Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joki schreef:fijn het topic is weer open.
Marcel bedankt voor je antwoord. Een hackamore durf ik niet, ik ben geen goede springruiter en als ik per ongeluk een keer te scherp in kom met een scherper bit dan ik er nu in heb hangen, dan raakt ze in paniek. Dus ik ga spierballen kweken
francescalex schreef:Beste Marcel,
Ben blij je weer te horen en tevens zeer verheugd.
Ik heb zelf het volgende probleem. Omdat ik altijd dressuurmatig rij is het voor mij heel moeilijk om mijn totale gewicht over mijn beide stijgbeugels te verdelen tijdens de verlichte zit.
Bij paarden die heel erg voorwaarts zijn heb ik dit probleem minder.
Hoop dat jij de oplossing heb voor dit euvel.
gr. en ciao
FraLex
mo_van_dijk schreef:Ik wil je trouwens bedanken voor je opmerking dat ik met inrijden net zo relaxed moet gaan zitten als thuis op de bank. Op een of twee rodeo's na, heeft hij zijn hals volledig laten vallen tot zijn neus op kniehoogte was!
Ik hoop dat ik het kan laten zien met de filmpjes die morgen gemaakt worden.
dots83 schreef:hey fijn dat het topic weer open is! Heb net mn eerste BB parcours gehad met die 4 jarige, liep zo fijn rond, heeft mn hulpje de camera verkeerd gehad heb ik niets op de video!![]()
Maar ik ben zelf ook vaak zenuwachtig op concours, vooral als ik een klasse hoger moet starten. Ik neem dan altijd van die valeriaan pilletjes van het kruidvat, werkt super! Ben veel relaxter en gaat echt veel beter. Misschien een tip. Bij de Etos hebben ze ook eoa spray die je ook aan dieren kan geven hoorde ik, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
dots83 schreef:Valeriaan is dat doping? Nouja, als ze mijn bloed komen prikken val ik gewoon flauw
Maar voor paarden heb ik er geen ervaring mee hoor!
MarcelDufour schreef:Ik dacht het wel! Hahaha.
Raar eigenlijk, voetballers die zeggen gewoon dat ze een spuit in hun enkel of knie hebben laten zetten, en daar wordt niet moeilijk over gedaan, terwijl paardensport nog steeds een nul-tolerantie heeft. Er zijn ruiter geschorst geweest omdat ze voer hebben gegeven dat per ongeluk besmet was met cacoa, vanwege een niet goed schoongemaakt vrachtschip. Cacao!!!
mo_van_dijk schreef:Marcel, rodeo doet hij omdat hij nogal kleeft aan mijn been, ik net niet consequent genoeg ben en ik net te lang been geefHet eerste kwartier ben ik alleen bezig om hem voor mijn been te krijgen. Daarna loopt hij erg fijn! Ik merkte dat hij veel fijner (en ruimer) liep, met name in stap (waar hij graag in 3-takt loopt als hij gestresst is).
MarcelDufour schreef:Oh nee! Voor mij geen crosshindernissen! Ik schijt echt in mn broek. Een muur van 2.20 mtr doet me niks, een parcours van 1.60 mtr ook niet, maar crosshindernissen van een meter ga ik mooi niet op af! Ieder zijn ding, en ik ben een schoenmaker die het bij zijn leest houdt!Ik ken wel wat springruiters die het doen, en de stoerste daarin is Wout-Jan v/d Schans. Die is zelfs nog militarykampioen van Nederland geweest met Radetzky (meen ik). Albert Voorn deed het ook een tijdje maar toen hij hard onderuit ging in Lummen is hij er ook maar wijzelijk mee gestopt.
Joki schreef:Marcel ik geloof je als je zegt dat jouw hackamore zacht zijn, maar ik ben niet goed in verbouwen dus ik blijf bij mijn bitje en dan maar sterker worden
Danique1990 schreef:En wat te doen met een paard die niet voorwaarts is op een zweep maar juist erop terug werkt en ernaar bokt/slaat? ( dit doet hij trouwens ook op je been..
Zolang hij in zijn eigen tempo mag lopen en springen is er niks aan de hand, maar wil je iets meer ritme/tempo is hij niet erg mee werkend..
( rug & mond is nagekeken, dus geen lichamelijke problemen)
MarcelDufour schreef:Ik verbouw dat niet zelf, ik breng hem naar Jan Snellen en die weet precies hoe ik dat hebben wil.
Ooit wilde Jan Tops van zijn paard Operette La Silla af, want die was niet te sturen. Toen leende hij mn Hackamore in Denemarken en de rest is geschiedenis. Hij heeft nog jaren de mooiste dingen met haar gedaan in Grote Prijzen.
En die Hackamore heb ik nooit meer terug gezien! hahaha....maar ik had veel te danken aan Jan en heb gewoon een nieuwe laten maken.