Fresley: dat is inderdaad ook spannend, maar komt vast en zeker goed

Die ups en downs zijn heel normaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chipieke schreef:Zondag schriktraining met paardlief gehad op de grond.
Ze keek nergens naarNiks was spannend, alles wat goed voor haar!
Gisteren nog een half uur met haar gereden, ging alweer iets beter dan de vorige keer, dus we komen er wel
@Nicky84: die ups & downs ken ik maar al te goed
SuperLiesje schreef:Succes met de wedstrijd!! Ik denk ook dat het helemaal goedkomt
Fresley: dat is inderdaad ook spannend, maar komt vast en zeker goed
Die ups en downs zijn heel normaalHet kan ook niet altijd alleen maar goed gaan natuurlijk
En daarbij kan je paard ook een keer zijn dag niet hebben en anders reageren o.i.d.
Proberen (en ja dat is HEEL moeilijk) niet te blijven hangen in de negatieve dingen maar probeer overal toch het positieve van in te zien
Mellis86 schreef:Misschien weer regelmatig zonder voeten in beugels gaan stappen, draf en/of galop gaan doen om je zelfvertrouwen van je eigen stabiele zit weer terug te krijgen ?Maar toch ben ik vanbinnen bang dat hij ergens van gaat schrikken (dat doet hij wel graag) en ik beide voeten nog niet in de beugels heb en hij er vandoor gaat. Maar goed, eerder had ik deze angst minder, dus het is vast weer zo’n fase.
Peetstap schreef:Mellis86 schreef:Misschien weer regelmatig zonder voeten in beugels gaan stappen, draf en/of galop gaan doen om je zelfvertrouwen van je eigen stabiele zit weer terug te krijgen ?Maar toch ben ik vanbinnen bang dat hij ergens van gaat schrikken (dat doet hij wel graag) en ik beide voeten nog niet in de beugels heb en hij er vandoor gaat. Maar goed, eerder had ik deze angst minder, dus het is vast weer zo’n fase.
Zeg maar een hele serie basics zitoefeningen voor jezelf gaan doornemen (niet allemaal achter elkaar)
sowieso kun je b.v. bij het uitstappen of met lange teugel allerlei oefeningen doen voor je balans en evenwicht.
Dat versterkt ook je zelfvertrouwen & vertrouwen in je paard.
Als ie er es "vandoor" gaat zonder je voeten in beugels is er feitelijk niets aan het handje t.o.v. wel je voeten in beugels.