Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:39

[
Ze moet gewoon even door hebben dat het niet eng is als er een ruiter op gaat zitten.
Maar zo zie je maar weer wat voor verknipt gedrag een jong dier kan aanleren, als je ze totaal verkeerd verfiguurzaagd!

maar ook hoe snel ze weer het "goede" gedrag leren.
dat is zo heerlijk en moeilijk aan een jong paard.

mijn complimenten trouwens hoe je het hebt aangepakt

(inplaats van die idioten die er meteen een slof omhangen)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:31

Suleitha, ik denk dat je het goed aanpakt, maar ik zou hier inderdaad niet verder meer uitwijden over eigenaresse.. Succes met het verdere project, komt vast goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:50

Hinke, ik heb nog een vraag aan je, je stelt dat jij dit soort zaken niet op Bokt zou zetten, maar beleer/corrigeer jij dan ook paarden?
Just curious...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:11

Nee dat doet ze niet. En suleilitha nog succes met het paard Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:19

Sul petje af hoor!!
Zoals ik zo hoor doet ze het erg goed (beter dan verwacht mag ik denk ik wel stellen? ) en daarvoor mag je (in mijn ogen) jezelf best op de borst kloppen Knipoog
Je bescheidenheid siert je.

Ach, je houd altijd mensen die denken het beter te weten en te kunnen, juist daardoor rijd jij dit paard nu. Jammer dat niet iedereen zich dat beseft!!!!

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:09

hallo allemaal heeft iemand nog tips voor mij voor het inrijden van een jong paard (zadelmak is die al) alleen nog groen als gras
stuur maar een pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:16

o0mariella0o, ik heb eigenlijk maar één tip voor je en dat is les nemen, maar je kunt er beter even een apart topic over openen Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:41

suleilitha schreef:
Hinke, ik heb nog een vraag aan je, je stelt dat jij dit soort zaken niet op Bokt zou zetten, maar beleer/corrigeer jij dan ook paarden?
Just curious...

Nee zoals ik al zei ik heb alleen mijn eigen haflinger beleerd Haha! zoals je vast zelf ook al wel wist. Maar daarom kan ik mij nog wel inleven in de gene die zijn paard naar jouw toe brengt om te corrigeren Knipoog

Niseyra: ik kan prima voor mezelf antwoorden, dank je.

o0mariella0o schreef:
hallo allemaal heeft iemand nog tips voor mij voor het inrijden van een jong paard (zadelmak is die al) alleen nog groen als gras
stuur maar een pb

Dat moet je niet op bokt vragen Clown Dan krijg je alleen tips als "zoek alsjeblieft instructie want dit gaat helemaal mis!!!" Clown Clown

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:43

suleilitha schreef:
Hinke, jij geeft me meerdere hints dat ik zo fout bezig ben, dat ik dit verhaal post.
De eigenares heeft een tijd geleden erg veel goede adviezen gehad, van meerdere mensen, en alles in de wind geslagen. Omdat ze het zelf wel kon en wist. De praktijk heeft inmiddels uitgewezen wat daar van het resultaat is.
Dus Hinke, op de laatste vraag geef ik dan ook geen antwoord, helaas.

Je bent tot niks verplicht! Al vind ik het wel een beetje raar dat je er geen antwoord op wil geven;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:03

suleilitha schreef:
Just curious...

Of iemand wel of geen paarden beleert/corrigeert doet toch niet ter zake? Het gaat om de manier waarop je een verhaal eenzijdig neer zet en iemand daarmee de zwarte piet toespeelt die zichzelf niet kan verdedigen. Da's gewoon niet netjes. Dat je het verhaal wil vertellen over de ontwikkelingen van het paard is logisch. Maar dat had op een andere manier gekund denk ik.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:56

Elk verhaal heeft 2 kanten en wij horen er maar 1...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:09

griebels schreef:
Elk verhaal heeft 2 kanten en wij horen er maar 1...

Tja ik ook, ik heb nog elke dag contact met de papa van de eigenares, maar zij schittert zelf door afwezigheid. Het is mij best, ze is 15 jaar en haar vader is beslissingsbevoegd en niet zij.

