Anoniem schreef:arie53 schreef:De romp kan niet worden gebogen.
Laat maar eens zien dan.
Ik stel voor Arie nu maar gewoon te negeren. Er zijn al zoveel filmpjes geplaatst die het tegendeel bewijzen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ansie schreef:Anoniem schreef:Hoe kan het toch dat iedereen hier hetzelfde ziet en weet behalve Cherie78. Nombrado, Arie53 en Ansie? Ik ben toch wel oprecht benieuwd waar jullie vier je 'wijsheid' vandaan halen.
Zitten jullie soms op dezelfde rijschool of hebben jullie een eigen clubje waar dit soort bijzondere feiten worden verkondigt? Want eigenlijk proberen jullie continue de in alle boeken geschreven rijkunst te ontkrachten met eigen feiten en fabels. Ik snap er eigenlijk niks van hoe het toch kan dus jullie als een klein groepje zo tegenstrijdig zijn over alom oude feiten van de rijkunst. En het valt mij op dat jullie 4 precies hetzelfde beweren dus dat moet toch ergens vandaan komen lijkt mij.
Dus waar komt jullie ideeën wat betreft de rijkunst vandaan? Wie is die persoon die jullie op deze bijzondere gedachten brengt?
Dat heeft niks met clubjes te maken. Ik ken ze verder niet, dus je kan het dan ook juist weer heel toevallig noemen![]()
Boeken bestuderen, zelf voelen en logisch nadenken.. en niet massaal achter de toppers aan rennen en oeehh en aaahh roepen, en je niet te veel laten verleiden door spektakel, dan kom je een heel eind.
Volgens mij zijn oji en setteke ook heel duidelijk over de schouderbinnenwaarts. De sbw zoals uitgelegd is gewoon klassiek. Zoals Emmelie het toont heeft niks met sbw te maken. Of ziet dat er voor jou uit als een sbw volgens de 'alom oude feiten van de rijkunst'?
Peppertree schreef:Je filmpjes bestaan niet, arie. Ik wordt een beetje moe van je plaatjes en ik denk niet dat je je ergens door gaat laten weerhouden om te blijven doorgaan met dit hele topic vol te spammen met onzin. Toch die knop maar weer s opzoeken.
Mocht je nog iets nuttigs gaan vermelden over academisch versus klassieke dressuur, graag. Blijkbaar hou je erg van lezen en mooie plaatjes. Maar inhoudelijk graag.
setteke schreef:Babootje en Jasmijn, ik neem aan dat jullie wel eens les geven? Hoe leren jullie de leerlingen dan SB?
Zeggen jullie dan, paardrijden is een dynamisch iets, dus maakt niet uit hoe jullie of jullie paard het leren?
En als jullie geen les geven, hoe zou je het iemand ter plekke uitleggen hoe ze een SB aan moeten leren?
Veulen84 schreef:Ribben zijn inderdaad niet buigzaam. Maar er zit ruimte tussen je ribben die je door beweging uit je ruggengraad en onder spierbeheersing kunt verkleinen.
Probeer zelf maar eens rechtop te zitten en dan naar links te buigen.
Rechts krijgen je spieren de lengtebuiging die we van ons paard vragen.
Veulen84 schreef:Ribben zijn inderdaad niet buigzaam. Maar er zit ruimte tussen je ribben die je door beweging uit je ruggengraad en onder spierbeheersing kunt verkleinen.
Citaat:Probeer zelf maar eens rechtop te zitten en dan naar links te buigen.
setteke schreef:Babootje en Jasmijn, ik neem aan dat jullie wel eens les geven? Hoe leren jullie de leerlingen dan SB?
Zeggen jullie dan, paardrijden is een dynamisch iets, dus maakt niet uit hoe jullie of jullie paard het leren?
Anoniem schreef:Hoe kan het toch dat iedereen hier hetzelfde ziet en weet behalve Cherie78. Nombrado, Arie53 en Ansie? Ik ben toch wel oprecht benieuwd waar jullie vier je 'wijsheid' vandaan halen.
Zitten jullie soms op dezelfde rijschool of hebben jullie een eigen clubje waar dit soort bijzondere feiten worden verkondigt? Want eigenlijk proberen jullie continue de in alle boeken geschreven rijkunst te ontkrachten met eigen feiten en fabels. Ik snap er eigenlijk niks van hoe het toch kan dus jullie als een klein groepje zo tegenstrijdig zijn over alom oude feiten van de rijkunst. En het valt mij op dat jullie 4 precies hetzelfde beweren dus dat moet toch ergens vandaan komen lijkt mij.
Dus waar komt jullie ideeën wat betreft de rijkunst vandaan? Wie is die persoon die jullie op deze bijzondere gedachten brengt?