergis je niet in die lieve oogjes hij was echt verre van lief met inrijden!
Afbeelding

Hopelijk heb je er wat aan sul :D
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 16-10-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

missgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:12

Met de gevulde jeansbroek kan je enkel testen of het een reactie is op gewicht. Bij paardjes die schrik hebben van de ruiter, gebruiken wij een keerborstel en oude jas erover. Dan als je ernaast staat zo hoog boven het zadel tillen tot de hoogte van de ruiter. Dan is het de bedoeling om ermee zachtjes te bewegen, zowel wat links, rechts als van oor tot staart, dan een draai beweging waarbij de mouwen wat bewegen. Als dat lukt, kan je ook nog testen of ze kunnen uitstaan dat je zelf groter wordt, door ergens gaan op te staan naast het paard. En dan heb je uiteindelijk nog de vele combinaties, bvb. druk in de beugel, jas van ernaast met een beweging erboven zodat de opstatp van de ruiter nagebootst wordt,...
Maar ik moet toegeven, die pop is wel grappiger ;-)