Met het paard gaat het goed, die eet goed en presteert ook goed.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:30

Zoals gezegd, haar kant van het verhaal weten we niet. Wellicht heeft zij een hele goede reden om te "schitteren door afwezigheid".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:16

Hinke schreef:
Dat moet je niet op bokt vragen Clown Dan krijg je alleen tips als "zoek alsjeblieft instructie want dit gaat helemaal mis!!!" Clown Clown

Hinke, we kunnen op dat filmpje van je ijslanderspringles allemaal zien wat een mooie stille hand je hebt en hoe stil je benen liggen. Je hebt gewoon ontzettend veel geluk met je haflingertje gehad, volgens mij is het een doodgoed beest, en was je met ieder ander paard, zelfs mijn Abel, gewoon verongelukt. En les nemen is nooit verkeerd.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:37

Ik heb het hele verhaal gelezen.. En suleitha is goed bezig met het paard..

Maar ik kan zeer goed begrijpen dat dat meisje niet wilt komen...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:56

maikeltje schreef:
Zoals gezegd, haar kant van het verhaal weten we niet. Wellicht heeft zij een hele goede reden om te "schitteren door afwezigheid".

Welke reden dan?
Omdat Sul. wel met het paard om kan en zij niet?...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:03

Ik kan me heel goed voorstellen dat het kind kapot gaat van schaamte (en terecht!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:07

Nou dames, ik zou haar zowiezo niet vernederen als ze langs zou komen, maar dienen van advies en haar onder mijn begeleiding laten rijden. (dit weet ze ook wel) Echter, dit is nog steeds niet gebeurd.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:29

En wat als de dame nu geen zin meer heeft in het paard?
Wat als ze denk...ja DAAAAG...wie weet wat er over me word geschreven als ik er op stap en het gaat mis?
Eerlijk is eerlijk, ik zou nooit een van mijn klanten op deze manier op bokt hebben gezet en misschien had jij dat beter ook niet kunnen doen. ( al heb je gelijk hoe je het verder aanpakt!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:33

Ik zou er inhoudelijk niks over zeggen, mocht ze er op stappen. Maar ik kan je wel vertellen dat ik blij zou zijn als ze zou komen rijden want dan zou ik mijn doel echt hebben bereikt, Aerdenhout...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:35

Maar je verteld wel inhoudelijk hoe verkeerd ze het heeft aangepakt. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:36

Dat was om anderen te waarschuwen, Betteke.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:38

Ach ja.... het leermoment.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:52

MarcoBorsato schreef:
Hinke schreef:

Hinke, we kunnen op dat filmpje van je ijslanderspringles allemaal zien wat een mooie stille hand je hebt en hoe stil je benen liggen. Je hebt gewoon ontzettend veel geluk met je haflingertje gehad, volgens mij is het een doodgoed beest, en was je met ieder ander paard, zelfs mijn Abel, gewoon verongelukt. En les nemen is nooit verkeerd.

Tja, ik vind het lastig als mensen zoveel vertrouwen in eigen kunnen hebben.
Ik rijdt naar alle waarschijnlijkheid al 2x zolang, en kan inderdaad met stille hand rijden, en heb heel wat wedstrijdjes achter de rug.
Nog steeds acht ik mezelf niet snel 'goed genoeg' om een paard te beleren...
En als ik naar het filmpje van die ijslanders kijk schrik ik wel even.
Niet om iemand te schofferen.... maar sommige mensen zijn er misschien iets 'makkelijker' in dan anderen.

Goed gewerkt Sul.... weer een paard gered naar alle waarschijnlijkheid.
En op Bokt over de eigenaar praten... tja, de wereld is klein. Maar ik begrijp dat je je frustratie even van je af wilt schrijven.....

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:04

suleilitha: Misschien is het idee om dat meisje eens op te bellen en met haar te praten. Haar uitleggen wat ze fout deed en vooral WAAROM!
Ik ben zelf ook 15 en ik denk zou het ook niet leuk vinden als ik er achter kom dat ik het verkeerd deed en en een ander kan het wel.. (wie zou dat wel vinden??)
Het is, denk ik, het belangrijkste dat haar vriendelijk en vooral duidelijk uitgelegd wordt waarom iets fout is ipv alleen te zeggen: ''het is fout!'' Misschien is dit al gebeurt??
Probeer haar bij het beleren van het paard te betrekken!
Misschien durft ze niet meer te komen en kun je haar zo (een beetje) aanmoedigen om (weer) te komen!

Het is maar een idee, moet dat natuurlijk niet doen..