Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:35

timokyana: Jij bent goed bezig zeg :)*

partywitch: we (m'n dochter en ik) voelden ons er direct thuis ;-)
Had haar niks verteld wat we daar gingen doen....: en dan die pretoogjes toen Jos tegen haar zei: jullie komen zeker voor de buitenrit ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:06

Ik ben even heel eerlijk.... :o
Maar ik ben zelf hier de laatste tijd wat minder actief. Ik merk dat de inhoud van het topic afglijdt van hetgeen waarmee het ooit is begonnen.
Ik mis het uitwisselen van rij-technische en houdings-technische tips en tricks. Problemen bij paard en ruiter uitpluizen.
Ik mis ook een aantal bokkers in dit topic.....
Ik vind dit heel jammer!
Ik krijg soms een beetje het idee dat het in een ons kent ons topic verandert. En ik voel me daarom soms wat buitengesloten.
We hebben gekozen voor rt-topic. Ik krijg soms meer een hk-topic gevoel.

Als dit de nieuwe insteek wordt, dan ga ik op zoek naar een ander topic.... -O-

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:11

Ankem: heeft misschien met het ruiter nivo te maken ?
Maar ik steek hier m.b.t RT heel veel dingen op en ik ken verder niemand hier persoonlijk ;)
Misschien als je op hoog nivo bezig bent dat er voor je gevoel veel wordt "geklept" dat kan ik me goed voorstellen.

PS: mocht je b.v. vinden dat ik teveel offtopic hier schrijf hoor ik dat graag, das gene probleem om es je gedachten erover te laten gaan.
De onderlinge omgang in dit draadje laat dat gewoon toe vindt ik.
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 02-04-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:14

dat is jammer dat je dit zo voelt, ik vind dat het juist wel een mooie middenweg inslaat - volgns mij vorige blz nog over zwabberende benen gehad,dat er mensen stoppen met posten hou je altijd. als er niet gepost wordt met vragen over rijtechniek valt er ook niet te reageren, daarnaast gaat t soms zo hard dat t niet bij te lezen valt en laat staan erop te reageren.[*]
edit @ peetstap, ik vind t er eigenlijk wel bijpassen, iets meer over de persoon achter de ruiter te weten enzo ook paard, kun je in je advies of tips rekening mee houden [tenminste probeer ik wel]

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:22

Mee eens. En 't is toch ook niet te voorkomen dat je na 3 topics een ons kent ons gevoel krijgt...... je kent elkaar toch ook na verloop van tijd?

Plus dat ik, als ik voor mezelf spreek, de laatste tijd erg veel met dezelfde dingen weer bezig ben, met de zachte billen, die blijven erin, hè :D met op je adem je paard terugrijden (dat is leuk!!!) en dat lukt steeds beter, en de laatste tijd ben ik soms erg verbaasd hoe mákkelijk het is. Met zwabberende benen, en leren rijlaarzen zijn dan ook gewoon reuze praktisch, ik ontdek dat ik de spier van mijn binnenbovenbeen moet ontspannen om mijn voet netjes in de beugel te houden, en te blijven zitten met doorzitten, en je kan iets met die spier doen waardoor je niet eens opgegooid wordt (wist ik nou maar wát precies! o| ) oh, en ik kan contrastelling.
Maar woensdag ga ik weer in galop, en momenteel vind ik dat het meest opwindende wat er gebeurt, maar als ik het daar steeds over heb, worden die posts zo saai :O immer das gleiche....... sooo langweilig......

Maar je hebt toch ook hele discussies hier, over een nek die het hoogste punt moet zijn enzo...... en de plaatjes van Knollentuin die thuis heel veel relaxter zijn dan op clinic, en daar kun je toch ook over hebben?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:03

Ankem ik snap je. Het is soms wat hk achtig.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat wel leuk.. al vind ik wel dat het rt moet blijven met paard. en of dat nu houding, zit of anderzijds is maakt me niet uit. Maar bv ik heb zo'n leuke film gezien... nee dat hoeft niet in dit topic vind ik.

eerlijk gezegd ging het me soms te ver technisch hoor... ik ben al blij als ik me handen en zit kan snappen en uitvoeren... rijtechnisch oefeningen rijden daar ben ik echt nog niet aan toe.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:36

Ik kan me alleen maar bij aansluiten SabM. :j

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:40

Eefske schreef:
Ik kan me alleen maar bij aansluiten SabM. :j

Ik ook. Al mag het van mij af en toe best technisch worden, maar voornamelijk basis.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:42

Het hoeft verder ook geen wellesnietes discussie te worden.
Het is mijn gevoel en dat heb ik geuit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:49

Mee eens Ankem, dat het af en toe wat kh-achtig wordt. Komt denk ik ook gedeeltelijk door mij, ik rijd niet veel en heb wat dat betreft weinig toe te voegen. Zal opletten wat meer ontopic te blijven.

