Japeloup schreef:Samenwerking is iid het punt, elkaar begrijpen. Al ben ik van mening dat wij als ruiter de eerste stap moeten zetten en eigenlijk steeds de eerste volgende. Ben ook van mening dat als een paard begrijpt dat wij er niet zijn om hun in de weg te zitten en ze belonen voor goed gedrag, door oa te stoppen met vragen. Dat ze in veel gevallen graag met ons samen werken.
Amanda
Leuk he dat het los laten van spieren zo veel spierpijn kan opleveren.
Dat is ook zo 
Vegs doet nu altijd heel goed luisteren, en ze denkt mee
is wel leuk, lief paard is ze 
en ook dat het loslaten spierpijn op kan leveren klopt, had vorige week pijn in mijn bovenbenen 
Amanda schreef:Haha ik vind het rijden ook echt weer leuk.
De reden die Yamcha had om anders te gaan rijden, had ik ook. Frustratie, gevecht, miscommunicatie, krachttraining.
Het gaat echt niet altijd even fantastisch. Maar zoals Jim verandert is door mijn rijden, zo ben ik verandert door zijn reageren op mij. Hij doet zo zijn best voor me, hoe moeilijk ook.
En dat maakt dat ik heel blij kan zijn met de dingen die goed gaan en niet meer boos en gefrustreerd raak van de dingen die nog niet zo goed gaan
Dit voel ik precies zo 
en nu vind ik rijden prachtig, en ik vind mijn paard steeds leuker, ben zo verliefd op d'r, en da's gewoon omdat ik nou leer om haar niet in de weg te zitten, en samen met haar te werken, en niet tegen haar. en zij snapt dat ook, daar ben ik van overtuigd, en als ik nu al merk hoe snel ze mijn hand opzoekt, en gewoon vertrouwen heeft in mij, ondanks dat ik heel niet geweldig ben, en me soms echt een nitwit voel...... ze wilt heel graag samenwerken, en paarden willen zooooo graag werken, dat geloof ik echt, alles wat wij moeten doen is niet met ze vechten, en ze niet dwars zitten.