Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Antar schreef:maar als ik been geef wilt ze harder ( dan hoe ik er weer in maar dan doet ze het weer niet )
maar bij andere pony die ik inmoet rijden die doen het wel
en ik train vaak met haar
we moeten wel afwisselen anders vind z ehet niks meer aan !
Springen,dressuur , buiten naar het stand,wedstrijden !
roxxxiejjj schreef:Antar schreef:maar als ik been geef wilt ze harder ( dan hoe ik er weer in maar dan doet ze het weer niet )
maar bij andere pony die ik inmoet rijden die doen het wel
en ik train vaak met haar
we moeten wel afwisselen anders vind z ehet niks meer aan !
Springen,dressuur , buiten naar het stand,wedstrijden !
Als ze harder gata op je been gewoon langzamer gaan lichrijden. dan geef jij het ritme aan. en ook al denken veel mensen dat een paard langzaammoet lopen. Mijn pony heeft nu rugproblemen doordat hij vreoger alleen terug is gereden. nou moet hij voorwaarts lopen om zijn achterhand eronder te krijgen en ik meot hem lang en rond laten lopen.Het gaat nu een heel stuk beter!
aukje91 schreef:Heb je echt druk aan de voorkant nodig om een paard aan de teugel te rijden? Volgens m'n instructrise ben ik veel te lief voor m'n pony en mag ik best flink druk op de teugels zetten als ik mn benen er maar aan hou. Vinden jullie dit oke?
Lord_Ik schreef:Ik volg even.
M'n paard is normaal goed actief aan m'n been maar dan rij ik hem met heel licht af en toe wegvallend contact.
Nu heb ik onlangs les gehad en ging ik 'm aan de teugel rijden.
Ik moest stevige druk op m'n buitenteugel houden en spelen op m'n binnenteugel en doorvragen. Daardoor werd hij enorm slecht aan m'n been en ging hij heel de tijd tegenwerken en zich spannen, ik moest echt heel de tijd benen zitten geven om 'm niet te laten stilvallen. Ik heb de tip gekregen om met sporen te rijden omdat ik als ik m'n zweep gebruik m'n contact kwijt ben. Als hij aan de teugel ging moest ik goed contact houden want als ik terugkeerde naar m'n lichte contact ging hij meteen weer de lucht in.
Na een uur ging hij meer ontspannen en werd hij ook wel weer actiever aan m'n been (al stapte/draafde hij wel nog niet zo actief als wanneer hij niet aan de teugel loopt maar dat zal wel hoofdzakelijk aan het gebrek aan halsspieren liggen) maar is er geen manier waarmee ik kan vermijden dat hij meteen in verzet gaat bij contact in z'n mond? Of is dat gewoon oefenen oefenen en nog eens oefenen?
(en zijn die sporen een goed idee?)
heel verhaal
aukje91 schreef:Heb je echt druk aan de voorkant nodig om een paard aan de teugel te rijden? Volgens m'n instructrise ben ik veel te lief voor m'n pony en mag ik best flink druk op de teugels zetten als ik mn benen er maar aan hou. Vinden jullie dit oke?