[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:03

Opletten dat hij ook echt past, op deze foto duidelijk te zien, dat het bv bij dit paard niet gaat lukken.
http://lh5.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sjipi ... %20005.JPG

En wat gehobby in de lengte met verschillende bakstukken, probleem bleef dat hij in haar ogen kroop.
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sjipm ... %20001.JPG

Als je deze problemen hebt kun je een S-hack gebruiken, die past dan allicht beter.

Hier nog iemand die zich Truushobbelknol voelt op "jong" (valt mee) maar niet doorgereden paard,
die geen snars snapt van wat hij nou eigenlijk moet met een been. En die na elke 3 passen dat hij lekker lang laag gaat
lopen wel zijn rug ontspant en iets verruimt, maar dan vervolgens daar weer van uit balans raakt :+ .

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:05

vivana schreef:
Als ik hem weer bij heijligers zie moet ik het hem dan terug vragen?? _O- _O-

Ik heb hem al verschillende keren terug gevraagd, maar hij wist nooit nergens van, zei die dan met een smile op zn gezicht.
vivana schreef:
eens gegeven blijft gegeven _O-

Ik had hem geleend aan hem, niks gegeven. Hij heeft dat alleen verkeerd begrepen!
Laatst bijgewerkt door Springert op 26-02-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:07

Marcel, sporen en een paard dat niet aan het been is :x Spoor is toch een verfijning van de hulp en niet een dwangmiddel... Of vat ik je post verkeerd op?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:07

Iets wat werkt moet je ook niet terug geven.... }>

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:10

mo_van_dijk schreef:
Marcel, sporen en een paard dat niet aan het been is :x Spoor is toch een verfijning van de hulp en niet een dwangmiddel... Of vat ik je post verkeerd op?

Ik vroeg dat vanwege dat slaan als ze been gaf. Sommige paarden doen dat als de spoor iets te scherp is voor ze.
Sjolvir schreef:
Iets wat werkt moet je ook niet terug geven.... }>

Dat vindt Jan ook!

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:50

Beste Marcel,

Ben zelf 1.88 met lange benen. Vele zeggen dat je stijgbeugel bij de verlichte zit moet komen tot
je enkels of iets daarboven. Ben je het hier mee eens?

gr. en ciao

FraLex

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:03

francescalex schreef:
Beste Marcel,

Ben zelf 1.88 met lange benen. Vele zeggen dat je stijgbeugel bij de verlichte zit moet komen tot
je enkels of iets daarboven. Ben je het hier mee eens?

gr. en ciao

FraLex

Daar is geen vaste maat voor. Ze moeten zo zitten dat jij je prettig voelt en je zo kan zitten dat je in verlichte zit helemaal met je
kont(je) uit het zadel bent. Ludger Beerbaum is ook heel lang, en die heeft hele korte beugels.

Afbeelding

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:05

Ik kan mij niet voorstellen dat hij nog lekker zit (als je kijkt naar de wrong).

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:08

mo_van_dijk schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat hij nog lekker zit (als je kijkt naar de wrong).

Dat heb ik ook altijd als ik hem zie, en toch vind ik het wel heel mooi om te zien. Een soort hyperflexie voor lange ruiters :D
Devaney2009 schreef:
Ik kan mij wel voorstellen dat hij regelmatig last van zijn knieen heeft :+

Ja, het zou mij veel meer verbazen als het niet zo was!
Laatst bijgewerkt door Springert op 26-02-10 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:09

Ik kan mij wel voorstellen dat hij regelmatig last van zijn knieen heeft :+

Mootje

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:10

Die tweede foto is wel op een naar moment genomen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:12

mo_van_dijk schreef:
MarcelDufour schreef:
Oh nee! Voor mij geen crosshindernissen! Ik schijt echt in mn broek. Een muur van 2.20 mtr doet me niks, een parcours van 1.60 mtr ook niet, maar crosshindernissen van een meter ga ik mooi niet op af! Ieder zijn ding, en ik ben een schoenmaker die het bij zijn leest houdt! :D Ik ken wel wat springruiters die het doen, en de stoerste daarin is Wout-Jan v/d Schans. Die is zelfs nog militarykampioen van Nederland geweest met Radetzky (meen ik). Albert Voorn deed het ook een tijdje maar toen hij hard onderuit ging in Lummen is hij er ook maar wijzelijk mee gestopt.

