kinderen en paarden zijn niet te vergelijken......... met kinderen kan je nog enigsinds een gesprek houden.........
paarden begrijpen woordjes over het algemeen niet zo best
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jollyjoy schreef:Pollux. Ik heb het topic steeds in stilte meegelezen en wil je na een aantal reacties van mensen die helaas niet de moeite hebben genomen om alles te lezen, juist complimenten geven dat je het zo goed hebt opgelost. Je hebt die woede die je eerst had op de juiste manier afgereageerd; namelijk niet op je paard, maar door die frustratie even van je af te schrijven. Daarna gewoon even de training op een andere manier aangepakt, mede dankzij tips die je kreeg en nu weer een hoop wijzer geworden. Hopelijk blijft deze stijgende lijn zich voortzetten.
KiWiKo schreef:getrut![]()
![]()
kinderen en paarden zijn niet te vergelijken......... met kinderen kan je nog enigsinds een gesprek houden.........
KiWiKo schreef:getrut![]()
![]()
sanne83 schreef:KiWiKo schreef:getrut![]()
![]()
Hele jonge kinderen ook niet, maar daar moet je de vergelijking ook niet leggen.
Ik behandel kinderen precies hetzelfde als paarden, werkt als een trein![]()
![]()
Paarden zijn alleen makkelijker. Eigenaren kan je makkelijker corrigeren dan ouders

Ik kan zo staan genieten van die ervaren merries
sanne83 schreef:KiWiKo schreef:getrut![]()
![]()
Hele jonge kinderen ook niet, maar daar moet je de vergelijking ook niet leggen.
Ik behandel kinderen precies hetzelfde als paarden, werkt als een trein![]()
![]()
Paarden zijn alleen makkelijker. Eigenaren kan je makkelijker corrigeren dan ouders

KiWiKo schreef:ik voed mijn kind op net als ik mijn dieren opvoed............. heerlijk simpel allemaal en het werkt echt als een trein.........
) zou ook bij hen wonderen doen. Maar goed, dit terzijde.
ustig blijven met stip op nummer 1,het moet duidelijk zijn dat vooruit gaan haar geen hinder ondervind ,en stoppen of achteruit gaan wel,veel geduld is daarbij erg belangrijk, en concequent zijn ,het paard zn zin geven is geen optie, dat geeft alleen de problemen die ik ondervond.Om te voorkomen dat het rijden alleen maar negatief is is het wel belangrijk om ook leuke dingen met m te doen !!
sherwood schreef:Paardentaal is paardentaal, daar moeten we niet onze eigen taal van maken. Niet dat ik zeg dat slaan altijd helpt, of schoppen een zekere oplossing is. Maar tegenwoordig is alles zielig en mag niks meer. Terwijl als de merrie zich zo had gedragen tegen de leider van de groep ze een portie klappen had gekregen waar onze benen van gebroken waren.
sanne83 schreef:sherwood schreef:Paardentaal is paardentaal, daar moeten we niet onze eigen taal van maken. Niet dat ik zeg dat slaan altijd helpt, of schoppen een zekere oplossing is. Maar tegenwoordig is alles zielig en mag niks meer. Terwijl als de merrie zich zo had gedragen tegen de leider van de groep ze een portie klappen had gekregen waar onze benen van gebroken waren.
Zich hoe gedragen had tegen de leider van de groep? Het gaat over een probleem onder het zadel![]()
Ik zeg helemaal niet dat duidelijkheid niet een optie was geweest hoor, maar wordt een beetje moe van dit soort onzinnige vergelijkingen.
@detour: doe je ook aan het spiegelen van gedrag bij autisten?
nee, dat geloof ik niet , althans, ben ik me niet beust van, wél is lichaamstaal heel belangrijk qua gebruik!