Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:50

Gelukkig.Jammer dat je weer moet opbouwen maar misschien na een paar x wordt de angst wel minder.Let's hope so! Haja ze heeft heel wat klopjes gehad.hopen op nog meer van dit soort ritjes.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:29

Nicky84 schreef:
Hier vanochtend een heeerlijk ritje gemaakt, waren beide ontspannen. Heb zelfs wat vreemde routes gereden en madame was top. Ben zo gek op r <3 op de terugweg schrok ze van een auto met een kliko erachter...dus gelijk nek erop en dribbelen...ik dacht nog wel ff van o jee! maar heb de lange weg naar huis gereden, en eigenlijk ging dat prima.

Oww wat fijn om te horen!!wees maar trots op jullie ALLEBEI! :D

Hier gaat het ook goed.moest weer op dat @$&¥€ zadel waar ik niet lekker op kan zitten maar het ging eigenlijk heel goed. Beide kanten ook in galop geweest,moest wel flink stuiteren eerst (mijn doorzitten is niet al te best op dat zadel) maar uiteindelijk ging het wel.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:56

Goed gedaan Nicky! Fijn dat het zo'n lekker ontspannen ritje was :) En Mootje ook heel goed dat jullie vandaag meteen weer de weg op zijn gegaan. Geen paniekreactie gelukkig, dat is een goed teken.
Lies, is er geen zadel waar je lekkerder op kan rijden? Als je al niet lekker zit, kun je haast ook al niet lekker rijden.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:14

Ja ik zit nog in een roes haha. Hopelijk volgen er meer van dat soort ritjes! Balen dat het zadel niet lekker rijd, heb je idd geen andere?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:21

aaawh!!!!
@SuperLiesje
je laat me kwijlen!
wat een mooierd!!
Hoppelijk krijg je er heb je er veel plezier van *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hoop dat de dag ooit aanbreekt dat me ouders zeggen van Goh, wou je nog een eigen pony/kleinpaard! <3

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:35

Ja ik heb een andere, haar eigen zadel. Maar die is weer eens in de maak alweer.

Ben wel lekker bezig geweest,gas er op en gaan met die banaan.maar toen we klaar waren stond ze er zo bij:
Afbeelding

Helemaal afgebeuld dat arme ding. :=

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:43

hihi, prachtig beestje trouwens.

Ik heb gisteren weer een lesje gehad. Het ging super, heb ook super veel bijgeleerd. Mijn houding was niet goed doordat ik mijn tippen naar buiten hield en aandreef met mijn hak. De goede basis begint bij je voeten. Hier hard op geoefend en in stap gaat het heel goed, in draf al redelijk, galop is nog werk aan, ik trek hier mijn benen op waardoor ik mij stijgbeugels verloor en da ga je ernaar opzoek en dan is het byebye galop. Ondertussen ga ik al niet meer opzoek naar mijn stijgbeugels, wat eigenlijk een begin is van zonder stijgbeugels galopperen (jeej ik). Nu nog benen leren langmaken in de galop.

haha, ook was ik de verlichte zit aan het aanleren in stap en draf, hihi, het leek eerder op lichtrijden in een totaal verkeerde houding. Mijn benen gleden steeds naar voor waardoor je terug naar achteren valt. Veel oefenen dus

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:08

Herkenbaar Debra! Ik draai ook mijn tenen teveel naar buiten om met mijn hak aan te drijven. Is iets wat er door de jaren heen ingeslopen is, maar verdomde lastig weer af te leren! In stap gaat het bij mij nu ook goed, in draf en galop redelijk. Als mijn paard goed actief voorwaarts en nageeflijk loopt, dan gaat het goed, want dan heb ik voldoende tijd om me op mijn eigen houding te focussen. Anders ben ik teveel met activiteit en de houding van mijn paard bezig en is mijn eigen houding en zit niet zoals het moet zijn. Dus ik oefen lekker met je mee!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:08

Debra,Haha heb jij dat probleempje ook?galop=beugel weg. goed dat je het ondertussen ook zonder beugels kan uitzitten!fijn dat de les ook zo leerzaam was.

Ja roch is een knap hafje.alleen jammer dat de manen er af moesten (nu is het een fjordekapsel) omdat ze schuurde en er niks van overbleef.maar met lange lokken had het helemaal mooi geweest. Maar ik vind haar mooi zoals ze is.

Oh,ze schrikt de laatste tijd niet zoveel meer!joehoeew. Misschien als ik het kan fiksen toch een proefje doen met de wedstrijd?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:26

Ik ben dan toch niet de enige met dat probleem. Het is er inderdaad ingeslopen. Als niemand je erop wijst, tja dan blijf je het doen en wordt het een gewoonte

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:30

marleeentje schreef:
Herkenbaar Debra! Ik draai ook mijn tenen teveel naar buiten om met mijn hak aan te drijven. Is iets wat er door de jaren heen ingeslopen is, maar verdomde lastig weer af te leren! In stap gaat het bij mij nu ook goed, in draf en galop redelijk. Als mijn paard goed actief voorwaarts en nageeflijk loopt, dan gaat het goed, want dan heb ik voldoende tijd om me op mijn eigen houding te focussen. Anders ben ik teveel met activiteit en de houding van mijn paard bezig en is mijn eigen houding en zit niet zoals het moet zijn. Dus ik oefen lekker met je mee!

Hier nog een die meeoefent...lastig he, afleren?

En ik heb ook steeds in de galop dat ik mn beugel kwijt raak :(
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 15-08-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:31

lies1994 schreef:
Ja ik heb een andere, haar eigen zadel. Maar die is weer eens in de maak alweer.

