Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:Yamcha schreef:Peetstap: ik snap
Ankem: Volgens mij wordt er keer op keer gezegd dat het niet de bedoeling is dat dit naar de HK gaat en dat we ontopic blijven, wat ook al 289 pagina's lukt, maar na zolang met elkaar in een topic te zitten en ontzettend veel te delen, rijtechnisch, maar ook emotioneel, ontkom je gewoon niet aan een "ons kent ons" gevoel, dat is toch ook niet zo erg?ik snap het probleem gewoon niet zo
Ik ga mee met Rhys, de rijtechnische dingen blijven de grote gemene deler hier.
Niet iedereen lest bij Knollentuin of Japeloup. Dat bedoel ik met ons-kent-ons en soms buitengesloten voelen.
Zo klare taal
Japeloup schreef:Iid wat Ankem zegt over ja arm langs je oor werkt vaak erg goed. Maar is het puur jou ding dat je rechts moeilijker aanspringt? Maw hoe springt hij aan bij een ander en hoe springt een ander paard bij jou aan?
Malenka schreef:Dan idd met je arm omhoog aangalopperen. Wat ook heel verhelderend kan werken is aan de longe gaan rijden. Dus je vraagt iemand om je paard aan de longe te nemen en jij rijdt hem dan, met als enige dat je je niet druk hoeft te maken over je stuur, scheelt vaak een hoop, want je kan je dan veel beter concentreren op je houding en het tempo van je paard. Plus dat de gene die de longe vast heeft kan "spiegelen" dus jou kan vertellen wat hij/zij ziet aan jou en je paard.Hoe hij bij een ander aanspringt weet ik niet. Ik laat geen andere met hem galopperen. Maar ik kwam achter mijn probleem doordat ik mijn haflinger weer eens heb gereden (zonder zadel en hoofdstel). Die reageert altijd overduidelijk en wilde niet eens goed afwenden. Rechtsom aangalopperen dus ook niet. Ik ben gaan zoeken naar de fout en toen ik het gevonden had ging het wenden en aanspringen wel.
ankem schreef:Yamcha schreef:Peetstap: ik snap
Ankem: Volgens mij wordt er keer op keer gezegd dat het niet de bedoeling is dat dit naar de HK gaat en dat we ontopic blijven, wat ook al 289 pagina's lukt, maar na zolang met elkaar in een topic te zitten en ontzettend veel te delen, rijtechnisch, maar ook emotioneel, ontkom je gewoon niet aan een "ons kent ons" gevoel, dat is toch ook niet zo erg?ik snap het probleem gewoon niet zo
Ik ga mee met Rhys, de rijtechnische dingen blijven de grote gemene deler hier.
Niet iedereen lest bij Knollentuin of Japeloup. Dat bedoel ik met ons-kent-ons en soms buitengesloten voelen.
Zo klare taal
ankem schreef:Ach, dat went vanzelf. In dit topic staan meer als genoeg gekke dingen die je kunnen helpen om een bepaald gevoel te krijgen.