Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicky84 schreef:marleeentje schreef:Herkenbaar Debra! Ik draai ook mijn tenen teveel naar buiten om met mijn hak aan te drijven. Is iets wat er door de jaren heen ingeslopen is, maar verdomde lastig weer af te leren! In stap gaat het bij mij nu ook goed, in draf en galop redelijk. Als mijn paard goed actief voorwaarts en nageeflijk loopt, dan gaat het goed, want dan heb ik voldoende tijd om me op mijn eigen houding te focussen. Anders ben ik teveel met activiteit en de houding van mijn paard bezig en is mijn eigen houding en zit niet zoals het moet zijn. Dus ik oefen lekker met je mee!
Hier nog een die meeoefent...lastig he, afleren?
En ik heb ook steeds in de galop dat ik mn beugel kwijt raak
lies1994 schreef:Goed zo debra.
Vandaag het rijden even overgeslagen.vind het toch wel erg warmpies nuspanning is hier op dit moment gelukkig,ver te zoeken.joehoe,we gaan de goede kant op.
lies1994 schreef:debra, ja dat probleem heb ik namelijk ook dus daarom wil ik het ook graag leren.ik val gelijk terug in draf als ik mn beugel verliest.hihi
marleeentje schreef:welkom Henrieke! Uit ervaring weet ik (helaas) dat een schouder uit de kom erg pijnlijk is. Maar gelukkig ben je daar weer goed van hersteld. Even een vraag voor je... Als je nu terugkijkt op de manier waarop je na je val het springen weer opgebouwd hebt, ben je daar dan tevreden mee? Of is het te iets te snel gegaan met opbouwen? Met andere woorden: was die tweede val het gevolg van onzekerheid of gewoon pech? (omdat je paard niet goed uitkwam bij de sprong bijvoorbeeld) de antwoorden op deze vragen kunnen je helpen om te bepalen hoe je nu verder moet. Kom je er achter dat die tweede val veroorzaakt werd door jouw onzekerheid, dan ben je te snel gegaan in je opbouw. was het een pechfout, dan zal het niet zomaar nog een keer gebeuren. Het is dan belangrijk om dat ook in je hoofd te krijgen, zodat het niet omslaat in angst. Beetje lang verhaal, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Zo niet, vraag gerust!