Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het ging allemaal redelijk goed, alleen was ze ook deze keer wat trekkerig (minder dan laatst, dat wel) dus moest ik haar toch intomen wat op sommige momenten niet echt simpel was, zoals toen we bijvoorbeeld uitgestrekt moesten gaan draven en mevrouw liever wou gaan galopperen
Ben er dan toch in geslaagd haar in uitgestrekte draf te houden dus dat vond ik wel netjes van mezelf 
Ik ben dan eventjes als 2e gaan rijden zodat ze niet er aan volle vaart vandoor ging in de buitenpiste (at ze dus wel deed toen ik nog vooraan stond aan het begin van de galop) maar het was echt moeilijk, constant tegenwringen en dan zorgen dat ze er niet langs de kant vandoor ging... Resultaat? Ik zat weer gespannen te rijden en het werd er dus niks beter op
Ik heb dan nog even geprobeerd maar het was meer een gevecht van wie trekt het hardst en dat heeft ook geen zin vind ik...
Het komt vast wel goed en ondertussen kan ik hier gelukkig mijn relaas doen

en ik kan jullie mededelen dat ik mijn nieuwe maatje vandaag gevonden heb! Een 2,5 jarige haflinger ruin, hij komt over 1 à 2 maandjes mijn kant uit!!! Ik hoop dat ik in hem een maatje heb waarmee ik mijn angsten kan gaan overwinnen! Ik wil hier ook graag weer wat actiever gaan meepraten
SuperLiesje schreef:Dit topic gaat hard! Een heleboel mensen zijn goed bezig heb ik gelezen! Ik rij nu wekelijks op een fries van mijn instructrice en dat gaat heel langzaam steeds wat beter.
Omdat ik niet echt een klik heb met dit paard, en ook graag weer meer met de paarden bezig wil zijn ben ik na lang nadenken besloten om op zoek te gaan naar een eigen paardjeen ik kan jullie mededelen dat ik mijn nieuwe maatje vandaag gevonden heb! Een 2,5 jarige haflinger ruin, hij komt over 1 à 2 maandjes mijn kant uit!!! Ik hoop dat ik in hem een maatje heb waarmee ik mijn angsten kan gaan overwinnen! Ik wil hier ook graag weer wat actiever gaan meepraten
SuperLiesje schreef:Dit topic gaat hard! Een heleboel mensen zijn goed bezig heb ik gelezen! Ik rij nu wekelijks op een fries van mijn instructrice en dat gaat heel langzaam steeds wat beter.
Omdat ik niet echt een klik heb met dit paard, en ook graag weer meer met de paarden bezig wil zijn ben ik na lang nadenken besloten om op zoek te gaan naar een eigen paardjeen ik kan jullie mededelen dat ik mijn nieuwe maatje vandaag gevonden heb! Een 2,5 jarige haflinger ruin, hij komt over 1 à 2 maandjes mijn kant uit!!! Ik hoop dat ik in hem een maatje heb waarmee ik mijn angsten kan gaan overwinnen! Ik wil hier ook graag weer wat actiever gaan meepraten
Hou ons op de hoogte hè
Hij is bijna 2,5 dus als hij straks bij mij komt ga ik rustig aan wat met m wandelen, wat schriktraining, grondwerk etc doen
En volgend jaar beginnen met het "echte" beleren 
Leuk joh! Kan je je al voorstellen? een paar jaar later, jij en je paard en de onderlinge band?
zo is het namelijk voor zowel je paard als jezelf elke keer een stressvolle situatie, en daar wordt uiteindelijk niemand beter van! Je moet boven al plezier hebben met je paard!!!

Afijn, dat hoop ik toch