Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij is altijd druk, voorwaarts en heet... Hij kreeg op oude stal 3 x 1/4 basisbrok en nu 3 x 1/4 sportbrok. Misschien heeft hij meer nodig omdat hij harder? werkt?
mooi weer,paarden en kinderen...(eigenlijk geen goede combi, dus we doen buitenritten, linnaeshof- grote speeltuin,en ben eigenlijk alleen maar buiten)
Ik rijd met zo'n turbo niet terug, want dan wordt hij zo heet en opstandig, na een paar rondjes flinke galop, wil hij wel bij me blijven en lekker lopen. Maar als hij drammerig is, rijd ik juist wel terug

Als hij drammerig is ga ik ook halthouden, even rustig andemhalen en desnoods een liedje nurien

Op zich reageert hij wel op mijn been, maar na 5 passen wil hij al weer langzamer. Weer been is weer sneller, maar voor even. En zo blijft dat dan doorgaan + dat ik dan zo druk ben met drijven dat mijn houding helemaal bagger is

)
)

justkid schreef:MWM welk zadel bedoel je nou? die in de link of die je geplaatst hebt![]()
Ik weet het niet, ik vind bij allebei de achterkant zo hoog
(maar aan mijn advies heb je niks want ik heb echt de ballen verstand van dressuurzadels)

Ook aan de keertwendingen gewerkt en zijn stap wordt heel goed, eindelijk weer!