Vanavond als het goed is weer beeldmateriaal vanaf deze kant. Weer een zadel om te testen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) dat mijn linkerbekken kant een stukje hoger staat als mijn rechter, vermoed dus dat mijn linkerbeen mijn langere been is
, dus ik zal iets 'afknellen', stom genoeg is het maar 1 teen, niet mijn hele voet oid, minder 'kracht' in mijn rechterbeen, weet niet of het echt kracht is of gewoon omdat ik minder duidelijk ben voor het paard, maar zegmaar wijken voor het rechterbeen, buiging om mijn rechterbeen is echt lastiger dan linksom, maar wat ik al eerder zei, dit is ook peerdliefs 'slechtere' kant dus zal een combi zijn misschien, echter wil haar natuurlijk zoveel mogelijk helpen.
't viel reuze mee, en Vegs is gewoon geboren om te galopperen (wat eigenlijk ook wel logisch is) draven is eigenlijk moeilijker voor haar, en haar draf zit ook minder fijn.
volgende week gaan we gewoon weer verder
Op de linkerhand is er niets aan de hand en zijn we fijn aan het werk, hoewel ze soms een uitbreekpoging doet bij het aandraven of aangalopperen. Op de rechterhand doet ze op een van de lange zijdes niets anders dan uitbreken. In stap gaat het eigenlijk meestal goed, maar in draf niets anders dan problemen. De ingang van de bak zit bij A, als ik daar op de rechterhand voorbij draaf klapt ze bij K de hoefslag af door haar hoofd naar links te doen en over de binnenschouder om te draaien. Ze pakt daarbij het bit vast. Doet ze het niet bij K, dan probeert ze het iets verderop. Op de andere lange zijde doet ze het niet. Ik heb vanalles geprobeert, maar ben er nog niet achter wat het beste werkt. Volte naar rechts draaien is het makkelijkst, terugsturen naar de hoefslag is iets harder knokken, maar lukt ook. Terug op de hoefslag verminder ik de druk om haar te belonen. Ik heb tig voltes gedraaid vanmiddag. Klapt ze in draf de hoefslag af dan moet ze van mij blijven draven. Ik bepaal het tempo en de richting, maar die richting is dus momenteel wat ingewikkeld. 

Mooie overwinning
want voor m'n eigen gevoel heb ik regelmatig slecht gezeten (kreeg immers de opmerking of ik aan het oefenen was voor springen...)
Ik kom daar alleen al vanaf m'n 6e dus het is wel m'n tweede thuis geworden. Dus als ik het over 'bij ons' heb dan is het daar dus :p
Soms ben ik mega-ontspannen geweest, barst ik van de spierpijn en ging het naar mijn idee helemaal niet lekker relaxed dan kom ik zonder spierpijn uit bed.
ik ga zeker doorzetten, en Vegs galoppeert fijn, en ja het zit zeker lekkerder, en mss wel makkelijker ook, maar voor nu niet.
In mijn benen.justkid schreef:Het idee is dat het paard heeft geleerd dat hij weg moet gaan van de buiten teugel. Maar dat snapt een paard niet vanzelf, ik heb even een (western)filmpje gezocht waar je kunt zien hoe het wordt aangeleerd.
Ik weet niet of het bij dressuurpaarden anders gaat maar ik denk dat het principe hetzelfde is.
de droogkloot... bye me a good horse 1:04 >> 1.16 maaikiemike schreef:SabM: wat doe je met je paard dat ze zo boos naar je kijkt?
denk ik... of ze vind me echt niet leuk
deed het liever dan draven, mijn rijpaarden hadden vaak een heel goede galop, en dat was omdat ik ook graag galoptraining deed.