Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:hmmm,actief houden wordt heel vaak onderschat. Misschien eens priveles of vragen hoe goed je daadwerkelijk je handen mee last gaan en je paard actief rijdt.
Zonder zadel is echt geen graadmeter. Sterker nog,daar ga je vaak meer van in de stoelhouding zitten.
Je houding is erg belangrijk,juist om goed te kunnen ontspannen en mee te gaan met de beweging.
Een half jaar rijden is erg kort. Ik raad je aan om niet aan de teugel te willen rijden als doel,dat is een resultaat van correct rijden. Wanneer je het te graag wilt,kan je juist niet goed ontspannen en daarmee werk je jezelf tegen.
superwoman schreef:Leetje,ik zie idd het grootste probleem en dat is je houding en balans. Ik zou de beugels een stuk langer maken. Op de eerste foto lijkt je hulpteugel ook wat strak te zitten. Dan werkt hij wel vaak in en moet je daar later weer aan wennen wanneer je zonder gaat rijden. Eigenlijk moet hij pas inwerken wanneer hij zijn hoofd erg omhoog gooit.
Sharon_2105 schreef:Mijn stiefvader blijft herhalen dat ik mijn paard aan teugel moet rijden door onregelmatige kneupjes/ophoudingen te geven, eens 2x links, 1x rechts of dan eens 3x rechts en 1xlinks, altijd afwisselend. Maar ik heb het na haar blessure altijd anders gedaan, haar gewoon vooruit gereden tot ze zelf naar beneden kwam met haar hoofd. Ze blijft niet constant in die houding, zeker niet tijdens een overgang en stilstaan. Maar ik las dus hier dat kneepjes echt niet goed zijn en ik het op mijn eigen manier wel goed deed. Wat moet ik nu geloven, want hij zit al van zijn geboorte in de paardenwereld en hij en zijn vader hebben enkele paarden gehad die OS hebben gelopen.... (Dus slecht kunnen die paarden dan niet gereden geweest zijn, toch?)
Ik hoop op enkele goed onderbouwde en vriendelijke reacties
Sharon_2105 schreef:Mijn stiefvader blijft herhalen dat ik mijn paard aan teugel moet rijden door onregelmatige kneupjes/ophoudingen te geven, eens 2x links, 1x rechts of dan eens 3x rechts en 1xlinks, altijd afwisselend. Maar ik heb het na haar blessure altijd anders gedaan, haar gewoon vooruit gereden tot ze zelf naar beneden kwam met haar hoofd. Ze blijft niet constant in die houding, zeker niet tijdens een overgang en stilstaan. Maar ik las dus hier dat kneepjes echt niet goed zijn en ik het op mijn eigen manier wel goed deed. Wat moet ik nu geloven, want hij zit al van zijn geboorte in de paardenwereld en hij en zijn vader hebben enkele paarden gehad die OS hebben gelopen.... (Dus slecht kunnen die paarden dan niet gereden geweest zijn, toch?)
Ik hoop op enkele goed onderbouwde en vriendelijke reacties