Ben wel lekker bezig geweest,gas er op en gaan met die banaan.maar toen we klaar waren stond ze er zo bij:
[ Afbeelding ]

Helemaal afgebeuld dat arme ding. :=

Volgens mij mishandel je haar :P (=grapje!) Leuk beessie :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:12

Ja ik hou van dieren afbeulen tot ze bijna neervallen met uitstappen. _O-
thanks,het is ook echt een lieverd. <3

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:54

@ marleentje fijn dat je wat aan mijn berichtje hebt .....laatst moest ik een vrij lang stuk met de auto ( je snapt dat nadat ik mijn auto al een x compleet had ondergekotst, diaree langs mijn been flauwviel...niet graag erg lang in de auto wil, tenzij er iemand naast zit dan rij ik zo naar Portugal als hectometer heel vreemd) en ik voelde me weer beroerd worden heb ik alle ramen open gezet en terwijl ijver de snelweg reed heb ik geschreeuwd tegengezeten stomme trut dit is je letterlijke weg naar vrijheid!! Denk dat als iemand me had gezien ze mij rijp vonden voor het Pieter baan centrum....maar goed het hielp wel haaahaha want ook ik zag bijna niets meer dan mijn eigen huis....kwam liever ook niet buiten. Soms heb ik nog van die dagen...maar ja ik moet! 2 kids, paard honden en een kerel....kun je niet in je bed blijven ook al wil je dat nog zo graag....

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:56

Ziji, heftig verhaal!

Nou vandaag was het een weertje om lekker buiten te rijden. Het ging echt geweldig!ze luisterde goed naar de beenhulpen (kuitdruk=reactie). Galop ging ook goed.lekker de bak door crossen. Het schrikken is ook een heel eind verdwenen bij haar.ze is dus alweer lekker afgebeuld }:)
alleen jammer dat net als het zo goed ging,er niemand bij staat die weet hoe graag ik het wil verbeteren.haha

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:32

Morgen ga ik ook weer oefenen, nog wat wijken en dan vooral de galop en de verlichte zit in stap en draf, hihi. We zullen alles maar beginnen met de hakken uitdrukken en benen langmaken en van hieruit verder gaan

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:12

maar jij moet gewoon een Paardje/Pony nemen die bij jou past en die gewoon rijden.
als jij het gevoel hebt dat het goed gaat , dan krijg jij vanzelf weer dat ene zelfvertrouwen wat je daarvoor had. je moet alles gewoon weer rustig opbouwen en een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad
:)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:56

Dit moet ik jullie vertellen. Ik voel me super.
Ik ben net terug van te rijden en ik heb gegaloppeerd zonder stijgbeugels, jaja zonder stijgbeugels. Ik moet oefenen op het lang maken van mijn benen en drijven met de kuit (in de 3 gangen) en volgen mijn instructrice is de beste manier om dit te oefenen zonder stijgbeugels. In stap en draf had ik dit uiteraard al gedaan, maar nog niet in galop (ook niet tijdens de les met de instructrice erbij) Ik heb het dan toch geprobeerd en het is gelukt. soms merkte ik dat ik mijn benen optrok en dan heb ik ze gewoon weer lang gemaakt. Daarna ging het ook beter met stijgbeugels, ik verloor ze niet meer, wat dus wil zeggen dat ik ook zo al minder mijn benen optrok!!!!!
Alleen moet mijn paardje nog leren minder brusk stoppen, dan verloor ik soms mijn evenwicht, maar ook hier weer, als je benen niet opgetrokken zijn, kan je makkelijk blijven zitten.

Ook mijn verlichte zit geoefend, want dit lukte tijdens de les van dinsdag helemaal niet. Vandaag had ik hel gevonden, mijn balans en de verlichte zit lukte ook!!

Ik maak vooruitgang!!!! Ik ben het bewijs dat je je angsten kan overwinnen, heb vertrouwen, bouw rustig op en doe alleen dingen wanneer je er klaar voor bent!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:46

Waar zit hier de like-knop? Ik word helemaal blij van je berichtje Debra! +:)+

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:50

Ik kreeg de lach niet meer van mij gezicht na het rijden :-)))

Oefening baart kunst en met een schat van een paardje dat me helpt mijn angsten te overwinnen, wat heb je nog meer nodig

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:02

Toevallig zit ik net je topic te lezen Debravanesch..Goed bezig meid!

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:25

Dacht altijd dat ik zo'n mietje was, maar als ik zie hoeveel mensen dat eigenlijk hebben, voel ik me al beter... :')
Er naast kon ik er alles mee, ze liep aan de longe op mijn stem, en we waren 2 handen op 1 buik..Maar zodra ik wist dat ik erop moest, trok ik wit weg van de zenuwen en was ik verschrikkelijk misselijk..Zat dan ook constant naar haar hoofd te kijken, om te kijken of ze haar hoofd opgooit, en zodra ze dat doet, springt ze opzij, nou dan kon je me wegdragen want dan ben ik zo verschrikkelijk bang...En als ik dan zag dat andere mensen perfect met haar weg kunnen rijden dan werd ik zo verdrietig dat ik dat niet kon... Dat het puur en alleen aan mezelf lag, wist ik al, maar hoe ik daar vanaf kwam...

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:41

gewoon rustig opbouwen santiemica. Alles op je eigen tijd doen, wanneer JIJ je er klaar voor voelt, niet eerder. Soms is het even door de zure appel heen bijten, maar achteraf geeft het een super gevoel

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:31

Goed zo debra.

Vandaag het rijden even overgeslagen.vind het toch wel erg warmpies nu :P spanning is hier op dit moment gelukkig,ver te zoeken.joehoe,we gaan de goede kant op.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:20

Ik ga 's morgens rijden, het was deze morgen nog goed, zeker met dat windje.

Geen spanning is altijd goe, dat is altijd een eerste stap