uiteindelijk gaat het dus heel goed, longeren doen we veel en vind hij ook leuk (eerste 5 minuten lekker uit zijn plaat) en daarna lekker aan het werk.
ik rijd met een dubbel gebroken bit kan dit het probleem zijn ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tornado14 schreef:het is meer een strijd van toegeven
Trekken rukken of zagen in zijn mond doe ik niet HEKEL aan mensen die dat doen..
Ik bedoel meer kan het zijn dat het bit niet lekker in de mond ligt ?
Kan het zijn dat door de kneepjes en dit onbekent is voor hem(aan de teugel rijden) hij daarom zo met zijn tong naar buiten hangt
Yamcha schreef:J-Optimaal: doe mij een lol, en probeer geen manegepaarden aan de teugel te krijgen... ook al wíllen ze misschien wel, heel vaak zitten ze gewoon te vast, en wordt het alleen rukken en plukken.... beter van niet
x_soofjuhxXx schreef:eey, ik heb op verschillende manege's gereden (soms voor een keertje, soms voor een jaar ofzo) en overal kreeg ik iets anders te horen om een paard aan de teugel te krijgen. Het is niet zo dat dat mijn grootste levenswens is ofzo, maar het is handig om te weten wat echt een goede manier is.
dit zijn de manieren die ik tot nu toe heb gehoord:
1. handen uit elkaar en naar je knieën trekken
2. kneepjes in de teugels maken
3. druk op de teugels houden en voorwaarts drijven
4. zagen
ik heb zo het idee dat niet al deze oplossingen even paardvriendelijk zijn, dus wil ik eventjes jullie mening weten...
Yamcha schreef:J-Optimaal: doe mij een lol, en probeer geen manegepaarden aan de teugel te krijgen... ook al wíllen ze misschien wel, heel vaak zitten ze gewoon te vast, en wordt het alleen rukken en plukken.... beter van niet
xADDICTEDx schreef:x_soofjuhxXx schreef:eey, ik heb op verschillende manege's gereden (soms voor een keertje, soms voor een jaar ofzo) en overal kreeg ik iets anders te horen om een paard aan de teugel te krijgen. Het is niet zo dat dat mijn grootste levenswens is ofzo, maar het is handig om te weten wat echt een goede manier is.
dit zijn de manieren die ik tot nu toe heb gehoord:
1. handen uit elkaar en naar je knieën trekken
2. kneepjes in de teugels maken
3. druk op de teugels houden en voorwaarts drijven
4. zagen
ik heb zo het idee dat niet al deze oplossingen even paardvriendelijk zijn, dus wil ik eventjes jullie mening weten...
=O
Hebben ze je dat zo geléérd?!
Ik hoop dat je datgene wat hierboven staat nog niet heb gebruikt ( of gaat gebruiken) want het is hardstikke fout!
Door te zagen, je handen naar je knieën te trekken enz. dan trek je je paard in de krul ( voelt niet zo lekker in het mondje van het paard), en dat heeft niets te maken met het nageeflijk rijden van een paard. Ik hoop dat je weg bent van die manege's en op zoek gaat naar iemand die wel fatsoenlijk les kan geven.
Misschien kunnen de andere bokkers je wel helpen ik ben nl. niet zo goed in uitleggen
Yamcha schreef:Gij zult niet spelen.... nooit...
Is gewoon een vorm van zagen, klinkt alleen liever.
Yamcha schreef:Ik weet het.
Da's gewoon zagen.
Je zegt het alleen liever, maar voor het paard is het echt hetzelfde.
Niet meer doen dus