paard is de weg kwijt !!!!! en ik inmiddels ook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaartss

Re: paard is de weg kwijt !!!!! en ik inmiddels ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:22

@ Slimmerik.

als je zo nodig iemand moet beledigen dan doe je dat maar lekker bij iemand anders. denk gewoon niet dat jij alles weet, want je weet helemaal niets over davey en over Meetje.
want ken jij het paard? en ken jij de ruiter?
neeee. dus kap met zeuren en ga een ander topic herrie lopen schoppen.

& ben het helemaal met Meliss_1 eens!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:25

Meetje: gewoon nieuwsgierig maar ben je aan de gang met de tips hier of andere dingen en is er vooruitgang? Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:36

Ja ja ben hard aan de gang ( zou niet meer durven zeggen van niet) Haha! Haha! Haha!
Vandaag lekker gereden,niet lang maar wel fanatiek.
Alles ging super,ook het terugkomen uit galop.
Hij loopt super met zn nieuwe bit.
Heb em nog nooit echt zien kauwen en spelen met een bit maar nu wel.
Heb een half uurtje gereden en toen het goed ging ben ik gestopt.
Hij zat wel even raar te kijken toen bleek dat ie al zo snel klaar was maar ging zonder mokken naar zn stal.
Dus geen klagen gehad Haha! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:39

Supper dat het zo goed ging Lachen. Welk bit heb je gebruikt?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:42

mylerbit.
Had er eentje geleend van iemand en daar deed ie het zo super op dat ik er meteen zelf eentje heb aangeschaft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:48

Fijn dat je het gevoel hebt dat het beter gaat Ja

Sommige paarden zijn erg enthousiast en het is een kuns om die ook met springen licht te houden Ja

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:51

Hopelijk een zachte versie Lachen. Hopelijk gaat het nu beter gaan want je bent al goed bezig zo te lezen Lachen.

Toch blijf ik het jammer vinden dat je kost wat kost die 2 wedstrijden wil springen. Je bent nu zo goed bezig en het zou jammer zijn dat het te niet gedaan word door zo'n wedstrijd. Maar het blijft uiteraard je eigen keuze Lachen.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:01

@ lindake.. wat ga je door zeuren over die wedstrijden wat maakt dat uit netalsof dat paard daaronder lijd.. hij krijgt daarna toch ook rust of niet dan.. weet je als je je opgeeft voor een wedstrijd en je kunt die gewoon rijden rijd je die toch gewoon dan ga je die niet afzeggen.. meetje heeft al super veel aan jullie tips opgevolgd en het gaat nu tog ook goed,, kap dan ook met zeuren over die wedstrijden..

@meetje ben blij voor je dat het nu goed gaat met jou en davey sucses op je wedstrijd,,:D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:06

Ieder mag zijn mening geven Meliss. Als men zich niet aan de regels houdt dan tem je maar.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:08

ja ik zeg tog ook niet dat dat niet mag ik reageer er alleen maar op en ik geef mijn mening over haar mening,,:D is tog niks verkeerds aan!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:17

Meliss_1 schreef:
@ lindake.. wat ga je door zeuren over die wedstrijden wat maakt dat uit netalsof dat paard daaronder lijd.. hij krijgt daarna toch ook rust of niet dan.. weet je als je je opgeeft voor een wedstrijd en je kunt die gewoon rijden rijd je die toch gewoon dan ga je die niet afzeggen.. meetje heeft al super veel aan jullie tips opgevolgd en het gaat nu tog ook goed,, kap dan ook met zeuren over die wedstrijden..

@meetje ben blij voor je dat het nu goed gaat met jou en davey sucses op je wedstrijd,,:D

Het gaat Lindake niet erom of het paard eronder lijdt maar of het verstandig is op dit moment van de training. Soms moet je als een onderdeel van de training nog niet bevestigd is, je gewoon niet starten. Het is aan TS om het advies wel of niet aan te nemen. Het is geen zeuren, zoals je dat noemt, alleen een advies.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:24

@ nikka als ze al 1 of 2 keer heeft gezegd dat het niet verstandig is en het daarna nog een keer gaat zeggen vind ik het zeuren maar de keuze ligt ook helemaal bij TS om dat te beslissen.. maar ik vind het gewoon niet leuk voor d`r dat veel mensen hier constant zeggen dat ze beter niet kan starten.. laat haar lekker haar wedstrijd rijden als zei en haar paard daar plezier in hebben is dat toch goed Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:28

