Wat nu? Probleem met bijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wat nu? Probleem met bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:25

Dat schrijf ik al meerdere malen dat de instructeur ook fout zit maar feit is ook dat je te maken hebt met een volwassen persoon die verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:26

Dat klopt. Maar zoiets moet je wel van meerdere kanten bekijken vind ik.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:28

Saskiaatje schreef:
Waarom zou ik haar in godsnaam níet dumpen om zoiets? Ik heb wel 10x gezegd dat ik dat NIET wil hebben, absoluut niet. En dat ze het dan tóch doet, geeft mij gegronde redenen om na te gaan of ik haar wel als bijrijdster wil hebben.

Tevens deed ze het wél onder begeleiding en ging het alsnóg fout, ze mag van mij ook niet meer bij deze instructie lessen, want óok de instructrice wist dat ik dit absoluut niet wilde hebben.

Als ik dit lees denk ik persoonlijk dat ts gewoon op zoek moet gaan naar een andere bijrijdster. En hier gewoon de discussie gestaakt moet worden Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:30

Amen Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:31

TS heeft wel omgeschreven dat het paard tijdens die oefening nogal uit zijn naad gegaan is dus kan me voorstellen dat je dan zegt dat je het niet hebben wilt (maar goed dat moet geen twistpunt zijn, regels zijn regels). Zoals ook al eerder omschreven is als eigenaar ben je verantwoordelijk voor jou dier. Toen ik jaren terug van een paard van een ander viel. Is mijn verzekering druk bezig geweest om dit te verhalen op de eigenaar. Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan Knipoog
Ik ben idd ook van mening dat TS dit met de bijrijder moet overleggen (is dit al gebeurd TS?) Maar ik blijf ook van mening wat voor regels iemand ook stelt hoe kinderachtig/onzinnig ze ook kunnen zijn. Die regels zijn er als je het er niet mee eens bent zeg je dat voor die tijd en negeer je dit niet. Alle partijen hebben wel een stukje schuld hierin.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:35

MISTRAL94 schreef:
Alle partijen hebben wel een stukje schuld hierin.

Dat ben ik zeker met je eens, trouwens ook dat je natuurlijk regels moet opvolgens. Maar het gaat ook wel om de manier waarop iets gebeurd.
Je leest hier natuurlijk maar 1 verhaal en wat ik van verhalen weet is dat als er 2 personen in spel zijn er altijd 2 heel verschillende verhalen zijn Haha!

Ik vraag me ook wel af wat voor gesprek ts met bijrijder gehad heeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:39

Ik weet wel dat na het lezen van het topic ik alleen maar tot de conclusie kan komen dat ik er goed aan gedaan heb om niet meer aan bijrijders te beginnen Nagelbijten / Gniffelen Ik heb absoluut geen zin meer in dit gedonder, dan lopen de paarden maar een dagje minder Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:45

Nou ik denk dat het best goed kan gaan. Mijn bijrijder heeft mijn paard ook een jaar lang verzorgt ik heb er totaal geen problemen van en mee gehad. Zelf heb ik nogal wat paarden van andere gereden en ook daar geen problemen. Aan mij werd de verantwoordelijkheid gegeven over het paard. Dus er werd niet gezegt wat ik wel en niet mocht doen de verantwoording werd gewoon bij mij gelegd. En geen enkel paard voor zover ik weet heeft daaronder geleden en ook eigenaar niet Haha! Nu heb ik misschien wat meer ervaring maar ik denk dat als je een goede klik hebt met elkaar en bijrijder ook met het paard je een heel goed duo kan vormen met je bijrijder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:52

Hmm ik ben niet makkelijk maar goed je leent ook geen pakje boter uit natuurlijk Bloos Ik kan dingen moeilijk uit handen geven ook al heb ik niet altijd even veel tijd. Ik ben jaren geleden van een paard van een ander gevallen. Ik was alleen op dat moment (kwam wel iemand aanfietsen) die mensen hebben ook de ambulance gebeld omdat ik zelf niet daartoe in staat was. Ik moet er dus niet aan denken dat het mijn bijrijder zou overkomen. Dat diegene er afvalt en dat er niemand bij is. Ik heb geen probleem ermee als mensen mijn paard rijden als ik er maar bij ben. Dat is voor mij ook de reden geweest waarom ik er genoeg van had, waren een aantal dingen voorgevallen en dit kwam er nog eens bij. Voor mij de bekende druppel om te zeggen ik doe het zelf. Nu komt het wel goed uit omdat mijn merrie dus ook nog eens ziek geweest is en dus niet te veel meer moet werken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:55

