Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_soraja_ schreef:ik heb een prbleem met aan de teugel. Mijn pony doet het dus niet. en als hij het toevallig toch een stukje doet valt hij enorm terug in tempo. Maar mijn grootste vraag is hoe rijd je eigenlijk een paard aan de teugel?
_soraja_ schreef:ik heb een prbleem met aan de teugel. Mijn pony doet het dus niet. en als hij het toevallig toch een stukje doet valt hij enorm terug in tempo. Maar mijn grootste vraag is hoe rijd je eigenlijk een paard aan de teugel?
lovepardoes schreef:ieder paard is hierin weer anders, de een hangt sneller dan de ander enz enz. Ik heb heel erg geluk dat het bij mijn paardje gaat van achter naar voor. Als je haar voorwaarts rijd dan komt ze vanzelf en is ze heel licht in de mond. Misschien dat je er iets aan hebt
Hamster schreef:elk paard is anders. maar de basis blijft het zelfdeje zal zowiezo altijd je paard voorwaarts en voor je been moeten hebben..
Heb je alles op een rijtechnische manier geprobeerd op te lossen,.. misschien moet je is naar z'n rug kijken.
Zo heb ik met die van mij altijd het probleem gehad dat hij links vast zat, na genoeg trainers gehad te hebben ben ik is met hem naar de dierenarts gegaan.
1 zoveel trainers leek me niet echt goed.
2 hij was zo dwars, dat moet ook niet goed zijn.
Na controle enz. bij de dierenarts bleek dus dat hij een bekkenschreefstand had (rechts stond lager dan links) dus een advies om hem te laten behandelen bij michiel scheepers. Zo gezegt zo gedaan, bleek nou. Het was niet alleen een bekkenschreefstand maar z'n 6e halswervel stond naar rechts gekanteld en z'n 18e borstwervel had een afwijkende stand.
Trouw met de behandeling begonnen, kraken, stappen, om de dag rijden, 2 weken gewoon rijden en op controle en weer kraken enz. Nou 4 maanden verder, is hij voor de 3e keer gekraakt en waarschijnlijk de laatste keer
Ik kan wel vertellen dat hij zo veel losser is geworden! en zoveel beter, z'n ontspanning komt sneller, (het aan de teugel lopen dus ook)
Dat is een beetje mijn tip hier, mocht je alles geprobeerd hebben, laat je paard is controleren misschien heeft hij wel ergens last van zoals bij die van mij, want aan het begin heb ik daar nooit 2 seconde over na gedacht
aerdenhout schreef:Ik weet niet hoor ,maar is het niet een beetje verwarrend??Lees nu eens goed dit topic door...iedereen zegt weer wat anders,de een zegt sus de ander zo (ik heb trouwens nog nooit gehoord van een bolle rug met wegrijden????maar goed, bij jou schijnt het te helpen )Ik vraag me dus af wat hollie bollie nu uiteindelijk aan dit topic heeft?Iedereen is anders en niemand heeft dezelfde problemen met zijn paard,je kan geen tips geven als je de combinatie niet kent!Sterker nog,het kan helemaal verkeerd zijn als je bepaalde dingen op jezelf gaat doen zonder een spiegel aan de kant!(een spiegel is dus een instructeur(trice) Zonder goede begeleiding was anky ook niet geworden wat ze nu is!!!!(en die heeft heus niet bij bokt haar paard aan de teugel leren rijden)
Yamcha schreef:Dus jij zaagt gewoon?
Margoot schreef:hij moet toch aan de teugel? en hij kent het heel goed hoor. als ik het anders doe, het goed doe, lig ik eraf. ook geen zin in. dan maar fout bij 1 paard dan goed en eraf. dan leert ie dat. myn manier zo is goed genoeg, tis toch geenw edstrijdpaard.
Narya schreef:Is een goede voorwaarts-neerwaarts ook acceptabel in dat geval? Loopt een pony dan ook goed genoeg over de rug?
Narya schreef:Hoe weet ik dat precies?