Inmiddels al meer als 5 pagina's terug heb ik mijn verhaal verteld over Moon, die zo ging bokken dat ik eraf viel. Het werd dus weleens tijd voor een update

Ik heb inmiddels andere instructie en het gaat nu redelijk goed, maar ze reageert heel erg op zenuwen. Tijdens de les ben ik niet zenuwachtig en gaat het goed, maar zodra ik alleen ga rijden word ik zenuwachtig en gaat ze alsnog bokken. Nu toch besloten om met bit te gaan rijden (reed eerst bitloos), want ze reageerde simpelweg niet op alleen het touwhalster. Werd me pas echt duidelijk toen ik aan de longe reed en mama haar vasthield, en ze weer ging bokken. Ik riep dat mama d'r terug moest pakken naar haar toe, en het duurde alsnog 2 rondjes omdat mijn paard gewoon terugtrok.
Gister mijn eerste les met bit gehad (ze was al wel met bit beleerd, maar dat was inmiddels al even terug), en het ging super! Nu was het ook les, dus kon ik niet zo bang zijn

Het stuur moet er nog wel op gemonteerd worden, ze 'vecht' nog een beetje tegen het bit maar dat komt wel. Nu kan ik d'r tenminste terug pakken als ze er weer vandoor gaat, toch een stukje zekerheid.
Wil haar eerst goed braaf krijgen, het bokken eruit, en daarna uiteraard weer zonder bit gaan rijden! Maar mijn moeder laat me toch niet bitloos een buitenrit maken, dus het moest sowieso. Toch wel fijn hoor, en ik had het idee dat Moon het ook wel fijn vond, ze was helemaal niet chagrijnig maar zat lekker op het bit te kauwen van wat het nou precies was, ze kreeg natuurlijk ook een stukje meer steun met bit, en dat is voor een 3-jarige ook wel fijn. We gaan lekker door, om de dag een halfuurtje rijden, we houden het goed bij, gaat ook goed nu het baasje vakantie heeft