Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik zelf doe dat liever niet te veel, longeren. alleen even kijken hoe ze zijn en daarna er op. ik ben ook vaak in 15 min al klaar met de hele training (dus incl longeren). als ze dan eerst als een malloot aan de longe zijn heb je er niks meer aan onder het rijden 

zonde dat hij zo gaat rennen uit paniek, maar gewoon de tijd gunnen lees ik want gister ging het al super! Geweldig
heb ik even alle keren opgeteld en kom ik op 21 !! wauwiie

en fijn dat de galop al wat beter gaat!
Ook hebben we geoefend met een krukje, toen ik erop stond schrok ze wel maar verzette geen pas. Ook tegen haar aan 'hangen' kon gewoon. Lekker ding dat ze is
.
Vandaag haar voor de 3e keer met bijzet gelongeerd en ze gaat met sprongen vooruit ! 
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om steeds een longeersingel om te doen dus ik zat aan zoiets te denken:
) nadat ik voor de zoveelste keer ging 'oefenen' met aansingelen, ze stond er bijna bij te slapen toen ze voor het eerst een zadel op kreeg
Sowieso wacht ik tot haar derde met het 'echte' inrijden, mensen hier verklaren me voor gek (westernruiters die gewend zijn dat quarter en paints met 2 jaar bereden worden...) maar dat maakt me lekker niks uit
Ben nu al te bang dat ik haar overvraag dus daar let ik heel erg op...
Ben ik wel benieuwd naar...
maar die heeft eerst 2 kindertjes grootgebracht 
ben trouwens absoluut niet tégen rijden met bit hoor!
maar ik kan het fout hebben. 
maar in de dressuurring zal je me in ieder geval niet tegen komen 
) wat door de ringetjes aan het hoofdstel, achter de oren langs loopt en die je vast kan maken aan de touwteugels. Het ziet er nog best professioneel uit al zeg ik het zelf