Ik vind het hele inbuigen vanuit halt grote onzin

Heb het ook nooit nodig gehad.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paulaa_ schreef:Yamcha: Pff kheb net je hele stuk gelezen, erg veel aan gehad, bedankt!!
Sielx3 schreef:Haloo,
ik heb sinds kort een nieuw verzorgpony'tje
Volgens mij kan het een heel goed dressuurpony'tje worden dus zou ik het graag willen poberen.
Ze loopt heel mooi en een beetje zoals een arabier![]()
Nu is ze heel heel heel gevoelig aan haar benen en heel heel heel erg ingesteld op de stem.
Meestal rij ik gewoon een uur zonder dat ik 1 keer met mijn benen aan haar buik kom.
En ze is ook erg voorwaarts. Ze is nog maar 6 en kent nog niet veel (de basis wel goed)
Hoe zou ik haar het beste proberen aan de teugel te laten lopen?![]()
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Marchador schreef:Wat fijn dat je je benen niet hoeft te gebruiken en ze lekker voorwaards is...
mii_mini schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een paardje die ik lease, toen ik voor het eerst op haar reed liep ze uitzichzelf aan de teugel, nu zijn we 2 maanden verder en loopt ze mee in de manege lessen, ik zit helemaal vast, ze is heel sterk geworden en ze loopt weinig tot niet meer aan teugel, hoe krijg ik haar weer mooi lopen?
Kusjes
superwoman schreef:Marchador schreef:Wat fijn dat je je benen niet hoeft te gebruiken en ze lekker voorwaards is...
Dat is juist 10 x moeilijker![]()
Om dressuur te kunnen rijden, zul je toch been moeten geven. Een op die manier sensibel paardje moet je vreselijk goed op je zit kunnen rijden.
Wanneer je aan de teugel gaat rijden, zonder dat je been hoeft te geven, ben je enkel aan het begrenzen. Het zal best kunnen werken, alleen loop je later tegen veel problemen aan.
Yamcha schreef:Ben ik niet met je eens
Ik vind het hele inbuigen vanuit halt grote onzin![]()
lailapri schreef:Yamcha schreef:Ben ik niet met je eens
Ik vind het hele inbuigen vanuit halt grote onzin![]()
oke meningen mogen verschillen. Maar of je het niet nodig heb gehad blijft altijd moeilijk oordelen, dan zal je al 2 dezelfde paarden door 2 dezelfde ruiters moeten laten rijden om echt verschil te kunnen zien en dan nog id de kans op toeval erg groot.
Sielx3 schreef:Het is idd moeilijker rijden maar je went er wel aan
Al kan het wel storen al je haar eens perongeluk raakt en ze wegschiet
xRosa schreef:Ik heb mijn paard nu een jaar. Het is een fjord en hij heeft een hele zware nek. Ik ben wel bezig met oefenen, maar hij loopt nooit aan de teugel, wat je ook probeert en wie je er ook op zet! (ligt dus niet aan de ruiter) Hij wordt heel goed voorwaarts gereden e.d., dus het moet haast wel met zijn nek te maken hebben... nog meer mensen die zo'n probleem hebben met een paard met zo'n nek? Hoe moet je zo'n paard 'leren' om aan de teugel te lopen?
superwoman schreef:Sielx3 schreef:Het is idd moeilijker rijden maar je went er wel aan
Al kan het wel storen al je haar eens perongeluk raakt en ze wegschiet
Maar kun je haar wel aanraken om te begrenzen in een volte of wijken etc, want dat is wel noodzakelijk.