ik zag een boel nieuwe namen welkom allemaal! en sabm goed aan t rijden

ik heb zelf gisteren ook weer s lekker lang op mn paard kunnen zitten, zonder snot of ademnood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:Het is mijn niet-werkdag. Naja in theorie, moet zo nog wel een paar zaken regelen. Ondertussen staat K3 hier alweer op volume 10![]()
Vanmiddag ga ik even rijden. Zou wel even een keertje naar een binnenbak willen, al lijkt het weer voor vanmiddag niet zo verkeerd.
Ik heb het boek even opgezocht: Contact met paarden van Margrit Coates
Ik heb ook nog Hoop....vanuit het hart van een paard liggen. Daar moet ik nog in beginnen. Ik wacht verder nog met smart op centered riding 1.
ankem schreef:Er was ook iemand die moeite had om een paard uit de wei te halen. Probeer dan eens goed te aarden en dan in gedachte te houden dat het paard gewoon meeloopt.
ankem schreef:Er was ook iemand die moeite had om een paard uit de wei te halen. Probeer dan eens goed te aarden en dan in gedachte te houden dat het paard gewoon meeloopt.
Imre schreef:En net als met rijden: denk niet 'hij doet het niet', maar denk 'dáár gaan we naartoe en wel nu!'. Focus op een plek in de verte en ga niet aarzelen als je paard begin te staken. Zelf in hetzelfde tempo blijven lopen, zodat je meteen wat meer druk op de lijn voelt als je paard langzamer gaat. En dan vooral op hetzelfde tempo door blijven lopen en niet je touw laten vieren, de druk valt vanzelf weg als je paard weer harder gaat en dat hebben ze snel in de gaten.
Mijn merrie heeft er ook een handje van om te staken.