Deze zocht je!

hahaha dankje!
wat grappig,...
ik ben begonnen met 1 springwedstrijd voor de winstpunten en ben toen gaan crossen,..
(puur voor mezelf omdat dat lager was), paard vond het erg leuk en is veel minder kijkerig geworden (gewoon B hoor,.. en misschien dit jaar eindelijk L) en mij geeft het ook af en toe de boost die ik nodig heb om weer wat meer lef in het gewone springen te hebben, ik ga dan weer meer doorrijden ipv het terugrijden wat ik soms doe als ik geen afstand zie,.. na een paar crosstrainingen/wedstrijden is mn ritme weer beter en durf ik weer wat meer,..

paard wil alleen graag een klasse hoger, volgens mij is ie die B echt zat,.. maar nu de ruiter nog,..
die dus het "probleem" heeft dat het paard meer/beter gaat springen als het hoger wordt maar dan zelf het niet meer zo goed uit kan zitten,.. hakken uittrappen is dan nog wel eens heel lastig en mn onderbenen moeten dan echt beter op hun plek blijven,..

omdat ik de 84 pagina's nog niet door ben zal ik ook dit vast wel tegenkomen,..
Laatst bijgewerkt door Qizz op 26-02-10 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:13

mo_van_dijk schreef:
Die tweede foto is wel op een naar moment genomen!

Want?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:16

Juventus schreef:
MarcelDufour schreef:
Oh nee! Voor mij geen crosshindernissen! Ik schijt echt in mn broek. Een muur van 2.20 mtr doet me niks, een parcours van 1.60 mtr ook niet, maar crosshindernissen van een meter ga ik mooi niet op af! Ieder zijn ding, en ik ben een schoenmaker die het bij zijn leest houdt! :D Ik ken wel wat springruiters die het doen, en de stoerste daarin is Wout-Jan v/d Schans. Die is zelfs nog militarykampioen van Nederland geweest met Radetzky (meen ik). Albert Voorn deed het ook een tijdje maar toen hij hard onderuit ging in Lummen is hij er ook maar wijzelijk mee gestopt.

hahaha dankje!
wat grappig,...
ik ben begonnen met 1 springwedstrijd voor de winstpunten en ben toen gaan crossen,..
(puur voor mezelf omdat dat lager was), paard vond het erg leuk en is veel minder kijkerig geworden (gewoon B hoor,.. en misschien dit jaar eindelijk L) en mij geeft het ook af en toe de boost die ik nodig heb om weer wat meer lef in het gewone springen te hebben, ik ga dan weer meer doorrijden ipv het terugrijden wat ik soms doe als ik geen afstand zie,.. na een paar crosstrainingen/wedstrijden is mn ritme weer beter en durf ik weer wat meer,..

paard wil alleen graag een klasse hoger, volgens mij is ie die B echt zat,.. maar nu de ruiter nog,..
die dus het "probleem" heeft dat het paard meer/beter gaat springen als het hoger wordt maar dan zelf het niet meer zo goed uit kan zitten,.. hakken uittrappen is dan nog wel eens heel lastig en mn onderbenen moeten dan echt beter op hun plek blijven,..

omdat ik de 84 pagina's nog niet door ben zal ik ook dit vast wel tegenkomen,..

Inderdaad....ergens ga je een tip tegen komen over oefenen met spoorriempjes aan je beugel en singel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:16

Hmm, Ik kreeg een flashback naar mijn vorige instructeur. Als ik het zo zie (en als lutger een vrouw zou zijn) zit hij niet op zijn zitbeenknobbels, maar op iets anders....