Wat ons kent ons betreft: je hoort er echt wel bij hoor! Why not? Ik ken sommigen ook, sommigen niet, en (nog) niemand persoonlijk.

Maar qua niveau: ik lees graag mee, maar kan er nog niet zo veel van maken. Van mij mag het beiden eigenlijk wel... Technische diepgang én wat geklets :)

at Ankem opnieuw: Ik bedoel het niet als welles-nietes. Vind het goed dat je je gevoel uit, dan kunnen wij daar wat mee, of niet. Goed om weer even discussie te starten over de vorm van het topic. Jammer dat jij het niet meer zo fijn vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:58

ankem schreef:
Het hoeft verder ook geen wellesnietes discussie te worden.
Het is mijn gevoel en dat heb ik geuit.

Lijkt me dat je daar dan ook een bedoeling mee hebt? Ik kan niet zo veel met deze opmerking, vind dit wat te vaag. Je hebt eerst een heel duidelijke mening, en wij reageren daarop, en dan is het "alleen maar je gevoel" ?

I'm sorry meid, maar ik heb dan liever dat je zelf aangeeft dat je het toch wat meer een andere richting op wilt hebben, je kunt ook sturen hoor. Dat mag best van mij, ik heb daar totaal geen moeite mee.
Maar eerst roepen dat je het niet meer leuk vindt zo, maar zelf de afgelopen tijd ook niet een rijtechnisch iets aanzwengelen, en dan zeggen dat je geen zin hebt in een wellesnietes discussie (en dat is het ook echt helemaal niet, volgens mij gaat iedereen heel serieus in op wat je zegt) en daar dan vervolgens niet op ingaan, terwijl je er zelf over begint, vind ik niet leuk.
Er is zat rijtechnisch te bespreken, ook al kom je niet aan rijden toe. Maar ga niet over iets beginnen en ga er dan vervolgens niet op in.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:03

Nou nou dames, rustig aan!

Volgens mij blijven we hier altijd rijtechnische zaken bespreken, dat is onze gemeenschappelijke deler immers.
Dat er af en toe wat geklets tussendoor komt is logisch, en wie daar geen zin in heeft kan die posts toch overslaan?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:05

ohhhh deze dicsuccie kan uit de hand lopen en dat lijkt me niet nodig.
gevoel / mening van de meeste is duidelijk.

Aangezien het een RT topic is moeten we wel proberen niet teveel HK achtig te worden.
Mss dat we daar op kunnen letten met z'n allen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:15

eens sabm, maar ik snap yamcha ook wel, en ik snap ankem wel. [niet over t welles nietes want dat gevoel had ik er niet over, iedereen reageerde normaal]

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:37

Heb vanavond weer les, dus RT voer genoeg ;) ga mijn lesgeefster weer es wat vragen stellen naar aanleiding van de buitenrit gisteren.
wil zere neus bezig met m'n zithouding in de drafkes, ben veel te snel uit balans.
Ja leuk hoor... in een vlakke bak rijden, maar buiten in terrein voelt het toch effe heel anders.

Humor "aan" >>
Enne dames: jullie hebben een man hier in de groep, dus kibbelen onder het theekranzen doen jullie maar mooi in eigen tijd :D :D

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:41

Vanochtend heb ik op Molly gereden met hele stukken mijn ogen dicht! Op de hoefslag en dus ook figuren. Af en toe spiekte ik even door mijn wimpers heen waar we waren en 1x vergiste ik me, toen stond ze abrupt stil waren we al bij de bakrand hahah. Maar wat ik dan probeer is me volledig te concentreren op hoe ik haar onder me voel bewegen. In stap, draf met lichtrijden en doorzitten. Dat is echt geweldig, want ik ging veel meer met haar mee bewegen dan met mijn ogen open.
En dan nog wat anders: ik ben dus hele tijd bezig met mijn benen+tenen stand. In de bak zwabberen mijn benen behoorlijk in draf met lichtrijden. Na 20 minuten bakrijden ging ik nog een rondje buiten, lekker rechtuit draven galopperen, kijk ik op een gegeven moment naar beneden, zijn mijn benen veel stiller met lichtrijden :?
Ben ik meer ontspannen, is Molly meer ontspannen? Of zit ik dan anders buiten dan in de bak? Waarschijnlijk allemaal waar.
(Ik ga een fietsje regelen voor Japeloup mag ze mee over het fietspad, kijken of het er echt zo anders uitziet dan in de bak :D hihihi) Maar ik denk écht dat dat dus alles scheelt. Bak= serieus werk, buiten= veel meer ontspannen, voor mens en dier. Maar in de bak wil ik die losheid óók krijgen, of tenminste een fractie ervan.....

