Ik ga de zm mailen en kijken naar de opties. Neemt niet weg dat het tussen mijn bovenbenen ook te breed is en dan heb ik een ander probleem, zie andere kant
Nog een vraag aan de dames CR instructeurs. Is het verschil van bekkentypen en problemen met houding en zit ook in jullie opleiding opgenomen of hebben jullie daar op een andere manier kennis van genomen?
Daar hebben we het wel over gehad, maar ik moet diep graven in mijn geheugen. Dat had ook te maken met de beweeglijkheid van het heupgewricht, waarbij niet iedereen even veel ruimte heeft om de bovenbenen zijwaarts te bewegen, geloof ik. Als je wil zoek ik dit weekend even in mijn aantekeningen of ik er nog wat over kan vinden.
Ja, ik ben daar wel benieuwd naar. Ik ben zelf namelijk van het type strijkplank, op de voorgevel na . Als je me van de zijkant ziet dan is het bijna 1 rechte lijn. Ik heb totaal geen bilpartij. En heb in mijn onderrug een lichte lordose zitten (met foto aangetoond)
Loiz
Geplaatst: 29-03-12 11:41
Kom eens eventjes binnenvallen, leuk om dit topic door te lezen Dus meld me graag als meelezer, veel te vertellen heb ik niet namelijk Rij een anglo arabiertje bij die bij Knollentuin op stal staat, krijg dan ook les van Knollentuin en dat bevalt me prima Heel verhelderend hoe je met je houding zoveel invloed hebt op je paard En ook heel confronterend, want god wat zijn er veel fouten in geslopen zeg Maar we komen er wel, ooit!
Wat leuk dat je les hebt van Knollentuin, zal zeker confronterend zijn geweest, en niet makkelijk soms. Maar je zult er ook erg veel plezier van hebben, iig de paarden
SabM
Geplaatst: 29-03-12 11:48
welkom Loiz.
Heb ik je mss een keer gezien bij KT? Ik ben die ene met de koffievos merrie die een paar keer bij KT is wezen lessen. Rij jij die donkere arabier?
Loiz
Geplaatst: 29-03-12 11:56
Rij wel die zwarte ja, maar een koffievos ken ik niet Dus ik denk dat je de eigenaresse van Kas zelf dan in je hoofd hebt
Wat een mooie honden heb je toch (al ben ik toch fan van Jua, maar ik houd er erg van als ze rastypisch zijn)
Loiz
Geplaatst: 29-03-12 12:44
haha Jua is idd goed rastypisch, Maji daarintegen juist niet Maakt dr daarom nog niet minder, want ze heeft, vind ik, veeel meer karakter en humor Jua is suf en echt serieus dom, die kan echt blond zijn.. Maji denkt na bij wat ze doet en het lukt haar regelmatig Jua van het goede plekje te lokken om er vervolgens zelf te gaan liggen. Dat soort dingen vind ik echt leuk, en ze is meer op mij gericht, wil maar al te graag met mij spelen ipv met Jua.
Nogal offtopic idd zulke honden zijn wel leuk in 't gebruik
knollentuin
Geplaatst: 29-03-12 18:14
weer ff snel, want oh wat ben ik lekker besig besig over de wrong, een goede zadelmaker moet een wrong kleiner \groter kunnen maken, die dingen zitten er meest maar aangeknupt als ie op t zweetbald zit heb je al een handigere jongen nodig idd.. en dan dat hele verhaal met ongelijke benen.. welkom bij de club, zoals er haast geen rechte paarden te vinden zijn zijn ook al die mensenkinders maar verdomde slecht afgeleverd.. het is bij jou heel erg aam te raden een paar x iemand op de grond te zetten en jou gaat vertellen wanneer je recht zit in het zadel en of je benen gelijk hangen. zoals ik t lees ben je onbewust aan het compenseren in je lichaam [logisch hoor] hierdoor krijg je ongelijke druk op je zitbeenknobbels en beugels. en dan zzonneglans er is ergens in een van de topics een heel verhaal geschreven over zachte billen, hoe ze te vinden en voelen en hoe ze te houden, weet iemand waar ergens? ik heb nu even geen tijd om dat hele verhaal te typen dus als iemand anders wil? graag..
Saai?? Iedereen is volgens mij druk. Ik ook de afgelopen dagen. Zo druk dat ik wel bij kon lezen maar geen tijd om te reageren. Las wel een aantal leuke dingen, veulentje, altijd gaaf!! Nieuwe mensen ook altijd leuk, welkom
Verder kan ik melden dat wij ook besloten hebben welke hengst we voor Witje gaan gebruiken Gameboy http://www.thegameboy.nl
Gister is de DA geweest om te scannen, mevrouw laat slecht tot niet haar hengstigheid zien. Zeker omdat er alleen maar dames op het erf staan. Volgende week scannen we weer, want nog geen teken van een hengstigheid die op komst is.
Zullen we gaan gokken welke kleur er uit komt, en welke kleur het veulen krijgt als hij of zij 3 jaar is. Want echt mijn Witje heeft al veel kleuren op haar papier gehad: vos platen bont, vos panter bont, vos schimmel sjabrak bont maar in praktijk is ze wit. Dus wie een idee heeft wat voor een kleur ik er uit ga krijgen....
verassing! groen? ik ben ook vreselijk druk hoor, zit hier halfafgebakken en wil eigenlijk weer naar mn bed heb een klein probleem met de zomertijd [ik vraag wel even of mn moeder vanavond langs komt om 10 u om me naar bed te sturen ] maar wel met allemaal leuke dingen bezig .
Japeloup
Geplaatst: 30-03-12 07:51
Zou wel heel apart zijn: groen... Ik was ook vroeg op, man lief moest er vroeg uit, en dan wordt ik ook wakker. Ben er al helemaal klaar voor hoor, weer een lesje op Reep!!! Dus tot straks...
Ga natuurlijk wel weer een verslagje maken van m'n les. En hopelijk iets minder spierpijn dan vorige week.