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:19

mo_van_dijk schreef:
Hmm, Ik kreeg een flashback naar mijn vorige instructeur. Als ik het zo zie (en als lutger een vrouw zou zijn) zit hij niet op zijn zitbeenknobbels, maar op iets anders....

ja....op een cowboyzadel! _O-

Een instructeur die ik ken zei altijd; 'Je moet op je gemak zitten, niet op je genot!!'
Laatst bijgewerkt door Springert op 26-02-10 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:20

mo_van_dijk schreef:

volgens lykt dat omdat hij aant lichtryden is!

Marcel fyn dat je er weer bent!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:23

An, daarom zeg ik 'naar moment'. Van wat ik kan zien is zijn rug behoorlijk hol.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:31

Hee Marcel :)!

Ten eerste, erg leuk dat je dit wilt doen,
en ten tweede had ik ook een vraag.

De pony van mijn zusje vlucht voor de sprong.
Als ze haar op een klein kruisje aanrijdt gaat ze ontzettend hard en maakt ze een hele vlakke sprong.
Na de hindernis zit er ook geen rem op, ze vlucht gewoon.
Het probleem is dat je haar niet terug kan nemen, zodra je in de mond gaat zitten krijg je nog een vluchtreactie.

dressuurmatig is ze goed voor mekaar, loopt M1 met punten voor het M2.

Wat is het beste wat ze kan doen?

In iedergeval bedankt!
Liefs

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:46

Ik zou zere enkels krijgen al ik zo kort zou rijden (maar heb gauw de nijging om mijn hakken extreem uit te drukken)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:48

Dniekje schreef:

Als ze haar op een klein kruisje aanrijdt gaat ze ontzettend hard en maakt ze een hele vlakke sprong.
Het probleem is dat je haar niet terug kan nemen, zodra je in de mond gaat zitten krijg je nog een vluchtreactie.

In iedergeval bedankt!
Liefs

Probeer heel veel over een heel klein sprongetje heen te gaan. Op den duur geeft ze het wel op, dat rennen.
Als ze dat niet doet, dan moet ik helaas zeggen dat ze misschien een andere pony moet hebben die wat meer een springkarakter heeft.
En met heel veel, bedoel ik gewoon tientallen keren. Als het niet werkt voor de pony, heeft in ieder geval je zusje er wat aan.
En met klein sprongetje bedoel ik 10-20 cm

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:50

fienaaa schreef:
Ik zou zere enkels krijgen al ik zo kort zou rijden (maar heb gauw de nijging om mijn hakken extreem uit te drukken)

Dat extreem uitdrukken is helemaal niet nodig. Gewoon uitdrukken is al goed genoeg.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:54

MarcelDufour schreef:
Dniekje schreef:

In iedergeval bedankt!
Liefs

Probeer heel veel over een heel klein sprongetje heen te gaan. Op den duur geeft ze het wel op, dat rennen.
Als ze dat niet doet, dan moet ik helaas zeggen dat ze misschien een andere pony moet hebben die wat meer een springkarakter heeft.
En met heel veel, bedoel ik gewoon tientallen keren. Als het niet werkt voor de pony, heeft in ieder geval je zusje er wat aan.
En met klein sprongetje bedoel ik 10-20 cm

Ze heeft M gesprongen met de vorige eigenaar.
Hier thuis ben ik 2 jaar terug met haar over de kop gegaan, omdat ze te hard en te vlak gaat ging het mis.
Sindsdien is het eigenlyk erger geworden, we springen eigenlijk ook bijna niet met haar.
Maar zo af en toe op club wel, maar ze vlucht en ze gaat écht hard.
En als je haar dan terugneemt krijg je paniek reactie op het bit, terwijl ze niet trekt ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:55

anne_1988 schreef:
vraagje?

ik rij op het moment een hete 4 jr merrie die van de zomer wedstrijden moet gaan lopen..
heb wat moeite om haar terug te rijden in de galop, ze vind het moeilijk gaat dat bokken zodra het haar niet bevalt.
heb je misschien nog tips?

Ik zou het paard eens door een manueel therapeut of ostheopaat na laten kijken, misschien heeft het paard ergens pijn!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:56

fienaaa schreef:

Ik kan juist niet begrijpen hoe iemand stevig kan zitten met lange beugels. Sinds ik geleerd heb heel kort te zitten, vind ik mijn beugels al heel snel te lang om te springen