Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmberBeauty schreef:Ik heb in dit topic vooral veel meegelezen. Nu zit ik toch met een vraag.
Ik ben begonnen met goed aan het been en op de zit rijden. Mijn paard loopt nu aan het eind van het rijden aan de teugel. Dus pas na een uur, nu las ik net dat dat vanzelf steeds korter wordt, dus dat is fijn. Als mijn paard aan de teugel loopt dan draagt ze haar hoofd zelf, maar als ik iets te veel contact maak naar haar zin, komt ze weer met haar hoofd omhoog of gaat ze heel verzameld galoperen, ze wil dus het liefst met de teugels in een boogje lopen. Ze zoekt mijn hand dus niet/héél licht op, denk ik. Wat doe ik nu verkeerd, en hoe kan ik dit verbeteren
AmberBeauty schreef:Hoe krijg je dan een valse knik? Ik dacht door zagen of veel druk? Dit doe ik allebei niet. Ik zou ook niet weten waarom ze wil ontduiken aan mijn hulpen; dan zou ze dat toch wel de hele tijd doen? Ik wil trouwens absoluut niet beweren dat de fout niet bij mij ligt, in tegendeel. Ik weet alleen niet wat ik verkeerd doe. Zo rijd ik haar:
Eerst instappen aan een lange teugel en op de zit wat figuren rijden. Daarna in draf en galop het zelfde. Hierna neem ik mijn teugels op maat en ga ik vooral veel (schijn)overgangen rijden. Hierbij zijn de teugels zo dat ze net niet in een boogjes hangen. Ik draag mijn handen ongeveer een bandbreedte boven de schoft en ongeveer 10 cm uit elkaar. Op het eind komt ze dan aan de teugel. En dan volgt het eerder beschreven probleem.
Hopelijk is het zo duidelijk?
badeendje schreef:Als jij je hele tijd je benen aan zit te knijpen om hem voorwaarts te houden is hij niet goed aan het been, immers: Been is sneller, geen been is zelfde tempo, pas als je hem wil terugrijden mag hij zachter gaan, niet als je stopt met been geven. Allereerst beter beginnen met beter aan het been maken dus! WBT de teugels: Gewoon in contact houden, meeveren met de mond van je paard. Als je blijft terugtrekken zit je haar steeds in haar mond en heeft ze geen vertrouwen in je hand, dan zal ze ook niet willen nageven. Verder, het lijkt erop of je deze instructrice niet zo fijn vind, kan je niet beter een instructrice vinden die beter bij jou past?.