Opnieuw leren rijden ;)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Opnieuw leren rijden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:32

Wat weet je het mooi te verwoorden Ankem :-) . Het komt op mij over alsof jullie echt een hele goede en aparte band met elkaar hadden :-)

Wat plotseling en wat apart ook zoals het de laatste zondag nog gegaan is. Misschien dat ze wellicht ook voelde dat haar oude vriend er niet meer was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:35

Ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat Ankem. Ik ben wel in paniek geraakt toen, hoewel ik al maanden van te voren wist dat het ging gebeuren. Daarna ben ik nog een hele tijd van de kaart geweest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:43

Ankem, heel veel sterkte met het verlies van je grote vriendin.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:26

Ik lees mee in dit topic en wil Ankem veel sterkte wensen bij dit grote verlies.

Ik heb nog wel een vraag, maar vind dit niet het juiste moment ;) .

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:02

Ankem wat heb je het mooi verwoord. Ik heb met tranen in mijn ogen zitten lezen. Wat een gemis zal je ervaren. Maar ze was een verrijking in je leven en ze heeft je veel geleerd. Heel veel sterkte meis en denk met liefde aan haar terug.
Zoals jullie laatste zondag was samen klinkt heel bijzonder en was een duidelijk beeld van jullie sterke band samen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:12

Montecito schreef:
Ik lees mee in dit topic en wil Ankem veel sterkte wensen bij dit grote verlies.

Ik heb nog wel een vraag, maar vind dit niet het juiste moment ;) .

Stel hem maar, hoor.

Dit is geen IM topic. Er is wel nadrukkelijk ruimte voor, omdat deze manier van rijden psychologisch en emotioneel heel intens is, en omdat dit voor een heel groot deel over onze paarden gaat. Verbinding is een heel diep iets, aan de teugel en goed zitten zijn daar maar 1 uiting van, er zijn er veel meer. Daarom wil ik ook dat er ruimte is voor de pijn van het verlies, en ruimte voor de pijn van een verbroken verbinding.

Dat sluit rijtechnische of anderszins ontopic-zijnde vragen niet uit, ik zou dus zeggen, stel je vraag vooral.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:23

Yamcha, ik denk dat je dat gevoel van de intense band heel goed omschrijft. Dat hoort bij deze manier van rijden. Het leven gaat door, dus moet er ook weer gewoon ruimte zijn voor vragen en verhalen. Bedankt voor dr ruimte en het respect. Ik reageer zo even uitgebreide, zit nu bij de tandarts.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:53

Ik ben mn spaghetti kwijt? Hij is zoek geraakt toen we aandraafden. Met het stappen had ik 'm nog. :j
De turbo heeft 'm weggeduwd denk ik. -O-
Dus heb ik Jim maar even alle frustratie eruit laten lopen tot hij echt moe was, nog even een rondje over de wei gecrosst en toen met een moe, maar voldaan paard naar huis gestapt.
Morgen doen we wel weer spaghetti :j

Hij is gister geschoren en moet erg wennen aan de gevoeligheid van het ontbreken van zijn vachtje. Elk vliegje is teveel zeg maar :+
Plus het scheren van gister, wat ook best wat spanning met zich mee brengt... Het moest er even uit :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:58

En Jim heeft het nu natuurlijk ook wat koeler dus voelt zich een stuk beter in zn vel zitten :))

Hij had het blijkbaar even nodig :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:23

Precies :D
Kon het hem ook niet kwalijk nemen.
Alhoewel ik na een paar rondjes turbo toch wel mijn geduld even verloor :o
Ik kon het niet meer uitzitten en had niets te vertellen, dus heb hem wel even op de rem getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:28

Ik heb met Freggle gegalopt, zónder Japeloup :o

In de eerste instantie zouden we nog even wachten met de galop onder het zadel, maar het voelde eigenlijk zo goed aan, dat ik buitenbeen achter de singel legde, binnenbeen op de singel, en commando: galop! gaf. Ze galoppeerde zó aan, was ook in de hoek, dat maakte het wel makkelijker, maar toch :D even een grote volte gegaloppeerd, toen teruggenomen, en toen gewoon verder gereden :D

Overigens gaat er hier een Kieffer Wien komen :j jullie gaan mij uitlachen denk ik :o
Met een anatomisch diepe zit (wat iets anders is, dat voelt minder gedwongen) wel wrong, maar niet overdreven, wel genoeg om even steun aan te hebben. Het is geen zadel dat je in de goede zit dwingt, 't is meer dan anders zitten nogal oncomfortabel is, maar dwingend is hij toch niet. Wel wat hard (tja Kieffer, wat wil je) maar razend mooi leer, opgevuld, singelstoten vernieuwd, en het ding kan nog zeker 15 jaar mee, 't is super kwaliteit.
Bates had ik echt geen geld voor, de wintec waar ik fijn op zat, lag niet lekker, de andere wintec wel, maar ik zat er niet fijn op, en de Kieffer had beide, én fijn zitten én heel goed liggen :j Boom kan aangepast worden door Kieffer zelf met infrarood :) Niet zo makkelijk als met de verwisselbare bomen, maar wel aanpasbaar, en dat is fijn.
Stübben ligt ook fijn, maar was voor mij iets te groot, 18 inch was op de Bates anders als op de Stübben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-11 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:30