(Peetstap: leuk, je bent een man, goed voor de hormonale balans hahaha _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:44

@ Peetstap: Leuk leuk leuk :D Ik wil verslag.

En dit is geen kibbelen over theekransen, dit is gewoon reactie geven op een mening van iemand en dan moet je niet eerst heel cool met iets komen, en als er reactie op komt, zeggen dat je geen zin hebt in discussie, als je geen discussie wilt, moet je er geen beginnen :+ (en die gedachtengang moet jij als man toch kunnen snappen)

Fransje: da's grappig :D Wel heel goed dat je gaat kijken hoe dat kan :D
Ik ben in het bos wel relaxed, maar buitenrijden met die hete bliksem van mij is niks.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:46

Yamcha

daarom stond er ook voor: Humor "aan" >> :D :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:49

Ik bedoel met die wellesnietes discussie te zeggen dat het niet nodig is dat iedereen mijn gevoel beaamt. Het is mijn gevoel. Hetzelfde voor het ons-kent-ons verhaal. We hebben een paar weken geleden de keuze gemaakt om rt-topic te blijven, dan zou ik dat graag ook zo willen zien.

Ik heb afgelopen vrijdag nog een inhoudelijke vraag gesteld over de verschillende bekkentypes en de mogelijk- en onmogelijkheden qua zitten.
Ik heb vorige week nog een tip gelanceerd over het ontspannen van je enkel en binnenbeen.
Op dat soort dingen zou ik dan dieper door willen gaan. Als een soort denktank, verschillende ervaringen bij elkaar brengen om te leren. Maar goed, als dat de bedoeling niet meer is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:55

Peetstap: ik snap :D

Ankem: Volgens mij wordt er keer op keer gezegd dat het niet de bedoeling is dat dit naar de HK gaat en dat we ontopic blijven, wat ook al 289 pagina's lukt, maar na zolang met elkaar in een topic te zitten en ontzettend veel te delen, rijtechnisch, maar ook emotioneel, ontkom je gewoon niet aan een "ons kent ons" gevoel, dat is toch ook niet zo erg? :) ik snap het probleem gewoon niet zo :)
Ik ga mee met Rhys, de rijtechnische dingen blijven de grote gemene deler hier.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:00

Om er maar eens een vraag in te gooien:
Ik ben er achter gekomen dat aanspringen in de rechtergalop niet goed lukt omdat ikzelf snel meer op mijn linkerzitbeenknobbel ga zitten. Meer druk op mijn rechterzitbeenknobbel leggen lukt wel als ik echt heel erg mijn best doen en ontzetted oplet. Maar er zit dan al snel ook ongewenste spanning in mijn lijf.

Heeft iemand misschien een tip voor mij om het gemakkelijker te maken mij gewicht van mijn linkerzitbeenknobbel naar mijn rechter te verplaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:03

KT!!! JAPELOUP!!!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:03

Yamcha schreef:
Peetstap: ik snap :D

Ankem: Volgens mij wordt er keer op keer gezegd dat het niet de bedoeling is dat dit naar de HK gaat en dat we ontopic blijven, wat ook al 289 pagina's lukt, maar na zolang met elkaar in een topic te zitten en ontzettend veel te delen, rijtechnisch, maar ook emotioneel, ontkom je gewoon niet aan een "ons kent ons" gevoel, dat is toch ook niet zo erg? :) ik snap het probleem gewoon niet zo :)
Ik ga mee met Rhys, de rijtechnische dingen blijven de grote gemene deler hier.

Niet iedereen lest bij Knollentuin of Japeloup. Dat bedoel ik met ons-kent-ons en soms buitengesloten voelen.
Zo klare taal :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:08

Malenka schreef:
Om er maar eens een vraag in te gooien:
Ik ben er achter gekomen dat aanspringen in de rechtergalop niet goed lukt omdat ikzelf snel meer op mijn linkerzitbeenknobbel ga zitten. Meer druk op mijn rechterzitbeenknobbel leggen lukt wel als ik echt heel erg mijn best doen en ontzetted oplet. Maar er zit dan al snel ook ongewenste spanning in mijn lijf.

Heeft iemand misschien een tip voor mij om het gemakkelijker te maken mij gewicht van mijn linkerzitbeenknobbel naar mijn rechter te verplaatsen?

`
Je zou je rechterarm langs je oor omhoog kunnen strekken. Waarschijnlijk knik je in.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:14

:D Dat ga ik vandaag nog uitproberen! Ze zullen me wel gek aankijken op stal. :P