Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Zo ik ben lekker twee uur met Kid op pad geweest,
Wij zijn gewoon heel erg stoer
Wel het grootste gedeelte gestapt want madam moet alles wel goed bestuderen en als je dan gaat draven springt ze om de tien meter opzij.
Ze vindt het zo leuk, dan kom ik aan met mijn rugzakje en cap en dan weet zij al dat we naar buiten gaan, ik hoef eigenlijk helemaal niet te sturen
En als ze dan een paadje tegenkomt wat we kort geleden ook hebben gereden dan wil ze vooruit
Alles aan een relaxt lang teugeltje.
Tov schreef:Het is lang geleden dat ik hier wat gezegd heb, maar ik heb wel steeds een beetje meegelezen en veel geleerd. Over zadels gesproken. Juf heeft dus op Tov gereden en bevestigde dat het een keihard zadel is.(Stubben) Wel vind ik dat het mooi op Tov's rug ligt, het is niet te lang en laat de schouder vrij. Het is een VZH zadel, maar ik heb idd het idee dat het mijn benen iets naar voren manipuleert.
Ik las ergens dat iemand in draf achter de beweging aan kwam door het zadel, en dat is iets wat ik herken. Ik heb altijd het idee dat ik ter compensatie iets voor het paard uit beweeg, om halverwege mee te liften. (beetje plastisch uitgelegd). Iemand dezelfde ervaring met een Stubben?
voorlopig houd ik me maar bij dit zadel. Voor Tov is het goed, en mijn edele delen worden tegenwoordig 'gepamperd' door de wielerbroek van Echtgenoot. Ik heb ook een bontje geprobeerd, maar dan kan ik de beweging van Tov minder goed voelen, en dat is nu net niet de bedoeling.
Ik wil me eerst meer orienteren op wat ik nu eigenlijk wil/zoek en....sparen.
SabM schreef:Ik moest in mijn 1e les van knollentuin 2 gaatjes langer zitten. PFff loop nu nog te stuntelen met mijn linkerbeen. Echter op het wow zadel van knollentuin zit ik wel makkelijk lang en stil. Ik kan in mijn zadel moeilijker mijn benen op de goede plaats houden. Ik heb een KN en de beugelophanging zou eigenlijk paar cm naar achter moeten. Hard sparen voor een wow dus
Maris schreef:ik heb een wow.... Maar als ik correct zit in de schouder- heup- hak op 1 lijn, dan zit ik zover naar achteren met mijn bovenbeen dat ik totaal niet in de buurt van de wrongen kom, heel gek.