Er hebben hier toch bokkers gereageerd, die niet pas komen kijken op paardengebied, die duidelijk dat afraden. Om dat naast haar neer te leggen voor "haar eigen plezier" lijkt me dus niet zo goed. Maar het is háár paard en zij beslist erover. Rolleyes

Alleen jammer voor het dier.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:34

slimmerik schreef:
Er hebben hier toch bokkers gereageerd, die niet pas komen kijken op paardengebied.

hoe kan jij nou weten hoeveel ervaring en verstand ik van paarden heb..

en ook jij weet verder niks van TS en haar paard.. dus hoe kan je zeggen dat ze daardoor haar paard verpest..
Ga ergens anders je comentaar geven aub..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:01

Ik geloof dat Slimmerik het niet over jou had Melis Knipoog
De TS vraagt om tips, en een tip is om niet naar die 2 wedstrijden te gaan. De TS kan zelf beslissen wat ze er mee doet, het wordt alleen als goedbedoeld advies gegeven.
Jou heb ik trouwens nog geen tips zien geven, je kraakt alleen andere tips af Knipoog

En om hier op terug te komen:
Meliss_1 schreef:

Als het beter voor mijn paard is om een keer een wedstrijd af te zeggen, doe ik dat. Leuk vind ik het niet, maar het welzijn van mijn paard gaat voor.
En ja, ik heb me al een paar keer afgemeld vanwege bovenstaande reden Knipoog

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:04

ik kraak geen andere tips af.. helemaal niet vind het alleen niet kunnen dat veel die hier reageren gaan zeggen dat TS niet goed is voor haar paard terwijl veel haar niet eens kenne...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:13

Ik zie niemand hier zeggen dat de TS niet goed voor haar paard zorgt Gaaaap
Volgens mij lees jij gewoon niet goed. De TS vrààgt om tips en de mening van bokkers. Wij geven tips. De TS gaat met de tips aan de gang. Super TS OK dan!
De TS zegt dat ze nog 2 wedstrijden gaat rijden. Wij geven het advies om dat niet te doen. Ik snap niet waarom er geen advies gegeven kan worden, als daar zelf om gevraagd wordt.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:16

Dan heb jij waarschijnlijk niet heel het topic gelezen..
lees alles maar eens goed naa;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:29

Ik geef het op... Rolleyes Lips are sealed
TS, ik vind het knap dat je zo goed met het commentaar omgaat!

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 00:17

goed zoo..Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:11

Nou aan jou " adviezen" heeft TS iig heel veel...

Het paard lijdt er niets van...maar vebeterd er ook niet door...en ik geloof wel dat dat de bedoeling was Lachen
En met een vliegmachine die balken ramt heb je wel het risico dat er eens een balkje aan de voorbenen blijft hangen of dat hij zo ongecontroleerd afzet dat je midden in de sprong valt... of het dat waard is om die gok te wagen?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:37

Van het wedstrijd rijden lijdt het paard alleen niets als er niets gebeurd. Maar stel dat er wel wat gebeurd?

Waarom wil je dat risico nemen? Het paard zal ook niet lijden van het afzeggen. Alleen TS lijkt eronder te lijden. Clown

Mijn advies luidt ook: terug naar de basis en rijd eens een dressuurwedstrijd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:24

Meliss_1 schreef:
goed zoo..Lachen

Waar slaat deze reactie nou weer op Verward
Ik geloof dat jouw pennygedrag de TS geen steek verder helpt hoor..
Ik heb onderhand al contact met de TS gehad, en de TS is met de adviezen bezig geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:25

Dat heb ik ook begrepen dat TS zeker wel het een en ander doet met de adviezen Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:00

Moderatoropmerking:
Even een opmerking in dit topic. Een topic op RT-P is bedoelt om rijtechnische adviezen te vragen, dat er dus niet altijd adviezen gegeven worden waar je het als TS mee eens bent kan dus ook. Immers, meeste bokkers kennen paard en ruiter niet in het echt en zullen moeten afgaan op het verhaal op Bokt.
Het siert het topic niet dat er dan allerlei mensen persoonlijk naar elkaar worden en met modder gaan gooien. Dit is jammer van een topic waar verder wel zinnige adviezen worden gegeven Lachen