Imre: dan gebruik je inderdaad amdere spieren. Is dat voor je paard niet verwarrend?
Ze is voornamelijk dressuurmatig getraind toch?
Ankem: wat is de titel van dat boek?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:Super he, echt contact proberen te maken met een hynder.Hoe vaak aai je echt bewust het paard over zijn hele lichaam, zonder een borstel??
Japeloup schreef:Fijn he Amanda dat je nu zo samen bezig bent. Het klinkt echt zo leuk...
En kan me ook zo goed voorstellen hoe het voelt, had dat ook met mijn Joepje. Ben nu zo ver dat ik eigenlijk elke keer dat ik op de paarden rug mag zitten, met een blij gevoel af stap. Vroeger vaak meer gefrustreerd en teleurgesteld, omdat het weer niet lekker ging.
Ik heb het ook hoor ik rij echt niet elke keer super fijn, maar weet dat als ik me daar maar vooral niet te druk over maak en de volgde dag weer blanco opstap het vaak weer veel fijner gaat. Denk ook dat dat 1 van mijn grootste leermomenten zijn geweest: los laten wat er gebeurd is, dat verander je toch niet meer, maar juist positief en blanco het volgende moment opzoeken. En open staan voor het geen het paard je geeft, om daarmee verder te gaan.
ankem schreef:Nog een mooie, voel eens met je hart, ipv je hoofd. Probeer eens met je hart een connectie te leggen met je paard. Je zult zien dat het een andere is, dat hij anders voelt.
Ik heb ook heel erg geleerd hoe om te gaan met mijn gedachten. Met name op het gebied van buitenrijden. Ik was angstig voor zaken en bracht dat ook over op het paard. Nu benader ik het heel anders en krijg ik steeds meer vertrouwen in het buitenrijden. Heb een aantal mooie voorbeelden uit de praktijk waar de gevolgen van je gedachten uit blijken.
Hoe vaak aai je echt bewust het paard over zijn hele lichaam, zonder een borstel??
ankem schreef:Ik lees daar dus nu een boek over, over communicatie met paarden. Soms wordt het wel een beetje zweverig, maar ik haal er toch wel dingen uit.
Sinds ik bewuster ben geworden van het spiegelend vermogen van een paard, ben ik dat wel meer voor mezelf gaan gebruiken en pluk ik daar ook de vruchten van in het dagelijks leven.
justkid schreef:Hihi wat hebben jullie vlindervibes![]()
Citaat:@ Peetstap: wat is een hynder?