Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FahyaFemke schreef:izzy misschien als je haar juist ene keer alles laat bekijken, kan ze het in zich opnemen en daarna met rust laten. als ze er steeds geen tijd voor heeft het te bekijken/onderzoeken heb je misschien kans dat ze telkens weer extra rond gaat kijken. denk ik dan hoor, is voor elk paard natuurlijk weer anders
En ik laat haar sowieso eerst lang genoeg stappen zodat ze tijd krijgt om rond haar te kijken. Maar ja de koeien staan elke keer op een andere plaats natuurlijk. Buiten verandert er veel. En ik wil haar gerust even aanpassingstijd geven maar ja, vorige rit heeft ze zo goed als heel de rit gehad, nu heb ik 10min gestapt dat ze ook tijd heeft gehad. Daarna moet ze zich maar wat leren aanpassen ook. Uiteindelijk waren er geen enge dingen ofzo, ze was ook nergens bang van. Het is gewoon leuker om rond te kijken buiten dan te werken

dan moet het wel een keertje klaar zijn ja
maar ik begrijp je helemaal, Britt blijft ook de achterkant vd bak heel eng vinden. die kippen blijven rare wezens, en er ligt een hoop met takken dus daar zitten vogeltjes in oh oh oh. maar na een poosje blijft ze toch ook goed nageeflijk, en buigt ze netjes in de bochten in de enge hoeken 
dus de galop gaat nog niet over de gehele hoefslag, maar wel al meerdere rondjes achter elkaar. geweldige knapperd!
Jammer dat je geen foto's oid hebt..
het is er goed weer voor nu
Wel foto's maken he
leuk hoor bit en bitloos rijden
doe ik met mijn oudere paard ook, buiten rijden bitloos in de bak bit
bevalt goed, maar leer E'tje toch eerst even op op een bit denk ik, hij kan zo explosief zijn...

Alle kanten opgestuiterd. Toen de beugels naar beneden en ze was zo mak als een lammetje. Gek ding!
en bosritten ook
laat ze daar nou vlak naast het bos wonen 

lekker samen rustig uitgestapt, wat oefeningen meegepakt als volte vergroten en verkleinen en schoudervoor, schouderbinnenwaarts. och och mijn knappe brittje 
Volg jullie topic al een tijdje, erg leuk om alle verhalen te lezen en ervaringen uit te wisselen!
Ben benieuwd hoe ze het gaat doen! Gezien haar verleden kan ze het heel normaal vinden maar als ze er slechte herinneringen aan over gehouden heeft kan ze net zo goed veranderen in een rodeo paard! We zullen dus ook doen alsof het de eerste keer is, en heel rustig beginnen.