De enige tip die ik kan geven is:

Heej bijrijdster, ik heb gehoord dat je afgelopen les galopwissels aan t oefenen was. Ik heb liever niet dat je dat doet, want ik vind dat mijn paard daar nog niet aan toe is.

En zip it.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:57

Heb je inmiddels er al met je bijrijder erover gehad?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:29

Iris82 schreef:

Heej bijrijdster, ik heb gehoord dat je afgelopen les galopwissels aan t oefenen was. Ik heb liever niet dat je dat doet, want ik vind dat mijn paard daar nog niet aan toe is.

En zip it.

Niet alleen aan jou hoor. Maar lezen blijkt wel vaak een kunst te zijn.
Ze heeft het van haar bijrijder gehoord.
Ik denk verder dat het onderwerp wel erg uitgemolken wordt. De TS heeft al lang geschreven wat ze ging doen nu en waarom Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:42

Lise81 schreef:
Iris82 schreef:

En zip it.

Ik denk verder dat het onderwerp wel erg uitgemolken wordt. De TS heeft al lang geschreven wat ze ging doen nu en waarom Knipoog

Zou je dat dan even willen quoten want dat vind ik hier nergens terug. Wat ik gequote heb komt uit een ander topic

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 21:03

Breitling schreef:
Lise81 schreef:

Zou je dat dan even willen quoten want dat vind ik hier nergens terug. Wat ik gequote heb komt uit een ander topic

En toen was ik behoorlijk pissig. Op die manier praten was nog niet eens zo bedoeld op m'n bijrijdster, maar om mijn punt duidelijk te maken, want ik was het duidelijk niet met haar eens.

Tevens heb ik het al met mijn bijrijdster besproken, ik geef d'r gewoon nog een kans, komt het nog een keer voor, is het afgelopen en dat weet ze. Dus het is besproken, uitgelegd, geregeld. En ik voel me vereerd dat jullie nog 5 extra pagina's door zijn gegaan en ik heb genoeg tips gekregen over wat ik wel/niet kan doen, over hoe wel/niet eerlijk ik ben en over wie het wel/niet met mij eens is. Bedankt daarvoor.

Maar nu hoeft er dus niet meer gereageerd te worden, dan kan het topic afzakken, want ik heb begrepen dat je geen slotje op je eigen topic kunt laten zetten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:59

Citaat:
Maar nu hoeft er dus niet meer gereageerd te worden, dan kan het topic afzakken, want ik heb begrepen dat je geen slotje op je eigen topic kunt laten zetten.

het zint jou niet meer dus moet er maar een slotje op.. je hebt een oplossing dus moet er een slotje op.
EN je besef ineens dat je niet zelf een slotje op kan zetten Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoop voor je dat je bijrijder niet op bokt zit, want als ik lees hoe jij over je bijrijder schrijf, dan zou ik JOUW paard niet eens meer willen rijden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:10

nou nou tita dat lees ik anders hoor. ze heeft met haar bijrijdster gesproken en hoopt waarschijnlijk dat het nu goed gaat. dan hoeft er verder toch niet over gediscusseerd te worden? ik hoop voorde ts dat ze er samen uitgekomen zijn en ze over een tijdje beide changementen kunnen gaan rijden als ze daar aan toe zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:25

Ja, ik heb inderdaad een oplossing. Daar zijn deze topics toch voor, of begrijp ik het nu verkeerd?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 07:15

Lezen blijft moeilijk, vooral goed lezen. Hoop voor je dat het eenmalig is geweest deze situatie omdat je verder toch wel blij met je bijrijder. (met een nieuwe is het altijd maar weer afwachten wat het is)
Het moeilijke is van bokt: zoveel mensen zoveel meningen/ideeën.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:07

Ts: Ik weet dat je geen reacties meer nodig heb maar wil toch nog even reageren op een opmerking van Breitling. Ik vind dit onderwerp een interessante discussie en sta erg verbaasd van sommige meningen hierover. Super dat jij en je bijrijder eruit gekomen zijn en ik hoop dat het ook werkelijk opgelost is en jullie weer op de juiste manier verder kunnen. Succes daarmee!!

