Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martine_R schreef:Oke, dankje voor de tips. Die onbalans, dat klopt wel inderdaad. Van mijn rare zit, dat weet ik, maar als ik mijn beugels langwr doe, wordt die onbalans nog erger. Als ik mijn teugels langer doe de volgende keer, is het dan niet erg dat ze af en toe klapperen?
jesss_amigo schreef:Hoi allemaal!
Ik meld mij voor het eerst hier in dit topic. En ook ik heb een probleem.
Ik heb een vrij lang paard (springgefokt). Het lukt aardig hem bij elkaar te rijden. Maar tijdens het halthouden krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de teugel. Niet eens echt zijn hoofd omlaag.. Hij maakt zich dan ontzettend sterk. Iemand tips?
Veerle12345 schreef:Ik heb ook een een probleem als ik aan de teugel wil gaan rijden. Mijn paard gooit steeds zijn hoofd omhoog als ik naar draf ga, en vanaf dat moment kan ik hem niet meer in draf nagevelijk rijden. Maar als ik weer naar stap of galop ga lukt het wel.
Kan iemand me hier mee helpen?
CrazyIris schreef:Ik rij af en toe met een paard, waar de eigenares een slof voor gebruikte. Ik vind dit eigenlijk niet echt een goede hulpteugel dus ik vroeg of die er af mocht. Ze zei dat als ik hem aan de teugel kon rijden zonder slof dat het mocht, dus ik snel die slof er af gehaald. Hij heeft niet aan de teugel gereden, maar ook niet super hoog met zijn hoofd. Ik zet hem steeds heel goed voorruit, maar ik heb zel nog nooit geleerd hoe je een paard voor de rest aan de teugel moet rijden, wat de handelingen zijn met je handen? Want met voorruit en ontspanning geraak ik er precies niet echt...
Als ik de volgende keer nog eens ga rijden zal ik het laten filmen