Ik heb dit weekend best fijn gereden met beide paarden. Ik was nog op een onderlinge wedstrijd van een vereniging hier in de buurt. Was leuk opgezet (compleet met coach in de ring) en iedereen kreeg de kans om het parcours af te maken. Daardoor duurde het allemaal wel heel lang. Er waren nogal wat mensen die weinig stuur en tempocontrole hadden. Het was een open ring en echt zo-veel mensen vlogen er uit...
Mijn paard bleef wel binnen de baan en sprong ook alle hindernissen in 1 keer. Het eerste rondje liet ik haar wat te veel lopen en hadden we 1 balkje, 2e rondje heb ik geprobeerd tussen de hindernissen steeds haar even op te vangen en weer weg te rijden, en toen bleef ze veel mooier bij me (blijven rijden heet dat hè...). Resultaat was foutloos parcours en een eerste prijs
, en dat was een doos paardensnoepjes.
Paard ook weer blij!Achteraf had ik het 2e rondje ook wel L mee kunnen doen, dus dat proberen we de volgende keer maar eens. Langzamerhand kom ik van mijn angst af 'wat zijn die hindernissen toch hoog en wat als ik geen afstand zie etc etc'
@JK, wat leuk dat je paard zo meedacht met haar gelegenheids-dressuurruiter. Heb je zelf eigenlijk ook engels gereden of altijd western?
@svdijk; als die balken goed gaan zou ik als ik jou was ook in-uitjes en lijntjes met lage hindernissen mee gaan nemen. Dat kan ook heus op een dressuurzadel, en daarvan worden ze bewust van hun eigen lijf, losser en sterker. Veel paarden vinden het ook nog leuk!
In zekere zin heb ik trouwens hetzelfde probleem als jij, mijn paard wil ook liever wat op de voorhand en scheef galopperen. Ik voel datn helemaal haar buik tegen mijn been. Laatst hadden we een gastinstructeur in de springles en die liet me ook met contra stelling galopperen, eerst op een volte in een behoorlijk tempo, later ook langs de lange zijde. Ik moest toen vanuit de contrastelling haar tussen mijn benen gaan opsluiten (eerst buitenkant, dan binnenkant), dat is volgens mij zo'n beetje wat jij ook doet, toch?
@Pinkiepie; volgens mij moet je je afvragen waarom je op wedstrijd wilt. Vind je het bijvoorbeeld gewoon leuk om te doen of ga je voor de punten, of wil je je paard laten wennen aan vreemd terrein...en aan de hand daarvan beslissen of je gaat starten.
) en leuk om te zien hoe je met de verandering van je zit en het vooral concequent blijven, je paard zo z'n best ziet doen.....voor mij i.i.g een super geslaagde les en we gaan er mee aan de slag, over 2 weken weer
hoe klein is de wereld..
[jij hebt ook een erge leuke vosmerrie :p]
ga het zeker doen! 
6 jaar geleden een tragisch ongeluk met mijn aanspanning gehad. Pony getraumatiseerd en lichamelijk letsel overgehouden. Ik lag in de kreukels en heb 9 maanden moeten revalideren. Aanspanning heb ik opgegeven, ben te bang en te voorzichtig, geen goede combi.