Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:57

Grondwerk is inderdaad heel goed. Heb het altijd gedaan met mijn merrie, zou er niet aan moeten denken hoe ze onder het zadel was als ik geen grondwerk had gedaan. Ook een fijne manier om met je paard om te gaan, wederzijds respect. :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:18

Hier weer een snelle update.Kom echt net uit het zadel namelijk.

Was eerst heel nerveus omdat het zo hard regent en waait,ik wist niet hoe Rochelle er op zou reageren maar eenmaal er op en na een paar rondjes stappen/draven had ik het vertrouwen weer terug.
Daarna zelfs nog balkjes gedraafd.(voor de gene die mijn verhaal niet kennen:ik heb aan een spring ongeluk erge angst overgehouden en werd al gek als ik een balk zag) maar we zijn nu aan het oefenen voor de wedstrijd.

Maar een ding wat ik wel echt super kan is dit: ik krijg het echt als enige voor elkaar om geen een paard normaal in galop te krijgen...
Nu ging het na 3 rondjes shakend doorzitten wel maar ik krijg ze gewoon NOOIT op het moment dat ik denk 'ja,we gaan bijvoorbeeld tussen de M en de C in galop' er in.
Daar word ik nog een beetje gek van :=

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:18

Je moet de truc voor het aanspringen weten, eens je dit doorhebt lukt et, en elk paard is ook iets anders, bij sommige meer druk, bij andere minder. Met andere woorden: je moet de knopjes weten staan en dit lukt alleen met oefenen

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:38

Ja alleen vind ik het wel raar dat ik die knopjes na 7 jaar rijden nog niet gevonden heb _O-
Maar het ging wel goed na een tijdje. Moest even overgangen rijden en daarna deed ze het wel beter.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:32

het zit misschien in een klein detail waar niemand je ooit op gewezen heeft. Je weet maar nooit

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:00

Tja,ik hoop er dan toch wel ooit achter te komen :P

oh trouwens, in die vaardigheidsproef blijkt toch een sprong in te zitten hoorde ik gister.... :+ maar ik ga het proberen.we zullen zien hoe het gaat.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:54

Inderdaad gewoon proberen. Lukt het niet, dan is het ook geen ramp, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Wanneer heb je die vaardigheidsproef?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:49

debravanesch schreef:
het zit misschien in een klein detail waar niemand je ooit op gewezen heeft. Je weet maar nooit

Precies! Ik kreeg ook geen paard normaal in de galop :o :') Tot mijn instructrice mij een tijdje geleden duidelijk uitlegde hoe en wat, incl. dat ze mn been pakte en ook dus duwde:o en nu heb ik hem hoor *\o/*
Dit paard is sowieso niet de makkelijkste in galop volgens eigenaar...maar nu is het steeds gaan met die banaan :D Niemand die het me ooit goed uit gelegd had, en zeker op manege''s hobbelen ze maar wat achter elkaar aan.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:50

lies1994 schreef:
Tja,ik hoop er dan toch wel ooit achter te komen :P

oh trouwens, in die vaardigheidsproef blijkt toch een sprong in te zitten hoorde ik gister.... :+ maar ik ga het proberen.we zullen zien hoe het gaat.

Gaat vast goed komen!! :) Ik vind het knap en goed dat je het probeerd,daar gaat het om +:)+

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:12

Bedankt voor de hoopvolle berichten! De paarden die ik op deze stal rijd zijn ook allebei niet de makkelijkste. reed een keer op een pension paard die al in galop ging als je er over nadacht,dat was wel even fijn! Maar nu is het aan mij om het zelf te fiksen.

Oh die vaardigheids proef duurt nog wel eventjes, uit mn hoofd dacht ik pas op 15 september dus we hebben nog wel eventjes de tijd om te oefenen. Komt vast wel goed,maak me vaak druk om niks. Maar het is wel de eerste keer dat ik ga springen na mijn val.ben benieuwd

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:13

Ja die paarden zijn wel handig op sommige momenten *D Ooo dan heb je nog ff om te oefenen. Laat je wel weten hoe het gegaan is? :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:20

Ja natuurlijk,dan laat ik zeker van me horen!
En hoe gaat het met jullie?