Breitling schreef:
Mocht de instructrice voorstellen om in de binnenbak te gaan rijden zal ik zeker zeggen dat de eigenaresse dat liever niet heeft en ik dat dus niet wil (ongeacht of ik die mening deel of niet!!)

Jij zegt dat ja, ik zou dat ook zeggen, maar niet iedereen is iemand die makkelijk praat en zegt dat zo makkelijk ik ken er zat die dat niet zouden (durven) zeggen.

Ik zou eerder boos zijn op instructeur die weet dat het niet mag en een ander nemen.

Ik vind dat als je mans genoeg bent om de verantwoordelijkheid voor een paard op je te nemen (al is het maar voor 1 dag) moet je ook mans genoeg zijn om de regels en afspraken na te leven.. 't zou toch mooi zijn dat als iemand tegen jou zegt van goh, je moet er een zwaarder bit in hangen je het dan gewoon doet omdat je niets durft te zeggen...

Verder vind ik dat je het de instructeur niet aan kan rekenen, het is super als hij rekening houdt met het feit dat iemand bijrijder en geen eigenaar is maar de bijrijdster rijdt het paard en die heeft dus de verantwoordelijkheid. Verder hebben sommige instructeurs veel verschillende lessen en nog meer lesklanten, hoe hard ze hun best ook doen.. Ze kunnen niet van iedereen onthouden wat wel en niet mag en waarom niet etc. Daar ligt gewoon de verantwoordelijkheid bij de ruiter en in dit geval de bijrijder. Tuurlijk kan de instructeur het niveau inschatten (hoe goed iemand dat kan even terzijde) maar het is niet de verantwoordelijkheid van de instructeur dat de bijrijdster zich aan de regels houdt.. Ik vind dat echt een rare gedachtengang en zou graag willen begrijpen waar ie vandaan komt.. De instructeur wordt slechts betaald door de bijrijder om les te geven, de bijrijder heeft afpraken met de eigenaar welke regels er zijn..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:37

Nikitah86 Ik begrijp wat je bedoeld. Zelf zou ik ook zo reageren want ik ben iemand die makkelijk mijn mond open trekt. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.

Ik vind eigenlijk dat alle partijen schuld hebben ook de instructeur.

Persoonlijk vind ik het schandalig hoe ts praat over haar bijrijdster. De manier waarop alleen al.
Het is mooi dat ze er uit gekomen zijn en nu maar hopen dat bijrijder dit niet terug gaat lezen.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:13

Breitling schreef:
Nikitah86 Ik begrijp wat je bedoeld. Zelf zou ik ook zo reageren want ik ben iemand die makkelijk mijn mond open trekt. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.

Ik vind eigenlijk dat alle partijen schuld hebben ook de instructeur.

Persoonlijk vind ik het schandalig hoe ts praat over haar bijrijdster. De manier waarop alleen al.
Het is mooi dat ze er uit gekomen zijn en nu maar hopen dat bijrijder dit niet terug gaat lezen.

IK ben het niet eens met je wat betreft de instructeur, ik vind dat hij slechts een betaald iemand is die betaald wordt om les te geven en niet om de regels van iedere eigenaar (in geval van bijrijder) te onthouden.. Dan moet de eigenaar hem inhuren en niet de bijrijder..

Ik vind het ook niet netjes dat TS dit zo op bokt bespreekt maar begrijp wel dat ze graag wat tips wil over hoe om te gaan.. Het is natuurlijk iets lastiger dat bijrijdster een stuk ouder is als ts.
En inderdaad hopen dat bijrijder het niet terugleest want het is niet allemaal even netjes verwoord... Maarja, zowel eigenaresse als bijrijder hebben dan een fout gemaakt dus staan ze gelijk Knipoog