Ziji schreef:Feest van herkenning.....na een nare periode in mijn leven heb ik dus echt paniekaanvallen gekregen, nu zo een 2 jaar geleden ( heeeeeeeel chique om midden in de Albert Heijn bij de broodafdeling in elkaar te storten alles onder te spugen en daarna out te gaan...) toen ik ook nog eens snoeihard van min. Toenmalige paard afstortte ( en dan te bedenken dat ik alleen relaxed was als ik op stal was...) was het helemaal gedaan met me. Ik heb mezelf voorgenomen dat iets wat tussen mijn oren zit niet mijn grootste passie gast afpakken ...nl een paard..... En nu ik mijn nieuwe schat op stal heb staan ben ik zelfs al een paar dagen medicijnvrij ....je moet weten, ik slikte in het begin na mijn Albert Heijn incident ( en daarna nog een aantal...ook in de auto levensgevaarlijk ) 6 " makmakers" per dag....nu nog 1..... Goede pijnlijke gesprekken met een psych...en ik ga er voor....heb er wel voor gekozen om mijn nieuwe aanwinst echt goed door te laten rijden door een professionele africhtingsstal en ik heb er nu in 3 maanden zelf 2 x op gezeten...maakt me niks uit, ik geniet! Al sta ik de hele dag naar hem te staren ik ben blij...maar vraag me niet effe snel op te stappen en een slangevolte van 6 bogen te rijden met elke x op de middellijn een andere overgang....pfffffff ben blij als ik een volte rond krijg....terwijl ik hiervoor voor de Duvel niet bang was en ook het randje opzocht bij een paard....nu niet, ik krijg enorm begrip uit mijn omgeving mijn advies, zeg het tegen mensen en geef jezelf een schop onder de welbekende togus en geniet....zooooooo zonde om dingen door stomme angst niet te doen! Gut, lang verhaal geworden!
Wat schrijf je lekker beeldend! Petje af voor je doorzettingsvermogen en de wil om verder te gaan.
Dochter is op vakantie, nu mag ik haar dagen doen ....had dat al wandelend kunnen doen maar nee ...heb mij in een spontane bui aangemeld voor een sprringlesje.....woensdagavond. Heb nu al knoop in de maag....