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:45

Een paar pagina's geleden heb ik mijn verhaal verteld over mijn paard.
De fysio is vandaag bij mijn paard geweest. Zijn rug en voorhand zaten vast, maar waren wel goed los te masseren. Je zag echt direct verschil. In plaats van harde, strakke spieren, was het na de massage allemaal lekker los. Alles bewoog. Ik moest hem daarna even longeren en hij liep weer een stuk beter. Na zijn valpartij liep hij erg stijf, nu liep hij weer lekker met zn neus over de grond te stofzuigen. Morgen (en misschien overmorgen) zal hij nog wel spierpijn hebben, maar daarna gaan we weer rustig aan de gang met het wennen aan het zadel en wat grondwerk.
Volgende week komt de fysio hem nog een keer behandelen en wordt ook mijn zadel nagekeken door een zadelpasser. Daarna hoop ik weer rustig aan te kunnen beginnen met het oefenen met opstappen. Daarvoor zal ik zelf nog wel een flinke drempel over moeten, maar ik wil het toch weer gaan proberen. Wel met hulp overigens.
Vanmiddag ga ik ook nog bij een trainingsstal langs om te informeren om hem een maand daar in training te zetten (ook in verband met mijn eigen lichamelijke klachten op dit moment). Eens kijken wat er mogelijk is en wat hun ideeën zijn om mijn probleem op te lossen. Ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen, maar informeren kan geen kwaad. Dan kan ik daarna wel bepalen of ik het wel/niet doe.
Kortom, nog genoeg te doen de komende tijd!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:08

Hier gaat het goed hoor. Weinig nieuws, niet zoveel gereden met dit prachtige weer in combinatie met veel werk uren :( :Z

@ Marleentje: Wat fijn dat je paardje zijn spieren nu lekker los zitten, en hij lekker loopt. Goed dat je ondanks dat, je het toch gaat proberen! Lekker op je eigen tempo hoor...elke overwinning is er toch weer
1 :D Fijn dat je hulp daarbij hebt.
Informeren kan zeker geen kwaad. Ben benieuwd!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:57

Marleentje,goed om te horen dat de fysio heeft geholpen!lekker rustig aan doen ,komt helemaal goed met jullie.trainingsstal klinkt goed,denk dat dat wel goed zal wezen voor beide (ivm de lichamelijke klachten). Ik ben ook benieuwd of je het gaat doen.

Nicky84, ja hier hetzelfde probleem. Lijkt eerder herfst,verschrikkelijk. Volgende week op vakantie maar dan toch ook weer 3 weken niet rijden. Kom ik weer als een stijve hark mn paard niet meer op daarna.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:59

Mag ik me hier ook melden?
10 jaar op t zelfde paard gereden (mijn eigen), vervolgens 2 jaar niet, en nu sinds vorige week weer begonnen op een diertje dat héééél anders was dan die van mezelf...
Zondag niet verder gekomen dan stappen... zucht

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:54

@Stef: geef het tijd

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:56

@stef: ook ik zeg: geef het tijd :j

Alles beetje bij beetje. Op 2 jaar tijd kan veel veranderen, vroeger durfde ik alles!
Nu denk ik 'wat als dit, wat als dat'. Ik ben té voorzichtig geworden.

Ik ben zondagmiddag voor de 2de keer sinds mijn ruggebreuk terug op mijn paard gestapt,
onmiddellijk los en mezelf aan een drafje gewaagd :D Ik heb het idee dat ik terug vertrokken ben!

Helaas zondag gestoken door 'een beest' en zodanig slecht op gereageerd dat mijn rechterarm al 2 dagen lam is :\

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:32

chipieke, jee dat klinkt niet best!ben je er al mee naar een dokter geweest?ben toch wel benieuwd welk beest er zo kan steken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:37

Ja ben er gisteren mee naar de dokter geweest.
Was op het werk toen het gevoel in mijn arm bijna weg was en blauw begon te zien.

Ze weten nog niet welk beest gebeten heeft, maar ze denken aan een geïnfecteerde daas aangezien ik op mijn paard zat toen ik gebeten werd.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:56

Nou zeg,ik hoop maar dat het gauw over mag gaan. Je schrok je toch zeker wel rot toen het gevoel bijna weg was?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:17

Nou daar ben je ook lekker mee! Kan je eindelijk lekker rijden, krijg je dat |o Lijkt me ook raar als je gevoel in je arm bijna weg is..

@ Stef: geef het idd tijd. Is het zo een druk beestje?

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:06

Chipieke, mijn vriend heeft dat ook een keer gehad in zijn arm. Bij hem wisten ze ook niet wat voor beest het is geweest, maar zijn arm werd helemaal dik en rood. Hij kon zijn arm amper meer bewegen en heeft toen van de arts een antibiotica kuur gekregen. Toen knapte het binnen een aantal dagen wel op. Beterschap!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:58

Arm is hier terug voor 90% beter :D Enkel nog wat spanning op de pols en krijg bijna mijn vingers terug dicht.

Om 16h afscheidsshoot met mijn oudste merrie, dan nog wat horse agility met mijn jongste merrie en dan morgen ga ik er terug op!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:25

Nicky, nee, eigenlijk helemaal niet, maar ik ken dr nog niet he...
Met James (mijn vorige pony) wist ik gewoon precies wat ik aan dr had, ik wist precies hoe ze waarop reageerde, en dat heb ik met Lente nog he-le-maal niet. Ze is in tegenstelling tot James best voorwaarts, waardoor ik uit reflex continu in zit te houden, waar de pony vervolgens alleen maar narrig van wordt (begrijpelijk)