Ik vroeg me af of mijn paard goed genoeg aan de teugel loopt voor de B.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. En misschien ook nog commentaar.

X
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannicexxx schreef:Heey
Ik vroeg me af of mijn paard goed genoeg aan de teugel loopt voor de B.Ik wil daar deze zomer nog in starten alleen ik weet niet wat ik er van moet vinden
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. En misschien ook nog commentaar.![]()
X
jesss_amigo schreef:Hoi allemaal!
Ik meld mij voor het eerst hier in dit topic. En ook ik heb een probleem.
Ik heb een vrij lang paard (springgefokt). Het lukt aardig hem bij elkaar te rijden. Maar tijdens het halthouden krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de teugel. Niet eens echt zijn hoofd omlaag.. Hij maakt zich dan ontzettend sterk. Iemand tips?
superwoman schreef:Jannicexxx schreef:Heey
Ik vroeg me af of mijn paard goed genoeg aan de teugel loopt voor de B.Ik wil daar deze zomer nog in starten alleen ik weet niet wat ik er van moet vinden
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. En misschien ook nog commentaar.![]()
X
Ik zie veel spanning en een hele strenge binnenhand.
je moet je handen meer dragen en je handen moeten op dezelfde hoogte zitten. Met stelling breng je je binnenhand opzij en niet zoals op de foto naar je lichaam toe in vergelijking met je andere hand.
ik raad aan om nog niet te starten,maar om het geld te investeren in (meer) les.
Hopelijk heb je er wat aan.
debravanesch schreef:Ik heb een filmpje gemaakt. Zowel ik als mijn paard zijn nog in de opleidingsfase en ik weet dat ik moet werken aan mijn houden en op een moment ben ik te streng met mijn buitenhand (is ook te zien in het filmpje) maar hier werk ik aan.
Ik zou graag weten of ze ontspannen loopt?
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201036757274548&l=8392649172963453876
superwoman schreef:debravanesch schreef:Ik heb een filmpje gemaakt. Zowel ik als mijn paard zijn nog in de opleidingsfase en ik weet dat ik moet werken aan mijn houden en op een moment ben ik te streng met mijn buitenhand (is ook te zien in het filmpje) maar hier werk ik aan.
Ik zou graag weten of ze ontspannen loopt?
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201036757274548&l=8392649172963453876
Wat ik zie is dat ze niet aan het been is en niet actief loopt.
Ik weet niet precies wat het is met je armen, maar die lijken toch wel stijf. beweeg jij je ellebogen wel?
geheel komt op mij niet ontspannen over.
superwoman schreef:Ik zag je overgangen, maar om haar goed aan het been te krijgen moet je 1x been geven en vooral ruimte geven met je teugels, dus handen naar voren brengen. Dan even goed doordraven en dan terugnemen op de zit naar een rustigere draf en desnoods daarna naar de stap, maar je kunt ook weer harder gaan. (is beter)
Mocht ze niet in 1x op je been (kuit!) reageren, geef de 2e x wat harder. Bij de 3e x moet ze aandraven,desnoods met een tikje. Je zal merken dat het steeds sneller zal gaan. Vooral zorgen dat jij niet tegen werkt zodat ze voorwaarts gaat denken. Ik zag namelijk vooral de rem erop. je moet van achter naar voren rijden en nu mis je "het van achter" en is het dus onverstandig om aan de voorkant te werken. Volgens mij heeft ze een makkelijke hals en komt het echt vanzelf wel.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
LisaSita schreef:hoi, ik heb een probleem met mijn lespony, ik krijg haar wel aan de teugel(meestal gaat ze uit zichzelf, en dan loopt ze ook heel mooi als een echt dressuur paard.), maar als ze aan de teugel loopt is ze veel luier, en
ze kan niet echt goed tegen de zweep, dan gaat ze heel hard en niet aan de teugel, met sporen werkt het wel, maar daar rij ik niet echt vaak mee. Ikzelf rijd pas een jaar, terwijl mijn lespony (volgens mij) 16 is, en een hoog niveau dressuur gereden heeft.
superwoman schreef:LisaSita schreef:hoi, ik heb een probleem met mijn lespony, ik krijg haar wel aan de teugel(meestal gaat ze uit zichzelf, en dan loopt ze ook heel mooi als een echt dressuur paard.), maar als ze aan de teugel loopt is ze veel luier, en
ze kan niet echt goed tegen de zweep, dan gaat ze heel hard en niet aan de teugel, met sporen werkt het wel, maar daar rij ik niet echt vaak mee. Ikzelf rijd pas een jaar, terwijl mijn lespony (volgens mij) 16 is, en een hoog niveau dressuur gereden heeft.
Een pony die langzamer gaat lopen als ze "aan de teugel" gaat, loopt meestal niet aan de teugel, maar in de krul.
Sporen is niet zo'n goed idee, die zijn niet bedoeld om het paard harder te laten lopen.
Lees maar eens een paar pagina's terug, hoe het daadwerkelijk werkt en als je dan nog vragen hebt, kun je ze stellen.