Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies1994 schreef:Alleen een ding:als je na drie dagen weg moet raak je die volgende dag wel diep in depressiezo,ik vond het gewoon erg dat we weg moesten.haha
Ohjww,dus voor je er eigenlijk zo'n beetje was kon je al weer terug?maar fijn dat het lekker een ontspannen rit was!! Daar doen we het voor.ga zo door.
Mootje1980 schreef:@ Melis96 Bekende achtergrond! Ik heb daar in 2011 een paar maanden gestaan!
Leuk hoor. Een hele 'sprong' vooruit!
@ Nicky 84 Wat een lief aanbod. Ik sta in de buurt van Zoetermeer (Zuid Holland). Toevallig heb ik voor komende donderdag weer mijn bijrijdster bereid gevonden. Bij haar is ze zoals altijd.... gewoon heet. En dat is niet waar ik mee zit maar waar ik bang voor ben zijn de momenten dat ze overgeprikkeld raakt. Bijvoorbeeld als ze al hard wil (of bijna op een pad is waar ze vaak mag) en er komt een blaffende hond of een groepje paarden of erger nog een koets! voorbij dan stopt ze en gaat ze alleen nog maar opzij, naar achter en omhoog. Ik krijg dan geen contact. Meestal gaat het 9 keer goed en de tiende keer heeft ze dan weer zo'n bui. Maar omdat ik nu zelf al niet vol vertrouwen ben heeft ze ook niet zo heel veel nodig om te ontsporen. Mijn bijrijdster vind zulke buien net als ik vroeger, niet zo spannend en maakt zich niet druk. Ik helaas wel. Komt ook bij dat ik nu in een gebied moet rijden waar ik niet zo bekend ben... Tot de afgelopen zomer heb ik 8 jaar in dezelfde recreatiegebieden gereden. Daar kende we elke struik en elke boom...
Nicky84 schreef:Zijn jullie naar het buitenland geweest? Ik heb altijd wel kriebels maar zo erg gelukkig nietJa had wel een weg genomen waar ze een paar maanden geleden amper te houden te was. Ging wel goed. Volgens mij is ze zo krielig als ze paarden ruikt of hengstig is..geen idee. Sowieso is ze laatste tijd gigantisch kijkerig. is ze altijd, maar nu wat erger. Ik heb helaas snel last van mn enkel/kuit na een stuk draven...zo frustrerend
Dus lange ritten zijn het sowieso niet.(1-1,5 uur.) Ik heb ontdekt dat ik lekkerder rijd als ik de weg weet, dus nu loop ik zelf eerst wat ruiterroutes (toch extra beweging
) en rijd dat daarna na.
Noliita schreef:Dankje!
Ja ik word er zo gek van soms..kan soms echt jaloers worden op mensen die nooit angst hebben en gewoon lekker aan het rijden zijn! Ik zit altijd met ramp scenario's in m'n hoofd... heb vandaag ook alleen maar gestapt want ik durfde even niet meer te doen.
Ik schaam me er echt voor, en ik wil zo graag van die stomme rot angst af! Haha in een groep rijden vind ik ook niks hoor, maar rijd liever met 1/2 mensen in de bak.. want dan voel ik me een stuk veiliger dan alleen. Maar ga denk inderdaad een bp aanschaffen, hopelijk scheelt dat iets.. want ik wil er zo graag gewoon lekker aan het rijden zijn. Ipv van de hele tijd bang te zijn... Rijden hier meer mensen met bp?
lies1994 schreef:Haha superliesje dat wou ik net vragen:zijn er mensen die er ook de zenuwen van krijgen als er publiek staat? Maar jij gaf het antwoord al. Mensen van stal kijken vaak bij de lessen dus gelijk de bakrand vol.zwaar irritant voor mezelf.
Ik vroeg in een paar post geleden nog wanneer je paardje ook alweer komt?was het alweer helemaal vergeten want je had ergens wel getypt wanneer ie kwam.spannend hoor,deze leuke periode!