*\o/*

Mooi resultaat Yamcha :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:37

Vandaag aan de longe wáchtte ze gewoon op die galop, ze vindt het echt heerlijk om te galopperen :D Toen ik zei: Gal..... sprong ze al aan :D Ze galoppeert aan de longe overigens keurig, ook niet heel groot, gewoon echt keurig. Onder het zadel nog wel wat groot, en veel sprong, maar toch ook netjes :D

Knappe Freggle :D :D :D

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:35

Hier ook een snelle update. Maandag voor controle geweest voor de peesblessure van m'n merrie.
Ik kan melden dat ik heeeeel blij ben, de gat is weg en de structuur is mooi. Dus nog even en ik kom ook weer aan rijden toe. *\o/*

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:40

Haha, lekker in galop geweest dus?? Ik heb een vraagje mbt het soort les dat jullie krijgen en waar ik me erg tot aangetrokken voel. Waar in Overijssel nabij Almelo zou ik dit type les kunnen krijgen?? Japeloup kende hier in de regio niemand en raadde mij aan te reageren in het topic;-) Nou hierbij!!

Ik zit altijd zo te drukken en klem al mijn spieren aan(vooral benen, billen zijn wel zacht). Heb een flegmatiek paard, en dit is heul moeilijk af te leren aangezien ik em de hele tijd wil helpen. Is erg eng als je alles los moet laten. Je hebt het gevoel er zo af te kunnen vallen :o

Dus als jullie iemand weten??

Ik ben trouwens Marloes en in mijn profiel staat wel wat meer over de paardjes... :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:46

Misschien zou je mijn juffie kunnen mailen. Ze zit vlakbij Meppel, maar reist ook veel rond voor lessen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:49

@yamcha
Jij durft met een Kieffer. Als er 1 zadel was waar ik me op doorreed....
Tja Ainsley staat er ook om bekend, maar dat ging bij mij nu wel goed. Heb besloten dat zadel te houden. Moet ik op den duur er gewoon een passend paard bij zoeken ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:38

Amanda schreef:
Ik ben mn spaghetti kwijt? Hij is zoek geraakt toen we aandraafden

Misschien een glaasje champagne erbij :D ?
Paardje en jij weer uitgeraasd en morgen weer een nieuwe dag :)

Yamcha, super! Wat leuk om te lezen!
En een zadel gevonden. Fijn voor je.

Japeloup, wat een goed nieuws. Gelukkig.

Welkom in dit topic Marloes. Ik ken helaas niemand in jouw omgeving. Misschien moeten we Knollentuin en Japeloup gewoon gaan klonen :=
Hoe hoog is je paard eigenlijk? Heb in je profiel gekeken, maar óf je paard is heel groot, óf jij bent een klein vrouwtje :D
Ik hoop dat iemand je de juiste tip kan geven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:33

Doe maar een hele fles :')

Goed nieuws japeloup!

Fijn van je zadel Yamcha. Hopelijk blijkt het niet té hard te zijn.

En welkom Marloes.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:20

He Ankem, hebben jij en ik toevallig dezelfde Juf? Die van mij raced ook in haar autootje rond in Overijssel en Drente.
Even ter info voor jou Marloes; hier op bokt heet ze livetime, en in haar profiel kun je een link vinden naar haar website. En ze is echt goed!! En welkom trouwens!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 06:27

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:40

Iemand tips voor mij wat ik met die loperigheid aan kan.
Bezighouden werkt niet, dat wordt gewoon bezighouden in turbo.
Van onverwachte wendingen en oefeningen wordt hij alleen maar heter, net als met overgangen.
Dus meestal laat ik het er maar uitlopen (uiteraard gecontroleerd), maar het ontspannen werken wat ik wil gaat gewoon niet.
Hoe kan ik die turbo omzetten in een motor van achter die draagt ipv rent/duwt en tegelijkertijd wel de ontspanning voor op kunnen zoeken?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:35

Japeloup wat fijn! Kan me de opluchting zo voor de geest halen. Heerlijk gevoel dat je binnenkort weer aan de slag kan. Al is het met kleine stukjes. Gefeliciteerd meis.

Welkom marloes!

@Amanda, ik deed met suus iedere keer bij drammen / turbo terug naar halthouden. Wachten op de zucht en dan weer weg stappen/draven. Heel vervelend naar de 20ste keer. Want zoveel keer heb ik het in het begin echt gedaan in een half uurtje rijden. Maar op een gegeven moment is de boodschap duidelijk en wacht het paard op jou. Want dat is wat er volgens mij scheelt. Paard gaat zonder op jou te letten :roll:
De volhouder wint maar ik moest wel een dubbele dosis geduld innemen :o

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:36

Yamcha wat fijn dat je galopje kon doen ... dat is vast genieten.
Ik heb ook KN, lekker hard met wat wrong. Dus join my club :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:39

Als Beeb een turbobui heeft, ga ik juist even flink naar voren galoperen. Juist even de turbo gebruiken.
Yamcha, wat goed! Knap dat je op een KN kan zitten, ik lig na 1 rondje open _O-

Ik heb vanmiddag weer les, maar loop tegen iets aan. We zijn verhuisd, nu bijna een maand en de laatste anderhalve week is hij traag/sloom. Hij heeft niet de werklust die hij normaal heeft. Hij is wel afgevallen, wat ook de bedoeling was, want het was een vet varkentje, maar ik twijfel of hij nu weer meer voer moet. Hij doet wel braaf wat ik zeg, maar ik moet weer grotere hulpen geven en hij heeft minder energie...