Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wel of toch dat van je bijrijder 
misschien maar goed ook, kan ze nóg meer gewend raken aan mensen die om haar heen tuttelen. ze is nog steeds een ietwat beetje nerveus als ik bijvoorbeeld hoefjes wil krabben, dan is ze nog echt van slag daarna haha. Dametje, vandaag lekker ff grondig schrobben
lekker in de zon, paar rondjes longeren, en weer lekker het land in gooien
zin in.
heb d'r nu iets van 3x aan de dubbele longe (vanuit drijvende positie) gehad en ze pakt het super op ! Natuurlijk wel wat kleine momentjes van verwarring en in het begin kon ze alleen bochten maken
maar ondertussen snapt ze dat ze ook rechtdoor kan lopen en dat sturen, stoppen en draven ook kan als je de baas niet ziet
Ik merk ook dat ze het steeds vanzelfsprekender gaat vinden om een zadeltje op te hebben, ze heeft er nooit echt heftig op gereageerd maar het was in eerste instantie toch wat 'onwennig' ... nu heb ik ook een paar keer mét zadel gehangen (zonder kende ze al) en natuurlijk superbraaf 
lijkt het toch nog goed te komen met d'r 
het is ook echt een typische merrie, kan ongelooflijk bitchy zijn tegen andere paarden, zal niet zomaar iets voor je doen als je daar geen goede argumenten voor hebt, gaat serieus GILLEN als ze iets eng vind en laat het meteen weten als ze het ergens niet mee eens is... prachtig toch
Ik verwacht ook niet dat ze ooit zal stoppen met uitproberen, zou wel makkelijk zijn maar dat typetje maakt d'r juist zo leuk

maar had mn handen er weer vol aan. Heb haar na de koliek van mn veulen denk ik weer 3-4 keer gepakt, en op zich deed ze alle keren braaf, behalve gister
Moest er een keertje van komen haha. uiteindelijk bitje er in gedaan omdat het bitloos beetje gevaarlijk ging, en op het bit reageerde ze goed, maar wel fel door gelijk 'aan te teugel' te schieten, maar niet fijn. Snappen jullie me? Hangen eigenlijk. Maar als het dr dan weer te veel werd, schoot ze in de stress: hoofd omhoog of zelfs opzij met het hele lichaam. Ze was weer even de weg kwijt 

maar omdat zij zooo groot is, was ze nog lang niet klaar om er mee aan de slag te gaan. slungel 
kijk dan:
hoe gaat het met hem?
zolang ik geen dingen overhaast en ze zich ergens toe 'gedwongen' voelt doet ze niet heel moeilijk, zo heb ik ook bij enge dingen (zoals voor het eerst een zadel op, plastic zeiltjes etc) haar expres níet vast gezet zodat ze altijd de mogelijkheid had om het te 'ontvluchten', maar juist omdat ze ook gewoon weg kon lopen wekte dat bij haar een gevoel op van 'het kan nooit heel eng zijn, want dan deed ze er niet zo makkelijk over'.. dat was een goede manier voor ons want dan wist ik zeker of ze ergens klaar voor was, anders had ze gewoon aan kunnen geven dat ik een stapje terug moest doen 
dus als ze geen zin heeft om te werken is ze vaak superbraaf, want dan weet ze dat we na 5 minuten klaar zijn

meeste tinkers die ik ken zijn tussen de 1.35-1.45

Drukke dag verder vandaag dus dan rijd ik 's morgens al.